Welke tijdzone voor een internationale site?

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35962

Topicstarter
Het is misschien wel een stomme vraag en voor iedereen verschillend, maar wat is nou eigenlijk de "beste" (meest gebruikte :?) tijdzone voor op een internationale site? Ik heb al wat research gedaan en volgens mij wordt GMT meestal gebruikt.

En een script om het per gebruiker apart weer te geven bestaat voor zover ik weet niet. Natuurlijk kan je wel de plaatselijke tijd weergeven met javascript, maar dat is een beetje moeilijk te verwerken met PHP in een MySQL database. :'(

Is dit btw het goede forum voor dit soort vragen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30420

nou als je ff op hotscripts.com of javascriptsource.com of iets in die trend (zie ook internet.com ) kijkt zie je vast wel van die scriptjes, daar had ik r n keer ook een vandaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

nieuw is @time, dat loopt van 0 tot 1000 en loopt overal gelijk.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 22:45 schreef Prammenhanger het volgende:
Heb je daar misschien een linkje bij?
Op maandag 07 januari 2002 22:40 schreef denki_akira het volgende:
nou als je ff op hotscripts.com of javascriptsource.com of iets in die trend (zie ook internet.com ) kijkt zie je vast wel van die scriptjes, daar had ik r n keer ook een vandaan....
Geloof me daar heb ik echt al wel gekeken, maar heb niets kunnen vinden waarme je dat op een relatief makkelijke manier kunt verwerken in de unix timestamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15712

Op maandag 07 januari 2002 22:45 schreef Prammenhanger het volgende:
is dat niet dat swatch systeem, waar je ook horloges van kan kopen? of is dat weer wat anders?

edit:check dit es. van swatch.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:37

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

haha, ooit gezocht op time? helaas, je zal nog even moeten wachten :D

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm dat is voorlopig dus nog geen optie. Lijkt me overigens wel zeer handig! :)
Op maandag 07 januari 2002 22:54 schreef JayAnzee het volgende:

[..]

is dat niet dat swatch systeem, waar je ook horloges van kan kopen? of is dat weer wat anders?

edit:check dit es. van swatch.com.
Ja dat zal het zijn alleen het is denk ik nu nog wel redelijk moeilijk om toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

@time is dan dus (HH*3600 + mm*60 + ss) / 86,4

En dan ga je uit van GMT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
er bestaan ook scripts die de tijd van je pc overnemen en die op de site laten weergeven.

zo staat overal de tijd altijd gelijk ( aan de pc klok dan)

bedoel je zoiets?

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41813

En een script om het per gebruiker apart weer te geven bestaat voor zover ik weet niet. Natuurlijk kan je wel de plaatselijke tijd weergeven met javascript, maar dat is een beetje moeilijk te verwerken met PHP in een MySQL database. :'(
bedoel je zo javascriptje die de tijd van de gebruiker op zijn eigen pc pakt, dat werkt namelijk altijd mits de desbetreffende persoon zijn eigen tijd natuurlijk goed heeft ingesteld, zo zoniet dan let deze gebruiker waarschijnlijk ook niet op deze details op een website...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet ook wel dat je met javascript de tijd van de gebruiker kunt laten zien, maar het probleem is dat de tijd opgslagen moet worden in een database en met PHP bewerkt/gebruikt moet worden om te sorteren etc.
Op dinsdag 08 januari 2002 00:16 schreef ELANAZ het volgende:
http://www.php.net/manual/nl/function.date.php
Die functie gebruik in nu om de tijd (timestamp) om te zetten alleen die loopt dus niet gelijk op alle pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 08 januari 2002 12:19 schreef Brabus het volgende:
Ik weet ook wel dat je met javascript de tijd van de gebruiker kunt laten zien, maar het probleem is dat de tijd opgslagen moet worden in een database en met PHP bewerkt/gebruikt moet worden om te sorteren etc.
[..]

