Toon posts:

Moederbord (MSI pro5) piept

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw MSI 850 Pro5 (MS-6545 v1.X) moederbord gekocht die niet werkt.
Hij piept bij het opstarten. Het is een lange piep die oneindig vaak gaat. Als op het moederbord alleen de CPU is gemonteerd piept die, maar ook als er naast de CPU geheugen en andere kaarten zijn gemonteerd. (Zonder CPU geeft die een ta-tu-ta-tu piep.)

Ik heb gelezen over het voltage probleem bij P4 (met 845 en 850 chipsets) moederborden met het AGP slot. Volgens mij heb ik hier niet mee te maken omdat ik een Kyro 2 ST4500 kaart heb van Club3D, maar ik weet het niet zeker. Het ging om de AGP 2x modus, die zou op 3.3 volt zitten en dat zou het MB niet aankunnen. Mijn Kyro kaart heeft AGP 2x en 4x, heeft iemand een idee of dit ook slecht is??????

Op de site van Award staat dat de enige piepjes kunnen komen van een probleem bij de Videokaart of bij het geheugen. Naar mijn weten heb ik goed RIMM geheugen, maar dat weet ik ook niet zeker. Heeft iemand ook dezelfde problemen gehad of heeft iemand ideeen?

Verwijderd

Sommige i850 mobo's vereisen dat je de RIMM's in een bepaalde volgorde moet hebben ziten, dit staat wel beschreven in het boekje.
Wat er ook aan de hand kan zijn is dat de je extra 12V stekker niet op het moederbord hebt aangesloten.

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Je moet inderdaad 2 identieke repen RIMM installeren. Dus 2 x 128 MB, of 2x 256 MB om maar es wat combinaties te noemen. Heb je dat gedaan?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb naar mijn weten 2 identieke Rimms geplaatst en natuurlijk de 2 dummies.

Op het MB zitten 3 voedingsaansuitingen: de normale ATX, 1 12V en 1 5V/3V. Moet/mag er naast de 12V ook de andere 5V/3V voedingsstekker in?

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

zit de processor goed geplaats en aangeduwd voor je hem vergrendelde in de socket!? id de koeler goed geplaatst en bevestigd. Op de TD ook al een paar keer meegemaakt meestal leverde dat de oplossing zo niet, waarschijnlijk CPU naar de eeuwige ..... maar eerst ffies goed testen (bordje lenen bij een vrien!?)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.