Toon posts:

client ziet "server" niet via VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij zitten met een probleempje.

Ik heb thuis win2k server op een PC gezet, omdat we SQL server moeten draaien. Ik heb nog nooit echt met win2k server gewerkt alleen een keer om te testen op men server gezet en er toen weer snel af gehaald. Maar omdat ik nu sql server en ASP nodig heb moest ik dus een oude pc aan het werk zetten.

Allemaal leuk en aardig, mar mijn collega wil nu ook op die PC werken, via Terminal Services. Op zich ook niet echt een probleem. Echter wij hebben allebij een draytek router, en maken een VPN verbinding om op elkaars netwerk te komen.

En nu het rare, hij ziet wel al mijn andere PC's (linux en windows) maar die win2k server bak niet. Hij kan hem ook niet pingen. Alle andere Pc ziet hij dus wel, behalve die "rot" bak. Ikzelf kan wel gewoon pingen en zie die "server" wel.

Heeft iemand hier een mogelijke oplossing voor? Het zal vast wel iets simpels zijn, maar ik heb heel de help file al gehad, de search van tweakers ook al maar ik kom er mar niet uit. Ik heb al users aangemaakt, en weet ik het allemaal wel niet meer, ik kom er niet uit.

Alvast bedankt

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
De gateway op je server niet goed staan ??

Verwijderd

Topicstarter
Gateway staat goed, een ander idee?

Bedankt in ieder geval

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

hoe hebben jullie de ip ranges verdeelt en de subnets

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Nibble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 02:25
router firewall?

T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.

Verwijderd

Topicstarter
De draytek is de router / firewall.

De ip ranges zijn niet het zelfde, anders kan er geen VPN tot stand kan komen. De draytek router geeft de IP's uit, en die "win2k server" is eigenlijk gewoon een werkstation waat win2k server op staat.

De "win2k server" Pc doet dus niks anders dan in het netwerk zitten en SQL server draaien. Maar mijn collega kan hem niet eens pingen. :?
Pagina: 1