Toon posts:

Videobewerking met lekker oud cameraatje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik over 1,5 jaar naar de filmacademie wil (ja ik ben zo'n gek), ben ik tegenwoordig druk bezig met het schieten van wat leuke filmpjes. Dit moet ik alleen wel kunnen editen.
Aangezien mijn funds niet echt hoog zijn, gebruik ik een 15 jaar oude video8 camera, en heb dus geen geld voor een mooie digitale camera (tevens vind ik die digitale camera's tegenwoordig te klein, en een proffesionele kost volgens mij veeeeeeel te veeeeeel).
Nu heb ik laatst mijn ouders een Geforce 2 kaart laten kopen en toen stiekem de deluxe versie genomen. Nu heb ik dus een video-in (anoloog). Maar ja, dat is niet echt top kwaliteit zeker als je bedenkt dat die kaart het allemaal niet goed kan renderen.
Nu wil ik binnenkort een kaartje kopen van uiterlijk 300 gulden.
De kaart moet het volgende kunnen:
- anologe video-in
- anologe video-out
- beelden in een beetje hoge kwaliteit importeren en exporteren.

Er hoeven geen speciale effecten op te zitten, aangezien ik met een TB 1400 werk met Adobe 6.0.
Welke kaart kan ik gebruiken ???

Tot slot nog 1 vragie.
Ik heb nu met moeite toch een videotje in elkaar geprutst, maar ik kan hem nu alleen via S-video uit de computer krijgen. Aangezien mijn video recorder alleen een koax ingang heeft, kan ik dus niet mijn pc aansluiten op mijn videorecorder. Hoe kan ik nu in godsnaam mijn filmpje opnemen op VHS ?????

Ik hoop dat er iemand is die deze probleempjes kan oplossen !!

Verwijderd

tja een miro dc 10 is een goeie keuze maar die heb je nieuw niet voor 300 piek maar is de enige goedkopen kaart met een fatsoenlijke uitgang

Verwijderd

gewoon effe op marktplaats kijken of zo voor die kaart.
Is een hele goeie maar is niet zo lekker aan de praat te kijgen in Winxp en er komen geen "echte" xp drivers voor
gr
jakob (8>

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Van S-Video naar Tulp is simpel, daar zijn verloopjes voor..
Van Tulp naar Scart is simpel, daar zijn verloopjes voor :)

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Wat tha fuck is er mis met de Asus V7700 Deluxe? gaat heeel mooi hier hoor dat capturen.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Topicstarter
K, effetjes terug replyen

Ik heb een s-video naar composite, en ik heb dus ook een composite naar scart, alleen heeft mijn videorecorder geen scart ingang.
Dus moet ik een:
- scart naar koax
- composite naar koax
- s-video naar koax
hebben, 1 van die 3. Tevens bedankt voor die tip van Micro DC10, ik zal effe gaan shoppen op marktplaats.

En nee, Asus Geforce 2 deluxe is niet relax, het capturen gaat goed, maar soms met vertraagde beelden, en van die horizontale strepen op het beeld.
Niet relax dus.
Tevens is de uitgang van de Geforce V7700 deluxe alleen geactiveerd als je switcht van pc beeldscherm naar je TV, en ik had ergens gelezen (dacht ik), dat bij die echte videobewerkings kaarten de uitgang continu actief is, waardoor je op 2 beeldschermen te gelijk werkt.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:37
Op dinsdag 08 januari 2002 09:48 schreef merijn128 het volgende:
K, effetjes terug replyen

