Videomixer...maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06-2025

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
Ik ben van plan om een videomixer aan te schaffen om mijn VJ-sets wat meer diepgang te geven (ie. meer beelden door elkaar mixen).

De enige eis die ik aan de mixer stel is dat er 4 inputs op moeten zitten (2x PC, 1x Video en 1x Videocamera).

Evt effecten zijn wel leuk maar die kan ik ook met Adobe premiere klussen...dus dat boeit niet zo. Richtprijs 400 EU.

Heeft iemand tips (modellen, reviews, a/v sites etc)

Thanx! :)

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Panasonic had van die leuke mixertjes...

De WJ MX 30 en de 50 .. en met de 50 kon je dan ook daadwerkelijk mixen... de 30 kon dat ook maar alleen als 1 van de beide beelden een "freeze" was...

Je zou voor zoiets kunnen kijken.. anders op hobby sites of conrad.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
<BUMP>:)</BUMP>

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Wat jij wilt gaat denk ik niet lukken. Als je beelden echt door elkaar wilt gaan mengen, crosses, wipes, etc.
Dan heb je apparaten nodig die je met elkaar en met de mixer sync kunt gaan leggen. De blackburst, die vaak als ref. sync gebruikt wordt om proffesioneel, analoog wel te verstaan te "timen".

Misschien dat je met 2x een TBC aan het einde van je apparaat beide signalen wel strak, en in sync kunt krijgen.

Maar dit worden dan automatisch er dure grappen. Ik ben bang dat je het gewoon kunt vergeten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 08 januari 2002 11:54 schreef tbusquet het volgende:
Wat jij wilt gaat denk ik niet lukken. Als je beelden echt door elkaar wilt gaan mengen, crosses, wipes, etc.
Dan heb je apparaten nodig die je met elkaar en met de mixer sync kunt gaan leggen. De blackburst, die vaak als ref. sync gebruikt wordt om proffesioneel, analoog wel te verstaan te "timen".

Misschien dat je met 2x een TBC aan het einde van je apparaat beide signalen wel strak, en in sync kunt krijgen.

Maar dit worden dan automatisch er dure grappen. Ik ben bang dat je het gewoon kunt vergeten.
idd couldn't have said it better myself. Vandaar ook in vorige post tip aan topic starter om op zoek te gaan naar een ouwe MX 50.. maar schijnbaar niet gevonden of geen zin gehad.. ;) Die MX50 had een TBS (goedkope TBC) aan boord en dat werkte redelijk goed voor analoge signalen.

• TBC= Time Base Corrector
• TBS= Time Base Synchroniser

Suc6 MankE NeliZ...

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 11:59 schreef Baklap het volgende:

[..]

idd couldn't have said it better myself. Vandaar ook in vorige post tip aan topic starter om op zoek te gaan naar een ouwe MX 50.. maar schijnbaar niet gevonden of geen zin gehad.. ;) Die MX50 had een TBS (goedkope TBC) aan boord en dat werkte redelijk goed voor analoge signalen.

• TBC= Time Base Corrector
• TBS= Time Base Synchroniser

Suc6 MankE NeliZ...
MX50? wat? Welk merk?

• Baklap

Baklap

<li> eerste post...
Panasonic had van die leuke mixertjes...</li>
De WJ MX 30 en de 50 .. en met de 50 kon je dan ook daadwerkelijk mixen... de 30 kon dat ook maar alleen als 1 van de beide beelden een "freeze" was...

Je zou voor zoiets kunnen kijken.. anders op hobby sites of conrad.
oja.... Lees de draad voor je blaat (c) Hlpdsk ;)

Verwijderd

Ik ben zelf al 4 jaar VJ. dus is't wel eens leuk om een andere tegen te komen hier. :7

Ja een videomixer is duur.
Persoonlijke goede ervaringen met:
Panasonic MX-50 (4 inputs)
Videonics MX-Pro (4 inputs) en ook DV.(firewire)
Het zijn niet de goedkoopste maar zoiets kost nou eenmaal veel, Ik zie wel eens 2de hands mx-50's maar daar zul je ook nog flink voor moeten sparen.
enigst negatieve over de mx-50 is dat de sync ingang niet naar behoren werkt(die gebruikte ik toch al niet) je moet wel bezig zijn op't podium. volledig automatisch gestuurde beelden is ook niet leuk.

• MankE NeliZ

MankE NeliZ

Geen matches

Topicstarter
thanx voor jullie feedback!
Ik heb de videomixer echt alleen maar nodig om de beelden te mengen want:

- PC 1 (met bijvoorbeeld een winamp plugin die reageert op audio input) wordt al gesynct door de audio input
- PC 2 met adobe premiere zou ik toch moeten kunnen syncen met MIDI (?) als ik hem aan de live set van de artiest aansluit (via MIDI)
- Zoals de vorige poster opmerkt is het ook leuk om zelf een beetje te werken - ik kan me voorstellen dat je de in de videomixer ingebouwde FX toch wel redelijk kan timen

Zijn er nog meer goede, evt goedkopere videomixers of weet iemand nog sites waar ik deze info zou kunnen vinden?

Thx! :)

Verwijderd

Ja misschien een Roland V5 Videomixer (is misschien iets voor jou?) ik weet dat hij data inputs heeft maar verder weet ik er weinig van heb er nog nooit zelf mee gespeeld ;), maar ik weet dat Eboman die ook gebruikt. je zou eens met google kunnen zoeken op Roland V5.

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:17
Ooit (10 jaar geleden) heel hard naar gezocht, heb toen een Panasonic (??) gehuurd die het kon. Deze had 2 video-inputs.

Deze zou fl 12.000 gekost hebben (om te kopen)
Later nog iets van -ik dacht- Videonics gezien voor ongeveer fl 4000,- met 4 video inputs.
Pagina: 1