In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!
De SONY heeft echt een scherper (voor mij dus beter) beeld dan de IIYAMA monitor.
De SONY heeft een FD-TRINITRON beeldbuis en de IIYAMA een MITSUBISHI DIAMONTRON wat ikzelf persoonlijk altijd iets minder scherp vind dan de TRINITRON buizen van SONY.
De SONY heeft een FD-TRINITRON beeldbuis en de IIYAMA een MITSUBISHI DIAMONTRON wat ikzelf persoonlijk altijd iets minder scherp vind dan de TRINITRON buizen van SONY.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Ja, maar IIyama heeft inmiddels een nieuwe monitor uitgebracht, de Vision Master Pro 454. Dat zou wel eens een topper kunnen gaan worden. Hij gaat waarschijnlijk zo'n € 595 kosten. Ik twijfel tussen die nieuwe IIyama, de Sony en bijvoorbeeld de NEC-Mitsubishi FP950.
Sony is en blijft de topper in alle beeldscherm markten, gewoon voor de Sony gaan dus.
Sony of Iiyama
Ikzelf heb een uitstekende ervaring met Iiyama. Gaat om een 17" MF-8617, ding is al 8 jaar oud en niet kapot te krijgen lijkt het wel. Sony mindere ervaring mee...ding was na 2 jaar stuk (1 RGB kleur viel uit). Zat toen geen garantie meer op.
Ik zou als ik jou was de specs goed met elkaar vergelijken en dan bepalen wat voor jou het belangrijkste is. Ik heb laatst nog een 17" Fujitsu x176 gekocht (.26 dpi). Draait nu op 1152 * 864 32 bits @ 100 Hz. Wel lekker dus.
Ikzelf heb een uitstekende ervaring met Iiyama. Gaat om een 17" MF-8617, ding is al 8 jaar oud en niet kapot te krijgen lijkt het wel. Sony mindere ervaring mee...ding was na 2 jaar stuk (1 RGB kleur viel uit). Zat toen geen garantie meer op.
Ik zou als ik jou was de specs goed met elkaar vergelijken en dan bepalen wat voor jou het belangrijkste is. Ik heb laatst nog een 17" Fujitsu x176 gekocht (.26 dpi). Draait nu op 1152 * 864 32 bits @ 100 Hz. Wel lekker dus.
<BUMP>
Tja voor mij was het de sony geworden. Mede doordat ik ook al sony heb 
Tis gewoon persoonlijk denk ik.
Vergelijk de specs eens goed en probeerd ze eens naast elkaar te bekijken in de winkel (als dat kan tenminste).
Tis gewoon persoonlijk denk ik.
Vergelijk de specs eens goed en probeerd ze eens naast elkaar te bekijken in de winkel (als dat kan tenminste).
Ik heb een test gelezen van de Sony E430 in PCM en die claimen dat de monitor weliswaar heel scherp is en een goed contrast heeft maar dat de egaliteit te wensen overlaat in die zin dat het beeld een beetje vlekkerig is. En hoe zit het met de garantie van Sony monitoren?
Goed, nieuwe beeldbuis in mijn G400 gehad... zaten wat spikkeltjes op. Jaartje toch?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Ja, maar 1 jaar is dus bijzonder weinig, merken als IIyama enzovoorts geven meestal 3 jaar onsite garantie. Dat zal voor mij zeker een reden zijn om voor Iiyama te kiezen i.p.v. een Sony.
Ik heb zelf een Sony 100 ES, 200ES gehad en nu 19" E400 en ben erg te spreken over de kwaliteit (maar dat is persoonlijk. Als ik jou was zou ik Sony met een vergelijkbaar model van bv. Iiyama in de winkel naast elkaar zetten en het zelf beoordelen(al zou je voor die sony gaan, die is zeker zijn geld waard!).
thx voor jullie input - ik ga toch voor de iiyama. Redenen:
- we hebben er een op de zaak staan en ik heb hem dus kunnen beklijken - in verg. met mijn el cheapo CTX is het sowieso een vooruitgang
- ik koop van de EU 150 die ik overhoud, een betere processor.
- we hebben er een op de zaak staan en ik heb hem dus kunnen beklijken - in verg. met mijn el cheapo CTX is het sowieso een vooruitgang
- ik koop van de EU 150 die ik overhoud, een betere processor.
Pagina: 1