Toon posts:

URL cloaking (*.cjb.net) goed voor zoekmachines?

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraagje.
Ik heb me aangemeld mij cjb.net voor een 'redirection'
van mijn huidige site en ik heb ook gekozen voor URL cloaking wat betekend dat mijn site in 1 frame wordt weergegeven. Maar sommige zeggen dat zoekmachines niet goed met frames kunnen omgaan. Zullen de zoekmachines wel langs de rest van mijn site komen bij het indexeren :?

Alvast bedankt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nou, als jij een flinke set metatags hebt in je , zullen de zoekmachines juist je moeilijke url beter vinden dan die cloack. de lengte van de url maakt dan niet uit; de mensen klikken er op bij de zoekmachine en ze komen er.

als je nou op je site ook nog ergens de korte url zet, zullen mensen díe bookmarken of opschrijven, wat makkelijker is bij het terugkomen.

dus voor op internet die lange url; voor opschrijven de korte.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Nee in principe komen ze er dan niet langs. Je kan wel de pagina die geframed staat opgeven ipv de pagina met de frame erin. De lengte van je URL maakt uit, in die zin dat hoe dieper een pagina ligt (dwz hoe meer /'s) hoe slechter de positie.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil het liefts als ik er tussen sta in een zoekmachine dat er site.cjb.net staat
en niet home.planet.nl/~naam.

Maar moet ik dan site.cjb.nl/index.html aanmelden dan ?

Of werk dat niet ?

Verwijderd

Topicstarter
dit gebruikt cjb.net toch ?

En daar kan een zoekmachine geen
website.htm in vinden om daarin verder te zoeken.

<html>

<head>
<title>Website met 1 frame die 'website.htm' laat zien</title>
</head>

<frameset cols="150">
<frame name="website" target="main" src="website.htm" scrolling="auto">

</frameset>

</html>

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op woensdag 09 januari 2002 17:25 schreef rct999 het volgende:
Maar ik wil het liefts als ik er tussen sta in een zoekmachine dat er site.cjb.net staat
en niet home.planet.nl/~naam.

Maar moet ik dan site.cjb.nl/index.html aanmelden dan ?

Of werk dat niet ?
jamaar ik denk niet dat je bij die cloak echt veel mogelijkheid hebt om een set metatags toe te voegen. ze beperken het vaak op een aantal tekens. in je werkelijke site kun je er veel meer zetten, maar
© 2:De lengte van je URL maakt uit, in die zin dat hoe dieper een pagina ligt (dwz hoe meer /'s) hoe slechter de positie.
dat werkt ook niet echt, want die wordt weer niet makkelijk gevonden...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• 2

2

Op woensdag 09 januari 2002 18:43 schreef Toeter84 het volgende:
[..]
wat bedoel je :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 18:43 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

jamaar ik denk niet dat je bij die cloak echt veel mogelijkheid hebt om een set metatags toe te voegen. ze beperken het vaak op een aantal tekens. in je werkelijke site kun je er veel meer zetten, maar
[..]

cloak , sorry ik volg je niet echt.

Mijn vraag is gewoon of zoekmachines je site wel goed
indexeren als ik me aanmeld als www.site.cjb.nl?
Als ik dat die kijkt ie naar de index en dat is een framepagina die verwijst naar www.home.planet.nl/~naam
dat laatste is weer een andere domein.
Ik snap er echt niks meer van. ALs je www.site.cjb.net
gaat dan opent hij toch de index van cjb.net en die opent weer mijn index

• 2

2

naja niet dus, want hij krijgt die source binnen, en vindt verder geen links naar andere pagina's, de frames doet hij verder niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 23:03 schreef 2 het volgende:
naja niet dus, want hij krijgt die source binnen, en vindt verder geen links naar andere pagina's, de frames doet hij verder niets mee.
dus met ' <frame name="website" target="main" src="website.htm" scrolling="auto"> ' doet de zoekmachine helemaal niks ?

• 2

2

precies

Verwijderd

Topicstarter
raar eigenlijk, maar ik vindt toch regelmatig pagina's in frames in de zoekmachines. Hoe komt dat dan ?

zoek maar bij ilse 'brommmer' en als eerste zal je een
web-site met frames zien. Hoe komt dat dan ?

En wat als je nou de hyperlink naar de index pagina in de tekst maakt wat weer wordt gegeven als je browser geen frames ondersteund ? Zou dat werken ?

• 2

2

Ja precies, je zet dus in de indexpagina met de framesset allemaal keywords en linkjes naar andere pagina's van je website, zodat die ook gespiderd worden. Je kan natuurlijk als je slim bent leuk gebruik maken van het feit dat je bezoekers een andere pagina zien dan de spiders. Ga maar eens bij anderen afkijken.

;)

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 23:01
je kunt bij cjb.net gewoon een set metatags (description, keywords, enz) invullen die hij dan (denk ik) vervolgens in z'n eigen 'index' stopt, waardoor die site gevonden wordt. Volgens mij heeft dit niet (veel) invloed op de plaats waar je site komt te staan.
jamaar ik denk niet dat je bij die cloak echt veel mogelijkheid hebt om een set metatags toe te voegen. ze beperken het vaak op een aantal tekens. in je werkelijke site kun je er veel meer zetten.
Veel zoekmachines kappen je keywords ook af bij een bepaald aantal characters.

Verwijderd

als je deze meta-tag toevoegt in je cjb ding moet ie wel werken... ik heb een site met frames bij f2s laten hosten waarbij je ook pagina's binnen de frameset vind...
code:
1
<META NAME="robots" CONTENT="index,follow">

waarbij je wellicht nog kan kiezen voor no-index... maar of dat werkt weet ik niet zeker

[ dit is die site /me als spam bedoelt hoor!!! ]

Verwijderd

je kan bij cjb.net wel description enzo opgeven, die goed invullen, dan is dat wat ze te zien krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik zie het wel.
Volgen mij zal het heus wel goed gaan.
Idd bedankt allemaal :)

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
google doet het goed met cjb.net sites

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 21:44 schreef SWINX het volgende:
google doet het goed met cjb.net sites
en als ilse het ook nog goed doet dan maakt de rest me niet uit.
Pagina: 1