Ik heb een s-video naar composite, en ik heb dus ook een composite naar scart, alleen heeft mijn videorecorder geen scart ingang.
Dus moet ik een:
- scart naar koax
- composite naar koax
- s-video naar koax
Heeft je videorecorder ook geen composite (gewoon zo'n tulp - zelfde als op veel audiosets) ingang? Of bedoel je echt zo'n BNC ingang die je ook op netwerkkaartjes (die met coax werken) tegen komt? Ik heb nog wel zo'n tulp naar BNC connector liggen :9
Tevens is de uitgang van de Geforce V7700 deluxe alleen geactiveerd als je switcht van pc beeldscherm naar je TV, en ik had ergens gelezen (dacht ik), dat bij die echte videobewerkings kaarten de uitgang continu actief is, waardoor je op 2 beeldschermen te gelijk werkt.
Dat moet je niet vergelijken. De meeste vga kaarten hebben inderdaad óf het één, óf het ander. Een echte video editing kaart is natuurlijk gescheiden van je vga kaart, dus tuurlijk heeft die z'n output onafhankelijk van je computer monitor.
VGA kaarten die wél op twee beeldschermen tegelijk kunnen werken (waarvan één van die beeldschermen ook gerust een TV of VCR mag zijn) zijn de Matrox G-series kaarten en de ATI Radeons. Deze liggen denk ik echter helaas buiten jouw budget.

Over die Miro DC10: Ik heb hem ook. Het is op zich een erg relaxte kaart. ALS hij het doet, is de kwaliteit prima te noemen voor een kaartje in deze prijsklasse. Ik zeg duidelijk "ALS hij het doet". De software is namelijk wel behoorlijk instabiel, vind ik. En als je hem onder windows 2000 of XP wilt gebruiken (juist vanwege die stabiliteit zulke uitermate geschikte OS'en) kom je bedrogen uit: De fabrikant vindt het blijkbaar niet belangrijk om haar klanten te voorzien van drivers die ook onder de moderne OS'en werken.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Ik heb een Asus 7100 MX pure met GF2 CS maar daar kan ik gewoon mee
• clonen
• dualhead

Lijkt me funny dat een 7700 dat niet zou kunnen :?

Neemt niet weg dat een matrox wel effe lekkerder werkt. En ook mijn DC10 (grr klote Miro geen W2K drivers) werkt lekkerder met een TV ernaast... maar het kan wel.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Kijk inderdaad voor een DC10 of een DC10plus. Deze kaarten zijn exact hetzelfde, alleen kan de plus in iets hogere resolutie capturen. Je kan echter van een DC10 een plus maken als je de installatiesoftwaren van een plus hebt. Dus kijk op marktplaats voor een DC10 en ga die vent/vrouw afzeiken dat het een oude kaart is en dat de plus veel beter is en koop hem dan voor weinig >:)

Verwijderd

Topicstarter
Thankz everyone,

ga zo effe kijken op marktplaats.

Ik zal tevens nog effe uitleggen hoe mijn videorecorder (vrij oud) eruit ziet van de achterkant:

- scart uitgang (van video naar tv)
- koax in (voor de aansluiting met kabeltv)
- koax uit (van video naar tv)

Das alles, dus ik moet een composit-koax of een scart-koax hebben. Bestaat die of niet ???

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
SCART is bidirectioneel, het is dus ook een ingang. Je neemt dus zo'n verloopstukje SVHS-SCART en sluit hiermee de videokaart op de recorder aan.

Verwijderd

Topicstarter
Thankz, hier heb ik echt wat aan.
Ga het meteen proberen

laterz

Verwijderd

Topicstarter
K, heb net de heletijd op marktplaats gezocht,
maar nu snap ik het helemaal niet meer.

Is een pinnacle studio dc10(+)
het zelfde als een micro dc10(+).
Ik wil namelijk niet de verkeerde kopen

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Op dinsdag 08 januari 2002 16:05 schreef merijn128 het volgende:
K, heb net de heletijd op marktplaats gezocht,
maar nu snap ik het helemaal niet meer.

Is een pinnacle studio dc10(+)
het zelfde als een miro dc10(+).
Ik wil namelijk niet de verkeerde kopen
Ja, dat klopt. Eerst was het Miro die later zijn overgegaan in Pinnacle Systems.

