Toon posts:

3com netwerk check software?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerkkaartjes van 3Com. Soms doen ze het wel en soms niet. Kabel is volgens mij ok. Is er een tooltje van 3com was de NIC kan checken? Dan weet ik namelijk of de NIC's ok zijn.

thnx :)

Verwijderd

Op http://www.3com.com/products/en_US/downloadsindex.jsp staan wat diagnostic tools, daarmee kan je die kaarten checken :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Met de DOS diagnostics kan je inderdaad zien of de NIC werkt.

Met de DOS versie kan je ook hardwarematige instellingen veranderen, wat erg handig is

Er is ook een windows versie hiervan

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

In mijn netwerkje heb allemaal 3com kaarten in gebruik.
Met het progje van 3com kan je allerlij instellingen configureren(heb ik nodig omdat ik ook in een P100 een 3com isa gebruik in legacy mode)Maar de controle opties geven vaak foutmeldingen terwijl alles toch gewoon werkt.(meestal is het andersom)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb cardfind.exe gedownload maar die zoekt alleen maar naar ISA kaarten volgens mij en het is PCI! Er zijn zoveel downloads daar! Heeft er iemand een directe link naar dat diagnostics progje?

many thnx. :)

Verwijderd

Wat is het product number van je netwerkkaarten? Dus iets als 3C509B-COMBO of 3C450. Als je dat weet kan je de bijbehorende software downloaden.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/windiags.exe dus (voor de 90x serie, wat (voor zover ik weet) alle PCI kaarten omvat).

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 08 januari 2002 15:08 schreef VlasBaard het volgende:
ftp://ftp.3com.com/pub/nic/3c90x/windiags.exe dus (voor de 90x serie, wat (voor zover ik weet) alle PCI kaarten omvat).
3c59x is ook PCI ( weet ik zeker want ik heb em 3c590C )
3c589 ook nog denk ik

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmmm.. ik probeerde in XP de diag te installeren met de link die hier staat en toen had ik een BSOD :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Pagina: 1