Toon posts:

Nieuws op mn Desktop [Hoe?]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus het laatste nieuw van ANP [www.anp.nl] Op mn desktop hebben..
Uhm als jullie even op http://www.anp.nl willen kijken [ongeveer het midden] zien jullie een scroller met het laatste nieuws..deze wil ik dus op mn desktop..het lieft met eromheen transparant maarjah dat terzijde...
Weet iemand hoe dit moet enz.
Ik heb al iets over het NOS nieuws in [topic=369882/1] gelezen..maar daar heb ik dus nix aan ik heb dit daar btw ook al gepost ffiez.. :)
ik hoop dat dit de juiste plaats is?

Verwijderd

Plak die html source meuk in een html en neem die html pagina als achtergrond.
Een beetje basic stuff.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit gewoon zo gebruiken of is er nog wat mis mee?
[kheb ffiez wat eruit geknipt dus...]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 3.2//EN">
<HTML>

<HEAD>
    <META HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html;CHARSET=iso-8859-1">
<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="300, URL="home.html">

<META NAME="GENERATOR" Content="Symantec Visual Page Mac Evaluation Version 1.1.1">
    <TITLE>ANP</TITLE>
</HEAD>

<BODY BACKGROUND="../images/back.gif" TEXT="#000000" LINK="#3333CC" VLINK="#777777">

<P>
<TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" WIDTH="420">
    <TR>
        <TD HEIGHT="500" VALIGN="TOP" COLSPAN="3">
            <CENTER>
            <P>
            <TABLE BORDER="0" CELLPADDING="0" CELLSPACING="0" WIDTH="356">
                <TR>
                    <TD COLSPAN="2">[img]"/images/laatste.gif"[/img]</TD>
                </TR>
                <TR>

<TD WIDTH="65%" HEIGHT="69"><APPLET CODE="AnpNews.class" WIDTH="210" HEIGHT="66" ALIGN="BOTTOM">
                        </APPLET>
                    </TD>
                </TR>

</TABLE>

</CENTER>
        </TD>
    </TR>
</TABLE>

</BODY>

</HTML>

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 22:10 schreef Rmon het volgende:
Kan ik dit gewoon zo gebruiken of is er nog wat mis mee?
[kheb ffiez wat eruit geknipt dus...]
[code<APPLET CODE="AnpNews.class" WIDTH="210" HEIGHT="66" ALIGN="BOTTOM">
</APPLET>
[/code]
een stukje uit die code.

In deze wordt dus een java applet gebruikt, als je die niet hebt kun je er verder vrij weinig mee ofzo.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 22:17 schreef J-roen het volgende:

[..]

een stukje uit die code.

In deze wordt dus een java applet gebruikt, als je die niet hebt kun je er verder vrij weinig mee ofzo.....
kan ik niet naar die site linken ofzo?

EDIT
Ik heb gewoon http://www.anp.nl/AnpNews.class ingetypt en het filetje gedownload...
Is het dan NU mogelijk om die hele code gewoon te gebruiken?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Niets op deze site mag op welke manier dan ook gecopieerd, gebruikt of op andere wijze gereproduceerd worden zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van het ANP©
;)

ik neem aan dat de .class elke keer bijgewerkt wordt, en dat je aan een oude .class dus niks hebt. downloaden en in een stukje html rammen is dus geen optie. wat je wel zou moeten kunnen doen, is de .class direct linken.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title> newsappletje </title>
</head>

<body bgcolor="#ffffff">
<applet code="http://www.anp.nl/AnpNews.class" width="210" height="66"></applet>
</body>
</html>

Laad dit (als je win2k hebt) als 'Nieuw Bureaubladitem' en resize hem tot dat hij net past...

moet toch lukken neem ik aan?

edit: hmz, schijnt niet te willen :? hij geeft een grijs schermpje... wat vreemd. als ik de code verkeerd heb, don't blame me, dan moet je die maar zelf er goed omheen stouwen :P

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Kan je niet gewoon de code kopieren en zou herschrijven dat de *.html gewoon op je pc staat en hij de data voor nieuws van het internet haalt... net zoiets als met de tweakers headlines... :o

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows xp hoe doe ik het dan?
Nieuw bureaublad item bedoel ik dan dus he..

[code]
<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title> news </title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
<applet code="http://www.anp.nl/AnpNews.class" width="210" height="66"></applet>
</body>
</html>

[/code

ennuh is er ook een manier om alles eromheen transparant te maken of moet ik dan gewoon mn background image doen dus:
<Body bgimg=" blalbablalbal"> [maar dan de goeie code! ;) ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Op maandag 07 januari 2002 22:26 schreef Toeter84 het volgende:

moet toch lukken neem ik aan?

edit: hmz, schijnt niet te willen :? hij geeft een grijs schermpje... wat vreemd. als ik de code verkeerd heb, don't blame me, dan moet je die maar zelf er goed omheen stouwen :P
kan volgens mij niet ivm beveiligings-issue's.
alleen locaal linken wordt geaccepteerd...

edit:
in de Homesite helpfiles:
This tells the viewer or the browser to load the applet whose compiled code is in AnpNews.class (in the same directory as the current HTML document)...
kannie dus.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 22:26 schreef Toeter84 het volgende:
Als ze een beetje slim zijn hebben ze vast iets ingebouwd waardoor dat applet alleen werkt als ie via de site van ANP wordt opgevraagd... zo voorkom je fraude natuurlijk. Misschien is er een mogelijkheid om net iets te doen zoals de tweakers.net headlines op je site/desktop... maar dat kon ik zo snel niet vinden op de site.
Op zich zouden ze dat best mogen aanbieden... je mag niets kopieren enzo van de site vanwege de "©"... maar /me ziet hier niet zo veel illegaals in ofzo...

je kan natuurlijk ook een mailtje sturen naar ze :)
Misschien vinden ze het wel een goed idee :? >:) :o

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 22:34 schreef Hangloozz het volgende:

[..]

kan volgens mij niet ivm beveiligings-issue's.
alleen locaal linken wordt geaccepteerd...
Damn..
Ik zie net ook dat het alleen een grijs schermpje is..
Op maandag 07 januari 2002 22:35 schreef Tigereye het volgende:

[..]