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Op maandag 07 januari 2002 21:59 schreef merijn128 het volgende:
<knippie>Nu heb ik laatst mijn ouders een Geforce 2 kaart laten kopen en toen stiekem de deluxe versie genomen. Nu heb ik dus een video-in (anoloog). Maar ja, dat is niet echt top kwaliteit zeker als je bedenkt dat die kaart het allemaal niet goed kan renderen.<knippie>
Een nieuwe kaart kopen ?
Niet nodig !
Allereerst meen ik dat je met de de Luxe wel composiet uit moet kunnen krijgen.
(Verloopje, hoort volgens mij bij de kaart).
Ten 2e is het mogelijk een andere (soft)codec te gebruiken bijvoorbeeld
een MJPEG-formaat voor betere beeldkwaliteit.
Ten derde: als jij geen acceptabele beelden (zonder horten stoten enzo)
eruit krijgt moet je toch eens aan de gang met andere drivers...
Ten vierde: Asus heeft sinds kort ook WDM-capture-drivers/software waarmee je
mpeg2 (of mpeg1) kunt capturen ! (Dus ook bewerken in edit software
die hiermee overweg kan)
Ten vijfde is dat je met de Asus je beeld kan beoordelen (via overlay-support)
op een (2e) video-monitor (gewoon klein tv-tje met comp of Y/C in).
Dat is welhaast een vereiste als je de beeldkwaliteit goed wil kunnen beoordelen,
je gewone vga-signaal gaat heel anders met het beeld om....

Ik heb hier een CombodeLuxe en dat werkt allemaal prima hoor....
Okee het is geen Pinnacle of Fast maar dat dat is echt niet nodig. *D
Want als je serieus (kwaliteit) gaat werken koop je toch een digitaal cameraatje
(met firewire in/uit) en een goedkoop firewire-kaartje.
Kan geen analoge kaart tegenop !
Heb ik ook: firewire voor het kwaliteitswerk,
analoog (via de asus) voor incidenteel analoog. :Y)

suc6,
Ger.

Help Java!

Verwijderd

Een ander voordeel voor de DC10+ is dat er Linux drivers voor zijn :)

Overigens is scart wel bidirectioneel maar dan moet je wel zo'n s/video-of-tulp-naar-scart plugje hebben waar je kan instellen of ie ingaand of uitgaand moet zijn, anders is het verloopstukje maar éénrichting en kun je er alsnog niks mee :)

Verwijderd

Topicstarter
Zorry dat ik dit topicje weer naar boven haal, maar ik heb nog steeds een vraagje.
Ik heb nu die DC10+ gekocht (tweede hands), maar ik begrijp nog niet hoe ie werkt.
In de bovenstaande reply's, staat dat je kan werken met je monitor en tv tegelijkertijd, maar als ik de tv aansluit op de uitgang van de DC10+, dan komt ergeen signaal. De man van wie ik de kaart heb gekocht zegt dat er geen constante uitgang signaal is, dit is alleen als het filmpje is gerendert (blijft raar, want dan is het gewoon een avi file die je met mediaplayer kan afspelen).
Is de kaart nu stuk of gewoon verkeerd geïnstalleerd ??
Tevens nog een vraagje over het bewerken van de video's. Ik doe dit altijd via Adobe Premiera, maar nergens in Adobe staat dat de beelden worden gerendert via de DC10+, wat betekend dat het render proces software matig gebeurd (ipv hardware matig). Dit leverd een slechte kwaliteits film op.
Hoe moet ik nu dus in Adobe instellen dat de DC10+ word gebruikt voor alle processen ??
Op woensdag 16 januari 2002 13:28 schreef gerbruggeman het volgende:

[..]

Een nieuwe kaart kopen ?
Niet nodig !
Allereerst meen ik dat je met de de Luxe wel composiet uit moet kunnen krijgen.
(Verloopje, hoort volgens mij bij de kaart).
Ten 2e is het mogelijk een andere (soft)codec te gebruiken bijvoorbeeld
een MJPEG-formaat voor betere beeldkwaliteit.
Ten derde: als jij geen acceptabele beelden (zonder horten stoten enzo)
eruit krijgt moet je toch eens aan de gang met andere drivers...
Ten vierde: Asus heeft sinds kort ook WDM-capture-drivers/software waarmee je
mpeg2 (of mpeg1) kunt capturen ! (Dus ook bewerken in edit software
die hiermee overweg kan)
Ten vijfde is dat je met de Asus je beeld kan beoordelen (via overlay-support)
op een (2e) video-monitor (gewoon klein tv-tje met comp of Y/C in).
Dat is welhaast een vereiste als je de beeldkwaliteit goed wil kunnen beoordelen,
je gewone vga-signaal gaat heel anders met het beeld om....

