Yamaha Motif-reeks: welke type RAM

Pagina: 1
Acties:

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Vriend van me heeft een Yamaha Motif-8 synth gekocht, nu wil hij de povere 4MB standard uitbreiden. Er zitten 2 72p SIMM slots in voor een max van 64MB totaal. Nergens in de specs staat wat voor RAM erin moet. Yamaha heeft uiteraard die dingen in huis, maar we hebben hier ook aardig wat liggen (o.a. een 32MB SIMM van een Terratec EWS64XL), en vinden het zonde om zomaar dure nieuwe te kopen als we het al zouden kunnen hebben.

Dus:
Partiy of non-parity?
FP of EDO?

Oslik blyat! Oslik!

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou hiervoor even contact opnemen met Yamaha zelf, zij zullen dit het beste weten. Je zou ook eventueel contact op kunnen nemen met een zaak als Feedback, zij zouden het ook wel voor je kunnen/willen uitzoeken denk ik.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 13:12 schreef Dr. RiPsaw het volgende:
Ik zou hiervoor even contact opnemen met Yamaha zelf, zij zullen dit het beste weten. Je zou ook eventueel contact op kunnen nemen met een zaak als Feedback, zij zouden het ook wel voor je kunnen/willen uitzoeken denk ik.
Kunnen- misschien, willen niet. Vriend van me is bij feedbak geweest- "ja dat zijn Yamaha modules, nee ik weet er niet meer van"
Yamaha: "door ons goedgekeurde modules kunnen gebruikt worden. Nee, de specs hebben we niet voor je."

Oslik blyat! Oslik!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Van de Yamaha site:
THE HEART OF MOTIF: The Integrated Sampling Sequencer

At the heart of MOTIF is its Integrated Sampling Sequencer, which seamlessly combines the audio and MIDI recording processes, giving you unprecedented freedom for creating music. The sequencer component of this system features both linear and pattern recording methods, including a standard Song Mode for recording MIDI and audio data in linear fashion from beginning to end (the way analog tape machines worked). With a 111,000 MIDI note capacity and a maximum total sampling memory of 6 minutes and 20 seconds in stereo at 44.1kHz (with two 32MB SIMMs installed), MOTIF can easily handle this linear production approach, which is popular with more traditional kinds of music.
In this age of digital production, however, cutting and pasting different sections of music and audio (motifs) together is an integral part of the music making process. MOTIF has 4 unique features that simplify this process to expand your creativity like never before.
Dat kun je hier vinden.

Dit kostte me 1 minuutje zoeken. Sorry hoor, maar vind je jezelf niet een beetje een luie hond? ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op dinsdag 08 januari 2002 22:29 schreef Hillie het volgende:
Van de Yamaha site:
[..]

Dat kun je hier vinden.

Dit kostte me 1 minuutje zoeken. Sorry hoor, maar vind je jezelf niet een beetje een luie hond? ;)
Nee, niet echt. Deze info had ik ook al lang- ik weet wel hoe te Googlen. WAT VOOR 32MB SIMMs erin moeten, dat is de vraag. EDO of FP, parity of niet. En dat lees ik NIET in die link.

Of ik ben helemaal scheel :+

Oslik blyat! Oslik!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
waarom niet gewoon proberen, als je het verkeerde erin stopt dan werkt die gewoon niet.

• Hillie

Hillie

Lijkt me duidelijk. Je komt zelf aan met "wat voor geheugen", ja jezus, ik zie SIMM staan, dus dat zal het dan wel zijn. Meestal kun je in samplers en synths zowel FPM als EDO kwijt.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op woensdag 09 januari 2002 10:57 schreef Hillie het volgende:
Lijkt me duidelijk. Je komt zelf aan met "wat voor geheugen", ja jezus, ik zie SIMM staan, dus dat zal het dan wel zijn. Meestal kun je in samplers en synths zowel FPM als EDO kwijt.
Kijk, dat was wat ik nodig had. Sorry, zit misschien teveel zelf in PMG. Zal het hoegenaamd aanraden om gewoon te proberen (gingen we toch al doen). Wel benieuwd of dat iemand weet of het parity of non-parity moet zijn.

Oslik blyat! Oslik!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:52
(dit heb ik niet gezegd)
70- ns, FP

liefst 65 of 60 ns, maar 70 werkt ook

[edit/ot]
Dion_b, had je nog interesse in die netwerkkaarten? stuur ff mailtje!
[/edit/ot]

[edit2]
partity weet ik niet, denk niet dat het nodig is, maar je kan het er wel gewoon inzetten
[/edit2]

• Hillie

Hillie

Op donderdag 10 januari 2002 11:21 schreef dion_b het volgende:
Kijk, dat was wat ik nodig had. Sorry, zit misschien teveel zelf in PMG. Zal het hoegenaamd aanraden om gewoon te proberen (gingen we toch al doen). Wel benieuwd of dat iemand weet of het parity of non-parity moet zijn.
Meestal werkt het met standaard spul hoor, maar parity zal als extra geen kwaad doen, denk ik zo. Als je je geheugen in een winkel koopt, gewoon je synth of sampler (hmmmm... zo'n Motif is niet het kleinste apparaat) meenemen en in de zaak even proberen. Dat vinden die computerboeren ook vaak vet tof, als je met een ander apparaat de zaak inkomt. Kunnen ze ook interessant doen bij hun andere klanten! ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op donderdag 10 januari 2002 11:42 schreef darkmage het volgende:
(dit heb ik niet gezegd)
70- ns, FP

liefst 65 of 60 ns, maar 70 werkt ook
Eindelijk iemand die de vraag snapt :) En nog het antwoord weet ook ;)
Meestal werkt het met standaard spul hoor, maar parity zal als extra geen kwaad doen, denk ik zo. Als je je geheugen in een winkel koopt, gewoon je synth of sampler (hmmmm... zo'n Motif is niet het kleinste apparaat) meenemen en in de zaak even proberen. Dat vinden die computerboeren ook vaak vet tof, als je met een ander apparaat de zaak inkomt. Kunnen ze ook interessant doen bij hun andere klanten!
Is zeker een idee (die vriend van me is er leip genoeg voor), maar we hadden die info vooral nodig omwille van wat SIMMs die we zelf al hadden (van op die Terratec- ook FP, inderdaad, dus dat zou moeten werken). Maar goed, ik zou'm graag die winkel in willen zien komen met zn Motif-8 (ding weegt 28Kg >:) )

Oslik blyat! Oslik!

• Hillie

Hillie

Een 8 nog wel? Allejezus, da's de grootste! :)

Maar goed, als jullie zelf SIMMetjes hebben, gewoon erin drukken en proberen. Werkt het, mooi, werkt het niet, andere proberen! :)

Verwijderd

is die Motif 8 een beetje kewl??

ik wil m namelijk ook gaan aanschaffen
Pagina: 1