Een beetje een contradictio in terminis niet?; je hebt registered ECC ram, wat ideaal is voor extreme stabiliteit, en vervolgens wil je alles buiten specs laten lopen

Wel, ik heb niet zo'n bord, maar wel hetzelfde geheugen, en het is naar mijn idee totaal niet geschikt om mee over te clocken. Ben er natuurlijk zelf ook mee bezig geweest (hoezo de pot verwijt de ketel

) en heb dat ram op 142MHz gekregen, echter, stel ik de timings strakker in (allemaal softwarematig omdat m'n BIOS niks van dit alles biedt) dan kom ik stabiel niet verder dan 138MHz. Na een poosje 138Mhz vond ik het wel welletjes, hij draait nu weer default (natuurlijk met de strakkere timings) want die paar MHz'en verschil tussen 133 en 138 schoot ook niks op.
Verbaasde me ook niks, registered ram is sowieso niet het meest ideaal om mee te o.c.'en (het kan wél overigens, alleen niet zo ver). Maar m'n chipset heeft natuurlijk ook een invloed zodat ik niet zomaar kan stellen dat Crucial reg ECC zuigt wat betreft o.c.'en.
De weg der ondervinding zal waarschijnlijk jouw grootste bron van kennis worden; proberen dus
Just pick a dead end and chill out 'till you die.