Ik heb hier een CombodeLuxe en dat werkt allemaal prima hoor....
Okee het is geen Pinnacle of Fast maar dat dat is echt niet nodig. *D
Want als je serieus (kwaliteit) gaat werken koop je toch een digitaal cameraatje
(met firewire in/uit) en een goedkoop firewire-kaartje.
Kan geen analoge kaart tegenop !
Heb ik ook: firewire voor het kwaliteitswerk,
analoog (via de asus) voor incidenteel analoog. :Y)

suc6,
Ger.
mmm, misschien is die deluxe toch nog ergens goed voor. Alleen geeft de deluxe alleen een uitgangs signaal als ik overschakel van monitor naar tv. Ik wou iets hebben waarmee ik op beidde kan werken.
En hoe werkt die overlay-support, want (zie boven), de asus geeft alleen uitgang signaal als ik overschakel.
En hoeveel heb je eigenlijk voor die digitale camera betaald ??

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
1.
De DC10 doet geen real time overlay, dus de verkoper van je DC10 heeft gelijk.
2.
In premiere kun je vaak overlay forceren door de ALT-toest ingedrukt te houden en met je muis te scrollen over de tijdbalk (zo hoef je niet te renderen, je preview blijft veelal beperkt tot 1 videospoor). In premiere moet je dus altijd een preview
rendereren.
3.
Voor het juist gebruik van premiere naar adobe-site en forums
4.
Voor het juist gebruik van de DC10plus:
http://www.pinnaclesys.co...division_id=1&langue_id=6
5.
Ik heb een Canon XM-1 voor de gewone consument een vrij dure, voor semi-pro een vrij goedkope 3 CCD-camera.
Je kunt natuurlijk beter een goedkoop of zelfs 2e hands mini-DV of zelfs digital8 camera aanschaffen (met firewire in&out).
Verwijderd schreef op 21 januari 2002 @ 19:32:
Zorry dat ik dit topicje weer naar boven haal, maar ik heb nog steeds een vraagje.
Ik heb nu die DC10+ gekocht (tweede hands), maar ik begrijp nog niet hoe ie werkt.
In de bovenstaande reply's, staat dat je kan werken met je monitor en tv tegelijkertijd, maar als ik de tv aansluit op de uitgang van de DC10+, dan komt ergeen signaal. De man van wie ik de kaart heb gekocht zegt dat er geen constante uitgang signaal is, dit is alleen als het filmpje is gerendert (blijft raar, want dan is het gewoon een avi file die je met mediaplayer kan afspelen).
Is de kaart nu stuk of gewoon verkeerd geïnstalleerd ??
Tevens nog een vraagje over het bewerken van de video's. Ik doe dit altijd via Adobe Premiera, maar nergens in Adobe staat dat de beelden worden gerendert via de DC10+, wat betekend dat het render proces software matig gebeurd (ipv hardware matig). Dit leverd een slechte kwaliteits film op.
Hoe moet ik nu dus in Adobe instellen dat de DC10+ word gebruikt voor alle processen ??
[...]

mmm, misschien is die deluxe toch nog ergens goed voor. Alleen geeft de deluxe alleen een uitgangs signaal als ik overschakel van monitor naar tv. Ik wou iets hebben waarmee ik op beidde kan werken.
En hoe werkt die overlay-support, want (zie boven), de asus geeft alleen uitgang signaal als ik overschakel.
En hoeveel heb je eigenlijk voor die digitale camera betaald ??

Help Java!

Pagina: 1