Namezero domein verhuizen

Pagina: 1
Acties:

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:29

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Ik heb dus een betaald Namezero domein.
Alleen nu zou ik dat liever willen verhuizen ofzo, omdat de dns servers er nog wel eens uitliggen.

Wat kan ik nu beter doen, het hele domein verhuizen naar bv WideXS of zelf op me eigen server (waar ook alle te hosten pagina's staan) een DNS server in elkaar zetten?

Het is dus de bedoeling dat ik zelf de boel blijf hosten, dus dat hoef WideXS niet te doen.
Verder heb ik nogal een aantal subdomeinen zelf aangemaakt bij Namezero dus die moeten ook kunnen blijven bestaan.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Je kunt een domein niet verhuizen naar je eigen server.
Je kunt de dns er wel van regelen.

Maar dat kun je ook wel bij namezero regelen denk ik

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 00:33 schreef koosmp3 het volgende:
Je kunt een domein niet verhuizen naar je eigen server.
Je kunt de dns er wel van regelen.

Maar dat kun je ook wel bij namezero regelen denk ik
duh zover kan ik zelf ook nog wel nadenken....ik vroeg meer om concrete antwoorden.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
concreet

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:23
Domein verhuizen naar WideXS, dan heb je 2 opties:

Je gebruikt hun DNS, ik heb gehoord dat zij een heel handig online tooltje hebben waarmee je de boel kan beheren, nieuwe subdomeinen maken, MX records veranderen etc.

Of je vraagt WideXS jouw nameserver primary te maken en hun eigen nameserver als secondary, dan kan je lekker lokaal de boel instellen, maar of dat wel zo handig is weet ik niet, je zal wel altijd online moeten zijn.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zou zeggen, doe ff een search in ANS naar namezero en moen enzo.
Ik heb het zelf ook gedaan.
Wat ik allemaal gedaan heb:

<li> Ik wilde Namezero wel als Registar behouden, maar het domein NIET meer via hun (te traag, vaak down etc.)
<li> Dus, besloot ik om mijn site ZELF te gaan hosten. Als DNS hoster heb ik ZoneEdit genomen.
<li> Het was dus zaak om Namezero op de hoogte te brengen dat ze voor mijn domein 2 andere DNS servers moesten instellen. Dit kan per mail, maar komt NIET bij ze aan!!!
Ik heb ze op een gegeven moment gewoon gebeld in US (let op tijdverschil.. vanaf 15:00 onze tijd kun je ze bereiken). Doorgegeven dat ik voor mijn domein 2 andere DNSen had.
<li> Primary en Sec. DNS aan Namzero doorgegeven (Vrijdag ca. 16:30) de volgende dag was het al merkbaar. Na het weekend hadden alle DNS servers in de gaten dat het domein ergens anders stond.

Suc

Tijd voor een nieuwe sig..

• B2

B2

wa' seggie?

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 11:00 schreef Koffie het volgende:
Ik zou zeggen, doe ff een search in ANS naar namezero en moen enzo.
Ik heb het zelf ook gedaan.
Wat ik allemaal gedaan heb:

<li> Ik wilde Namezero wel als Registar behouden, maar het domein NIET meer via hun (te traag, vaak down etc.)
<li> Dus, besloot ik om mijn site ZELF te gaan hosten. Als DNS hoster heb ik ZoneEdit genomen.
<li> Het was dus zaak om Namezero op de hoogte te brengen dat ze voor mijn domein 2 andere DNS servers moesten instellen. Dit kan per mail, maar komt NIET bij ze aan!!!
Ik heb ze op een gegeven moment gewoon gebeld in US (let op tijdverschil.. vanaf 15:00 onze tijd kun je ze bereiken). Doorgegeven dat ik voor mijn domein 2 andere DNSen had.
<li> Primary en Sec. DNS aan Namzero doorgegeven (Vrijdag ca. 16:30) de volgende dag was het al merkbaar. Na het weekend hadden alle DNS servers in de gaten dat het domein ergens anders stond.

Suc
had ik allemaal al doorgelezen hoor :)
maar met de post boven jou ben ik al een stuk opgeschoten

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 01:13 schreef Wannapuf het volgende:
Domein verhuizen naar WideXS, dan heb je 2 opties:

Je gebruikt hun DNS, ik heb gehoord dat zij een heel handig online tooltje hebben waarmee je de boel kan beheren, nieuwe subdomeinen maken, MX records veranderen etc.

Of je vraagt WideXS jouw nameserver primary te maken en hun eigen nameserver als secondary, dan kan je lekker lokaal de boel instellen, maar of dat wel zo handig is weet ik niet, je zal wel altijd online moeten zijn.
:P klopt dit online tooltje is geweldig :) Je kan hiermee alles doen wat je wilt :9
Pagina: 1