Die functie gebruik in nu om de tijd (timestamp) om te zetten alleen die loopt dus niet gelijk op alle pc's.
wat wil je precies doen? een lijst bijhoudebn van wanneer jou site werd bezocht ofzo?
Of zien de users ook de tijd op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 17:52 schreef denki_akira het volgende:

[..]

wat wil je precies doen? een lijst bijhoudebn van wanneer jou site werd bezocht ofzo?
Of zien de users ook de tijd op de site?
Waar het op neer komt dat ik o.a. op de fp een newspost systeem heb geschreven en daarvan kan je zien wanneer het bericht gepost is, maar ook om te sorteren in het archief dus de PHP timestamp is daar ideal voor. Die zet ik nu om met de functie date() en dat geeft het mooi weer, maar niet voor iedereen in de goede tijdzone (GMT enz.) en dat zou ik wel graag willen doen. Daarvoor moet ik dus weten hoeveel uur ik van de timestamp af moet trekken om de juiste tijd datum weer te geven voor elke gebruiker. De time offset (?) dus. Alle users kunnen die tijd/datum dus lezen...

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 08 januari 2002 19:09 schreef Brabus het volgende:

[..]

Waar het op neer komt dat ik o.a. op de fp een newspost systeem heb geschreven en daarvan kan je zien wanneer het bericht gepost is, maar ook om te sorteren in het archief dus de PHP timestamp is daar ideal voor. Die zet ik nu om met de functie date() en dat geeft het mooi weer, maar niet voor iedereen in de goede tijdzone (GMT enz.) en dat zou ik wel graag willen doen. Daarvoor moet ik dus weten hoeveel uur ik van de timestamp af moet trekken om de juiste tijd datum weer te geven voor elke gebruiker. De time offset (?) dus. Alle users kunnen die tijd/datum dus lezen...

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
jupz.. maar nu n andere vraag? wie bezoeken allemaal je site? (en vooral waar komen de meeste vandaan)
kijk als t grote deel uit europa komt kan je t beste gewoon CET nemen, als t wat groter is bijv. ook veel amerikanen van de oostkust ofzo, dan gooi je CET en die van New York erbij..
(Zet er dan wel achter welke tijdszone dat is, sowieso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De site is nog niet af en weet dus ook niet waar de meeste bezoekers vandaan zullen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 09 januari 2002 06:56 schreef Brabus het volgende:
De site is nog niet af en weet dus ook niet waar de meeste bezoekers vandaan zullen komen.
hmmz.. als je t klein houdt die info (zoals bij tweakers.net) dan zou je er in pricipe wel 2 tijden kunnen printen, ik denk dat je er op dit moment goed aan doet om iig CET tijd erbij te doen.. je kan t later nog altijd aanpassen als je dat wilt..
wat je ook zou kunnen doen is de gebruiker zelf laten kiezen welke tijd hij ziet.. (geregistreerde gebruikers denk ik dan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De site werkt niet met geregistreede gebruikers, maar ik zit er aan te denken om wel een soort van preferences optie in te bouwen mbv cookies. Op deze manier kan iedereen de site "aanpassen" aan zijn eigen wensen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 09 januari 2002 08:54 schreef Brabus het volgende:
De site werkt niet met geregistreede gebruikers, maar ik zit er aan te denken om wel een soort van preferences optie in te bouwen mbv cookies. Op deze manier kan iedereen de site "aanpassen" aan zijn eigen wensen. :)
kan ook :)
maar niet iedereen heeft cookies aan...
nouja, kan ook.. maarja bijv tweakers.net werkt wel met geregistreerde gebruikers...

anyway..
als je de gebruikers zelf laat kiezen, das wel zo handig denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je geen cookies support dan moet je maar met GMT genoegen nemen. Wie gebruikt er nou geen cookies? :?

Anyway bedankt voor de hulp. :)
Pagina: 1