Als ze een beetje slim zijn hebben ze vast iets ingebouwd waardoor dat applet alleen werkt als ie via de site van ANP wordt opgevraagd... zo voorkom je fraude natuurlijk. Misschien is er een mogelijkheid om net iets te doen zoals de tweakers.net headlines op je site/desktop... maar dat kon ik zo snel niet vinden op de site.
Op zich zouden ze dat best mogen aanbieden... je mag niets kopieren enzo van de site vanwege de "©"... maar /me ziet hier niet zo veel illegaals in ofzo...

je kan natuurlijk ook een mailtje sturen naar ze :)
Misschien vinden ze het wel een goed idee :? >:) :o
Hehe lol.. >:) Mja valt verder nix meer aan te doen?..
*Zucht* dan maar wat anders verzinnen thnx voor alle hulp enz.... [als iemand nog een oplossing vindt..POST HET! ;) :D ]

Verwijderd

Ik zit nu zo ff te denken maar ik weet niet zeker of het mogelijk is om met een java-applet gegevens uit een database te halen... :? anders moeten ze constant het applet uitdaten... lijkt me een beetje omslachtig...

Dan zou je misschien wel gewoon dat applet kunnen downen en lokaal kunnen draaien :?

Dus misschien kun je het zo proberen... kijk of het werkt... zo ja... post het ff... hebben degene die ook anp nieuws op hun desktop willen er ook wat aan :+

/me *
werkt dus ook niet, in de status staat iets van security... cannot access www.anp.nl enzo... dus tis niet mogelijk :/

• Dark Blue
  • Laatst online: 10-09 15:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Op maandag 07 januari 2002 22:41 schreef Tigereye het volgende:
Dus misschien kun je het zo proberen... kijk of het werkt... zo ja... post het ff... hebben degene die ook anp nieuws op hun desktop willen er ook wat aan :+

* Dark Blue *
werkt dus ook niet, in de status staat iets van security... cannot access www.anp.nl enzo... dus tis niet mogelijk :/
Neem gewoon een andere krant! :P

als het om een referrer gaat: Razor_Blade had daar in php een klein stukje code voor geschreven. wél moet je daarbij weer een eigen server hebben waar php op ondersteund wordt en het dan viavia opvragen. omslachtig, maar als je geinteresseerd bent... :{ » icq
referrer opgeven kan geloof ik ook met een stukje javascript? dat doet nedstat ook...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

die applet maakt in ieder geval een connectie met http://www.anp.nl/cgi-bin/noo_anp.pl dus het zal wel uit een textfile of database komen.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 22:49 schreef Toeter84 het volgende:

[..]

Neem gewoon een andere krant! :P

als het om een referrer gaat: Razor_Blade had daar in php een klein stukje code voor geschreven. wél moet je daarbij weer een eigen server hebben waar php op ondersteund wordt en het dan viavia opvragen. omslachtig, maar als je geinteresseerd bent... :{ » icq
referrer opgeven kan geloof ik ook met een stukje javascript? dat doet nedstat ook...
Ik ben daar niet zozeer geinteresseerd in :) maar eh Rmon misschien wel... zo zou het natuurlijk wel moeten kunnen... ik ben dan wel php n00b, maar ik denk dat het wel mogelijk is het applet te laten doorgeven dat de referrer anp.nl is :o

offtopic:
Maar eh... ik neem toch liever de nu.nl headlines mocht ik nieuws op mn desktop willen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uh heel ffiez snel tussendoor als het iemand anders lukt om nieuws van een andere site te halen vind ik het ook best..maar als het maar Algemeen nieuws is dus niet games of warez of hardware of software ofzo..maar echt Nieuws nieuws lol :) :P

• Willem
  • Laatst online: 15-09 20:28
Rmon, zelf een beetje dingen uitzoeken kan geen kwaad he dat weet je... het is hier geen script-request forum, dat weet je ook. Internet is eindeloos. Alles wat je wilt weten is er te vinden. Dus ook dit. Ga nou zelf eens kijken hoe dat in elkaar steekt, stuur die gasten anders een mailtje ofzo. Kom op zeg... dit is wel vreselijk lui.

Heb zelf ook een active desktop gebouwd met nieuwsitems erop, (niet van ANP, maar van Tweakers en nu.nl) en misschien kun je daar even doorheen neuzelen.

Dit was m'n post: [topic=348213]

Ik hoop dat je er wat aan hebt, en ik hoop dat je er eens wat tijd en dus moeite in gaat steken om het uit te zoeken, en niet metteen je vraag hier te droppen.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja okey sorry maar dat is ook precies wat ik nu/al die tijd aan het doen ben/was :) Mja ik ga nog ff door..en die van Nu.nl ga ik mischien wel gebruiken :)

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:55
Op maandag 07 januari 2002 22:51 schreef Cheatah het volgende:
die applet maakt in ieder geval een connectie met http://www.anp.nl/cgi-bin/noo_anp.pl dus het zal wel uit een textfile of database komen.
Lol!
klik nu eens op die link en ga eens bekijken waar je naar linkt :D

Ik weet alles over digitale toegankelijkheid, of ik weet wie het wel weet.

Pagina: 1