Wat is een betere combinatie qua geluid en speaker

Pagina: 1
Acties:

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
- Soundblaster Live 5.1 Platinum en DTT2200

- Soundblaster Audigy Player en DTT2200

Ik heb namelijk gevoel dat de live 5.1 betere software heeft zoals LiveWare enzo, en dat de Live 5.1 beter geluid geeft...

Eerlijk gezegd vind ik de kwaliteit van mijn geluid nu niet mooi met de DTT2200 en de Audigy, dus ben van plan hem te ruilen voor de 5.1 plantinum..

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Hehehe!

Als je niet tevreden bent over je geluid kun je het HOOGSTWAARSCHIJNLIJK bij je speakerset zoeken. Gewoon omdat geluidskaarten heel vaak near perfect zijn voor het creeren van een signaal. Speakersets, echter, zijn zeer imperfect.

De platinum versies bieden helemaal geen betere geluidskwaliteit, alleen een gros aan extra mogelijkheden en aansluitingen en software. De Audigy heeft zelfs nog een 10x betere signaal-ruis verhouding dan de SbLive! series.

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 07:32

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 21:52 schreef Yokozuna het volgende:
Hehehe!

Als je niet tevreden bent over je geluid kun je het HOOGSTWAARSCHIJNLIJK bij je speakerset zoeken. Gewoon omdat geluidskaarten heel vaak near perfect zijn voor het creeren van een signaal. Speakersets, echter, zijn zeer imperfect.

De platinum versies bieden helemaal geen betere geluidskwaliteit, alleen een gros aan extra mogelijkheden en aansluitingen en software. De Audigy heeft zelfs nog een 10x betere signaal-ruis verhouding dan de SbLive! series.
Ik heb ook ruis uit mijn speakers als ik hem vol open zet en in de software ook vol open... Of wat houdt dat precies in dan?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 07 januari 2002 22:26 schreef freddyathlon het volgende:

[..]

Ik heb ook ruis uit mijn speakers als ik hem vol open zet en in de software ook vol open... Of wat houdt dat precies in dan?
Je geluidskaart ruist een beetje en je speakerset ruist nog erger.
Verwacht je dan dat zoiets helemaal ruisvrij is :?
Het is geen high end hoor... (laat staan kwaliteit :{)
Die ruis hoor je btw toch niet als je muziek oid aan hebt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Klopt, het gaat vooral om de speakers die de factor "slecht geluid" veroorzaken. Een betere speakerset nemen is echt velen malen effecienter dan een nieuwe geluidskaart.
Die ruis hoor je btw toch niet als je muziek oid aan hebt
Klopt ook :)