Toon posts:

[hd+fikker]Ide bus probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,
Kheb voor een vriend een brander ingebouwd. Hij heeft twee harde schijven, brander en een cdrom speler. Bij nero krijg ik de melding dat ik de brander en cdrom op dezelfde ide bus heb zitten en dat het dus langzamer gaat. Maar ik vroeg me dus af of ik een brander en een HD op dezelfde kabel kan doen??? En krijg ik dan delzelfde fout als hij van de HD brand die aan dezelfde kabel zit als de brander???

Verwijderd

Nero bedoelt het kopieren "on the fly", dus direct van CDrom naar de brander, dat zal wat langzamer gaan.
Je kunt gerust een brander en een HDD op 1 IDEpoort zetten.
Ik heb zelf trouwens ook 2 HDD's op 1 IDEpoort en de CDrom en de brander op de andere en ik krijg die melding niet.
Een kennis van me weer wel.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Op maandag 07 januari 2002 23:21 schreef exter het volgende:
Nero bedoelt het kopieren "on the fly", dus direct van CDrom naar de brander, dat zal wat langzamer gaan.
Je kunt gerust een brander en een HDD op 1 IDEpoort zetten.
Dan trekt die brander wel je performance van je disk naar beneden als ie aan het zelfde kabeltje hangt.
En dus de gewone cd speler de performance van de andere disk.
Dat schiet dus lekker op.
Als je toch 2 disks hebt heb je vast wel 700Mb over zodat je niet on the fly hoeft te kopieren.
Zal hoogstens een paar minuten schelen.

Verwijderd

Ken dat probleem. Ik had eerst 1 HD, CDROM en brander en nadat ik een tweede HD toevoegde begon Nero bij mij ook te klagen.

Hij liep zelfs vast op de IDE/SCSI scan. CloneCD had zelfde probleem