[msn,icq en portforwarding]welke porten

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
iemand een idee welke porten je moet forwarden voor file-up en downloading onder msn en icq?

bvd

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Vergeet MSN :P
Heeft bij mij op beide manieren gewerkt.

• Zwerver
  • Niet online
kon ik maar zonder msn, want het zuigt. Maar mijn icq list heeft 14 uin's en mijn msn list > 40 en die mensen kunnen niet allemaal over naar icq.... |:(
dus iemand een portrange om te forwarden? Want om nou een proxyserver op te zetten terwijl nu eindelijk mijn webcam door ip_masq_h323 naar buiten komt zie ik eigenlijk niet zo zitten

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Voor MSN is er een kernel module voor file transfers. Die vind je op http://www.e-infomax.com/ipmasq/appsup.html. Ik heb de module zelf laatst getest maar kan alleen files versturen naar andere mensen en geen files ontvangen. Ik weet niet of meerdere mensen daar last van hebben.

De module compiled ook niet met elke kernel versie. 2.2.19 ging bijvoorbeeld niet goed en bij 2.2.20 weer wel. Je kan het op eigen risico even testen.

Als ik tijd heb zal ik eens de programmeur mailen van die module.

• Zwerver
  • Niet online
kijk dat soort dingen zoek ik nou. Zet me maar in de mailinglist als je hem mailt.... wil zijn reactie wel eens horen :)

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 18:15 schreef orkaan het volgende:
kijk dat soort dingen zoek ik nou. Zet me maar in de mailinglist als je hem mailt.... wil zijn reactie wel eens horen :)
Ok, is goed, maar ik zou het fijn vinden als je het ook eerst even test. Ben namelijk niet 100% zeker of er iets mis is met die module of dat ik iets over het hoofd zie.

Als iemand anders geen problemen met die module wil ik graag kernel versie en inhoud firewall script weten.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32

Super_ik

haklust!

volgens mij staat het ook in het de grote poortmapping faq d8 ik hoor
[topic=184484/1/100]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Yups, dat klopt, maar dat moet je dus per client een x aantal poorten forwarden en je zet een poortrange continu open. Ik doe het liever via een module die dynamisch poorten openzet ipv. een hele range open te zetten en te forwarden naar een microsoft programma.

• Zwerver
  • Niet online
oke, de porten heb ik gevonden, denk dat ik gewoon beide probeer te doen.... want met die masq module kan ik idd alleen verzenden en niet ontvangen... maar als ik die porten fw, dan heeft die module geen zin meer denk ik, of wel?

• Zwerver
  • Niet online
ke, even een update-je. Die masq module zorgt inderdaad voor het verzenden van files. Voor het ook kunnen ontvangen van files moet je (tot nu toe iig) echt de porten forwarden naar je private ip.

Nou was dat voor mij niet zo erg omdat ik dat ook al deed voor inkomende netmeeting zooi, dus was gewoon ff mijn firewall aanpassen. >:)

Pagina: 1