Enermax voeding kapot???

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een groot probleem met m'n PC. Sinds kort bevriest mijn PC op de meest willekeurige momenten en krijg ik of een compleet zwart beeld of het hele beeld gevuld met gekleurde verticale lijnen of mijn monitor valt uit. Het enige dat ik dan kan doen is een reset. Vervolgens krijg ik van het BIOS de melding dat de Power Monitor een fout heeft gevonden. Wat blijkt: mijn +12V zit slechts tussen de 9,5 en 11V, veel te weinig dus.

Is mijn voeding (Enermax 350 Watt) kapot of is er iets anders aan de hand?

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

lijkt idd wel op en voeding probleem. Wat je zou kunnen proberen is om alles ff los te gooien van je pc en te kijken wat voor waarde er dan aangegeven wordt als je dan onderdeeltje voor onderdeeltje weer aansluit. Het zou ook wel eens door een sluitinkje in 1 van je componenten kunnen komen.

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• TweakersOnly
Ik heb mijn Enermax voeding vervangen door de standaard AOpen 300 Watt voeding. Ik heb nu geen problemen meer met de voltages. Bij de Enermax voeding was het zo, dat de fans steeds wisselden in het aantal RPM. De ene keer was het aantal RPM 1500 en dan schoot dit in een keer door naar ruim 1700. Een paar momenten later zakte dit weer terug naar 1500.

Kan ik met deze Enermax voeding terug gaan naar de winkel (voeding is ong. 3 maanden oud) of is mijn voeding niet kapot?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
ook al is ie kapot (maak je daar geen zorgen ove want dat is ie ;) ) kan je gewoon garatie claimen zeker na 3 maanden :Y) (en als ik je een tip mage geven probeer hem dan te ruilen tegen eene 400 watt Chieftech evnt. met bijbetaling die heeft tenminste een 5V lijn die ook eccht %V is)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• TweakersOnly
Op dinsdag 08 januari 2002 08:08 schreef ernst het volgende:
ook al is ie kapot (maak je daar geen zorgen ove want dat is ie ;) )
Kijk, dat wilde ik weten. :)

• ernst
ok ;) maar probeer hem in te ruilen voor een 400wat chieftech m8 ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
hier worden wel heel snel conclusies getrokken. ik zou eerst alles ff opnieuw installeren/nakijken zoals al gezegd werd.

• ernst
wat zou het nog meer kunnen zijn dan ?

Pagina: 1