Toon posts:

[PS] Meerdere clipping paths op één uitgangslayer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met een soort template constructie, waarbij er standaard al clipping paths en layer effects aanwezig moeten zijn.

Nu gaat dat allemaal perfect, op een enkel detail na. Als ik nu een plaatje op de onderste template layer invoeg, dan wordt keurig en deel van het plaatje weggeclipt, en de layer effects doen prima hun werk.

Maar ik wil slechts één keer een plaatje kunnen invoegen, dus niet dat als ik 10 van die layers heb, dat ik het plaatje in elke layer moet pasten.

Op elke layer gebeurt iets anders, maar het plaatje is dus steeds hetzelfde. Dat leek mij handig, zodat ik bijvoorbeeld een foto kan invoegen, een paar layers aan of uitzetten, en dan kan ik vanuit die positie verder werken.

Is er niet een manier om een clipping path en layer effects toe te passen op de laag eronder? Ik heb nu al vanalles geprobeerd, maar ik kom er niet aan onderuit om meerdere keren het plaatje te pasten helaas.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik begrijp je niet helemaal.. en van wat ik er wel van begrijp ben ik bang dat het niet kan. Een layereffect is nou eenmaal van invloed op de niet transparante delen van een layer, en niet van invloed op de layer er onder.

Kun je niet iets met masks doen oid? En plaatjes kopieeren binnen dat masker?

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Ik was ook al bang dat het niet kon, maar ik vroeg het even voor de zekerheid.

Ik wil dus een laag 1 met plaatje A, daarop pas ik een clipping path en wat layer effects toe.

Daarboven komt een laag 2 met plaatje A, met een andere clipping path en layer effects.

Maar ik wil dus in 1 handomdraai plaatje A kunnen wijzigen. Ik heb al gekeken of het met een soort van layer sets kon, maar dat was niet zo volgens mij.

Als het nu nog steeds niet helemaal duidelijk is, dan post ik wel even een screenshot, maar ik denk zelf ook al dat het niet kan...

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 21:41 schreef Cheatah het volgende:
Als het nu nog steeds niet helemaal duidelijk is, dan post ik wel even een screenshot, maar ik denk zelf ook al dat het niet kan...
Mwoah..de 2e uitleg was al ietsje pietsje duidelijker, maar een screenshotje kan wonderen verrichten.
Ya never know.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Probeer het screenshotje.. je weet wel dat je layer-fx van de ene laag naar de andere kan kopieeren? Lijkt me dat je dan ook snel klaar bent.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn