Toon posts:

MSI v.s. VooDoo III

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment een VooDoo III 3000 16 MB AGP in mijn PC zitten, maar ik vind de graphics iets minder dan je tegenwoordig ziet met GeForce kaarten. Ik ben er nu over aan het nadenken om mijn VooDoo III te verkopen, en een MSI MX-400 64 MB GeForce2 Kaart (8826) te kopen. Is dit een verbetering ten opzichte van mijn VooDoo kaart? Zo ja, zijn de graphics in games en DivX mooier dan nu? (ik ben geen SUPER WIZZKID, dus een duidelijke uitleg bij je reactie) Ik kan deze kaart (VooDoo) verkopen, en als ik mijn externe modem erbij verkoop, kan ik die GeForce voor niets meer hebben (dus niks bijbetalen) is 110,- voor deze kaart veel?

Al vast bedankt!

Bob (8>

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Laat je Voodoo3 3000 er lekker inzitten. Die werkt nog perfect. Ik weet niet wat voor systeem je precies hebt, maar als je een lekker snel cpu'tje hebt (500Mhz of hoger) en 128mb ram of meer kan je praktisch nog alles.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Athlon 1000 met 256 MB PC-133
Maar ik zag bij een vriend dat de DivX Scherper waren, en hij had een MSI 8826 met Viewsonic TFT 15", het kan toch niet aan de monitor liggen? ik he namelijk een 1/2 jaar oude 17" 0.26

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
TFT is nogal wat scherper dan gewone tube monitoren ja.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• KolNedra
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04-2020

KolNedra

...

Ik zit met hetzelfde probleem (P3 800mhz 256 en een VOODOO3).

En ja: XP, XP heeft problemen met mijn VOODOO3, ist nu geen beter idee om die MSI kaart te kopen voor een prijsje van nix?

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:02

Japie.G

Colour Classic

geforce kaarten zijn wel behoorlijk beter dan voodoo3 kaarten jah, maar als je weinig games doet dan kan je die voodoo er lekker in laten zitten. dat divX beeld scherper is o een geforce2 mx kaart lijkt me erg vreemd, dat ligt toch echt aan de moni

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output - 48kWh LiFePo4 op 15kVa Victron systeem

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Laatst voor de gein eens een voodoo 3 in mijn systeem gezet. De geforce heeft echt een veel betere beeldkwaliteit zowel in 2d als in 3d. De elektronica op een geforce is een generatie verder en dat verschil is merkbaar.

u can fool all people some time and fool some people alltime

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17
Als er 1 videokaart is die een brakke beeldkwaliteit in 2d neerzet (vooral in de hogere resoluties) is dat wel de gf2. Dus tenzij het je gaat om pure 3d power zou ik gewoon bij mijn voodoo3 blijven.

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Op vrijdag 18 januari 2002 11:44 schreef cornelisprul het volgende:
Als er 1 videokaart is die een brakke beeldkwaliteit in 2d neerzet (vooral in de hogere resoluties) is dat wel de gf2. Dus tenzij het je gaat om pure 3d power zou ik gewoon bij mijn voodoo3 blijven.
En hoe kom je aan die kennis?
Ik had wel weer zo'n reactie verwacht van iemand die het alleen van een paar artikeltjes weet. Omdat er normaal een geforce kaart in mijn systeem ligt viel het verschil mij echt op. Het beeld van de geforce is gewoon strakker en beter.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:07 schreef outlaw het volgende:

[..]

En hoe kom je aan die kennis?
Ik had wel weer zo'n reactie verwacht van iemand die het alleen van een paar artikeltjes weet. Omdat er normaal een geforce kaart in mijn systeem ligt viel het verschil mij echt op. Het beeld van de geforce is gewoon strakker en beter.
Bij de meeste Geforce kaarten moetje eerst de filters op de RGB-uitgang van je kaart afslopen voordat je echt scherp beeld heb. Heb ik ook al bij verschillende mensen gedaan. De ene kaart heeft er wel lastvan en de andere niet. Ligt waarschijnlijk aan de tolerantie op de gebruikte onderdelen.

(zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/128902/1?limit=25)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20
en over de 2d zijn al aardig wat discussies geweest, dat verschilt enorm per kaart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.