Toon posts:

euro toets op toetsebord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraag,
hoe kan ik dat euroteken op mijn toestebord gebruike??? hij staat onder de 5.
ik vin het wel irri,
dat ik dat teke nu nog nie kan gebruike met de euro (bekakt woord is dat joh)
*D

Verwijderd

ALT-0128 :P

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

bij mij staat ie naast de 5 :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
:Z

Ctrl + Alt + 5

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 21:17 schreef dennisdotcom het volgende:
:Z

Ctrl + Alt + 5
toevallig werkt dat nie

en hij staat naast de 5 ja

Verwijderd

Ctrl + Alt + E

Verwijderd

r alt + 5 :'(

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dat er een stikkertje op die toets zit, wil nog niet zeggen dat hij ook werkt :)

Je moet natuurlijk ook je keyboard, en / of landinstellingen goed hebben staan. En je OS moet de euro ondersteunen :)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:21 schreef ZeRoC00L het volgende:
Dat er een stikkertje op die toets zit, wil nog niet zeggen dat hij ook werkt :)

Je moet natuurlijk ook je keyboard, en / of landinstellingen goed hebben staan. En je OS moet de euro ondersteunen :)
en hoe kan ik dat zien. ondersteunt xp de euro. lijkt me toch wel. ctrl alt 5 lukt bij mij niet

Verwijderd

doet hij ut? :P

is ctrl + alt + 5

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:27 schreef allanzoet het volgende:

is ctrl + alt + 5
heb je het met de ogen, ga eens wat minder achter de computer zitten

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:48
Op maandag 07 januari 2002 21:27 schreef allanzoet het volgende:

is ctrl + alt + 5
Ik zie hier ook dat rare rondje met 4 stekels zeg maar, maar met ctrl+alt (beide de linker)+5 zie ik wel de euro :)

Je moet iig (d8 ik) VS int. als toetsenbord indeling hebben.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-12 22:18
gewoon in word een zelf gekozen toetscombinatie eraan toewijzen. je kunt het ook doen doen dmv. invoegen symbool.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:28 schreef The Fox het volgende:

[..]

Ik zie hier ook dat rare rondje met 4 stekels zeg maar, maar met ctrl+alt (beide de linker)+5 zie ik wel de euro :)

Je moet iig (d8 ik) VS int. als toetsenbord indeling hebben.
Waar verander ik dat onder toetsenbord in het configuratiescherm kan niet.

• 23m3
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-11 08:02

23m3

Time to change batteries!

Op maandag 07 januari 2002 21:32 schreef flierefluiter het volgende:

[..]

Waar verander ik dat onder toetsenbord in het configuratiescherm kan niet.
Regional and language options
Dan Language -> Details

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:48
Als het daar echt niet bijstaat, kun je altijd nog ff "drivers" downloaden, mocht dat mogelijk zijn.

Verwijderd

Ik moes voor XP de euro tools installeren (microsoft update). Als ik nu mijn invoer (dat balkje met EN onderaan) op nederlands zet, kan ik met rechter alt+5 de euro gebruiken.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:44 schreef us1111 het volgende:
Ik moes voor XP de euro tools installeren (microsoft update). Als ik nu mijn invoer (dat balkje met EN onderaan) op nederlands zet, kan ik met rechter alt+5 de euro gebruiken.
Heb ze nu ook geinstallerd maar wat bedoel je met Als ik nu mijn invoer (dat balkje met EN onderaan) op nederlands zet, kan ik met rechter alt+5 de euro gebruiken? Bedoel je in word EN onderaan heb dat op Nederlands staan maar nog werkt het niet :(

Verwijderd

om niet ook te roepen ctrl + alt + 5.......

roep ik: d/l ff die update voor in office enzo zodat je een nieuwe werkbalk erbij krijgt me enkel een €uro tekentje :)

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-12 21:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

(linker)Alt + 0128 is het hier idd, thnx !! 8-)

(rechter ALT werkt ie niet mee ...)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Voor toetsenborden ingesteld als US: ALT-0128
Voor toetsenborden ingesteld als US-International: AltGr (rechter alt) + 5 OF CTRL-ALT-5

zo, veel succes :)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Op maandag 07 januari 2002 22:09 schreef speed24 het volgende:
Voor toetsenborden ingesteld als US: ALT-0128
Voor toetsenborden ingesteld als US-International: AltGr (rechter alt) + 5 OF CTRL-ALT-5

zo, veel succes :)
Kijk, jij bent de enige met het goede antwoord, tot grote ergenis zag ik alle ellende, en wilde gaan posten, maar nu hoeft het niet meer.. ;)

Verwijderd

Hee joh, gekkehuis, er staat idd. een vette euroteken op de 5. Nooit opgevallen :Z
crtl alt 5= € Jajaja en hij doet het ook nog 8-)

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-12 21:39
en toch doe je het

met US kun je toch ook gewoon ctrl + alt + e, of heb ik het nu verkeerd??

Verwijderd

ALT-0128

idd :-)

Verwijderd

[quote]Heb ze nu ook geinstallerd maar wat bedoel je met Als ik nu mijn invoer (dat balkje met EN onderaan) op nederlands zet, kan ik met rechter alt+5 de euro gebruiken? Bedoel je in word EN onderaan heb dat op Nederlands staan maar nog werkt het niet [/qoute]

Kijk in:
control-panel ->Regional & Language optoins -> Language tab -> Details -> Language Bar -of- Key settings

Hierin kun je zien dat/of je default kan schakelen tussen engelse en nederlandse input door [left-alt + shift] te drukken.
Als je nu switched naar de nederlandse input, kun je met de rechter alt+5 het € teken makkelijk invoeren...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
€ zie je als je de foute drijvers hebt geinstalleerd
als je de goeie hebt :)

edit: topix gooit alles om

Verwijderd

als ik het goed heb zijn alle alt-0 codes unicode. dus het maakt in principe geen zak uit wat voor OS je hebt of wat dan ook. principe van unicode is dat alle tekens 2 bytes in beslag nemen (ipv 1 bij ascii/ebcdic) en dat alle bijzondere tekens dus een plaatsje hebben gekregen.

maar unicode is net als ascii alleen een afspraak welk getal voor welk teken staat. het is geen lettertype en heeft geen visuele verschijningsvorm. dus moet unicode op het scherm worden weergegeven door fonts die je geinstalleerd hebt. als in dat font geen alt-0128 voorkomt dan wordt het waarschijnlijk door een ander teken vervangen. maar er staat dan wel een euro (nl. een alt-0128), dus als je het document naar een apparaat stuurt dat wel een euroteken in een font heeft zie je hem wel.
Pagina: 1