voltage AMD k6

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
default 2,2/3,3 maar wat is max? 2,9 heb ik geprobeert en dat lukte :P maar kan ik nog veel verder gaan?

heeft voltage tweak eigenlijk wel zin?

thnx

ps. search leverde nikz op

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hebben we het hier over die K6-2 400 van je andere topics, of is dit daadwerkelijk een K6 (1)?

Iig, welke snelheid en stepping zijn ook handige stukjes info.

Sowieso wil je je Vcore zo laag mogelijk houden dat nog stabiel is. Ik zou eerder 2.0 proberen dan 2.9 met een 2.2V CPU

Oslik blyat! Oslik!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:09
Moet haast wel K6-2 zijn, K6 is geloof ik 2.8/3.5 ofzo..

• OGangstah
het is die k6-2 400Mhz

krijg hem dus niet echt veel ge oc-ed, op 450 (75*6) krijg ik om de zoveel tijd een blue screen :( dus ik d8 volt. omhoog, maar ik heb tot 2.6 geprobeert en dat maakt ook geen ene hout uit, krijg nog steeds blue screens!

maar ik zal het eens omlaag gooien ipv omhoog

btw. de temp is dik inorde(heb geen temp meter) maar het koelblok is nog niet eens lauw :7

thnx

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 08 januari 2002 01:47 schreef OGangstah het volgende:
het is die k6-2 400Mhz

krijg hem dus niet echt veel ge oc-ed, op 450 (75*6) krijg ik om de zoveel tijd een blue screen :( dus ik d8 volt. omhoog, maar ik heb tot 2.6 geprobeert en dat maakt ook geen ene hout uit, krijg nog steeds blue screens!
BSODs zijn vaak gevolg van RAM die het niet meer trekt. Probeer eens de timings (CAS latency) op een wat lager niveau te zetten (CL3 ipv CL2) of verander een 'Turbo' mode in 'Normal' en kijk of dat wat helpt.
maar ik zal het eens omlaag gooien ipv omhoog
Als je stabiliteitsproblemen hebt is dat niet echt een oplossing. Sorry, in je originele post zei je niet dat het nu al slecht liep.

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat staat toch op de heatsink van de CPU gegraveerd? Nouja, het is in ieder geval 2,2V. Het ding kan wel tegen een stroomstootje, ik heb ooit een K6-2 400 op een Socket7 plankje gegooid. Het plankje ging niet lager dan 2,5V, maar de K6-2 draaide vrolijk op het maximum (75Mhz x 6). Werd wel beetje warm, maar een beetje dikke Socket370 cooler (ja past ook op Socket7) doet al wonderen ;)

• OGangstah
als ik hem op 75*5.5 laat lopen dat loopt ie rocksteady :9, maar als ik ook maar een paar Mhz erboven kom krijg ik BSODz! zal idd de cas timings eens wat lager zetten, maybe helpt dat.

voltage verlagen werkt ook niet :(

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02
Op dinsdag 08 januari 2002 08:24 schreef OGangstah het volgende:
als ik hem op 75*5.5 laat lopen dat loopt ie rocksteady :9, maar als ik ook maar een paar Mhz erboven kom krijg ik BSODz! zal idd de cas timings eens wat lager zetten, maybe helpt dat.

voltage verlagen werkt ook niet :(
Ik heb hetzelfde. 75*5.5 loopt prima (al sinds jaar en dag) maar bij 75*6 loopt ie vaak al vast als ie in windows komt.

Maar ja, ik heb een pcchips moederbord :9 en die heeft geen voltages tussen 2.2 en 2.8 volt. En om dat ding nou meteen op 2.8 volt te zetten zal wel iets te veel van het goeie zijn.

Catch a smile out there!

Pagina: 1