Hoe zie ik hoe de server staat ingesteld?

Pagina: 1
Acties:

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Mensen, ik weet het, ik ben een n00b, maar ik wil graag weten door middel van welk php script ik de instellingen van de server als txt bestandje ofzo (iig in mijn browser) kan zien.

Het was een eenvoudig .php bestand geloof ik waarbij meteen het path naar perl zichtbaar werd, alsmede de verdere instellingen die van belang zijn bij scripting.

Thx alvast.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Uuhhmm, je bedoelt alle variabelen en instellingen van PHP ??? dat doe je gewoon zo :
PHP:
1
2
3
<?
phpinfo();
?>

:)

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
thx :)
hehe ik zei toch dat ik een newbie was :P

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 20:23
Ach dat zijn we allemaal ooit geweest :) Misschien is het goed om eens naar scripts van anderen te kijken, kan heel leerzaam zijn. PHP is gemaakt met het principe voor-ieder-iets-een-functie en dus is het wel handig om te weten welke functies er zijn. Je kunt hiervoor kijken op www.php.net en dan klikken op documentation. Daar staan functies gesorteerd per toepassing en met duidelijke uitleg :)

• Rexomnium

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 21:30 schreef MisterData het volgende:
Ach dat zijn we allemaal ooit geweest :) Misschien is het goed om eens naar scripts van anderen te kijken, kan heel leerzaam zijn. PHP is gemaakt met het principe voor-ieder-iets-een-functie en dus is het wel handig om te weten welke functies er zijn. Je kunt hiervoor kijken op www.php.net en dan klikken op documentation. Daar staan functies gesorteerd per toepassing en met duidelijke uitleg :)
Hey thx man...ga ik meteen ff doen. Die URL lag trouwens wel HEEL erg voor de hand zeg :P.

Maar ik heb eigenlijk niet zo heel veel tijd om PHP daadwerkelijk te leren, maar ik moet nu eenmaal iets hebben waarmee ik mijn site gemakkelijk update.