Speaker's rechter kanaal dood :(, nieuwe speakers?

Pagina: 1
Acties:

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Topicstarter
Ik heb een simpel speakersetje aan m'n tweede pc hangen. Nou is het geval dat ineens het rechterspeaker het gewoonweg helemaal niet meer doet.
-Aan Windows ligt het niet, want de koptelefoon doet het wel goed.
-Op de speakers zelf zit geen balans tussen links en rechts, dus daar kan het ook niet aan liggen.
-Vroeger heb ik ooit de draadjes eens los gehad om het linker en rechterkanaal te verwisselen, maar dat heb ik nu weer heel goed vastgemaakt.
-Ik heb alles gecheckt, de speaker open gehad, maar alles zat gewoon vast.
-Hij is wel eens een klein beetje gevallen, maar dat moet toch kunnen?
-Opgeblazen heb ik hem ook zeker niet.

De versterker zit ook in de rechterunit (die het niet doet), de linker doet het gewoon goed. Ik kan er niks aan zien, maar ik hoor ook niks... Heeft iemand hier verstand van of moet ik nieuwe speakers gaan halen?

www.nintendocasemods.com

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Zoiets heb ik ook gehad, alleen viel mijnes steeds uit en na een tik erop deed ie het weer even ...

Als je een beetje handig bent met een soldeerbout dan zou ik'm openschroeven en gewoon een X alle solderingen opfrissen .. ff laten smelten, 'n druppie tin er op en dan de volgende.

Baat-'t-niet-schaadt-het-niet :P

Nah en als het een simpel setje is, dan kun je altijd nog een nieuw setje kopen, zó duur zijn die setjes niet .. voor Hfl 100,- heb je hele stoere speakers.

(in PC-termen dan .. HiFi is weer wat anders ..) ;)

Suc6 !!

edit:

Je kunt ook eerst je geluidskaart even testen door eerst nog even een koptelefoon te proberen als je die hebt .. of een ander speakersetje. Dat is snel genoeg te controleren .. en ga dan solderen :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2