Toon posts:

Webserver op Chello

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan hier een webserver op te zetten maar nu heb ik gehoord dat dat niet mag onder chello (wat ik gebruik). Is hier iemand die dat kan bevestigen en zijn er mensen die een webserver onder Chello draaien en heb je daar ooit gedonder mee gehad??

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Er mogen idd geen servers gedraaid worden op een Chello verbinding. Naar ik meen is zelfs een groot deel incoming tcp/ip geblocked zodat mensen je server niet eens zouden kunnen bereiken over internet....

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik heb het ook, nooit gedonder meer gehad, het is hier toch brak het internet, dus laat ze dat eerst maar hier komen maken. Misschien is het wle handig om andere poorten in te stellen dus geen 21 enz. Verder het schiet niet echt op met een upload van 11 kb/s

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op maandag 07 januari 2002 20:02 schreef caesartje het volgende:
Er mogen idd geen servers gedraaid worden op een Chello verbinding. Naar ik meen is zelfs een groot deel incoming tcp/ip geblocked zodat mensen je server niet eens zouden kunnen bereiken over internet....
Dat laatste is bs iig :)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

"laat ze eerst maar komen maken"
servers die veel dataverkeer genereren maken de boel juist sloom...beetje oneerlijk tegenover je medechello-ers? :?
Chello is gewoon niet snel genoeg om een fatsoenlijke server op te draaien. Bovendien knikkeren ze je van de lijn af als je dus inderdaad "last" veroorzaakt. :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ik draai al bijna een jaar (vanaf april) een server...

(kijk in mijn sig :P )

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• clevy
  • Laatst online: 03-07-2024

clevy

It's a race !

Op maandag 07 januari 2002 20:15 schreef 2Dutch2 het volgende:
servers die veel dataverkeer genereren maken de boel juist sloom...beetje oneerlijk tegenover je medechello-ers? :?
hoe kun je in hemelsnaam veel dataverkeer genereren via een geknepen chello upload lijn ?

a word to the wise is more often the start of an argument than the help it ought to be

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
Een persoonlijke server is natuurlijk best mogelijk..
Je moet gewoon geen dikke graphics en movies erop pleuren..

Maar dat gezeur met traffic genereren..
What about Kazaa, enzovoorts.... Die genereren niets ?

Nouja, een server mag niet..
Maarja, makkelijk is het wel, je eigen email server, websiteje hosten enzo..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

gedoogbeleid :)

't mag niet maar 't kan wel. Ze blocken geen poorten.

Je moet er wel voor zorgen dat je niet abnormaal veel dataverkeer maakt... ze kijken maandelijks naar het gemiddelde verbruik, en een aantal die daar iets te vet boven zitten krijgen een brief thuis waarin staat dat je rap je zooi moet inpakken.... Als je dat niet doet krijg je even later een brief waarin staat dat ze je afkappen (en dat doen ze dan ook)

Dus, gewoon draaien, en kappen als ze je waarschuwen. Beter nog, zelf in de gaten houden, zolang je niet hele dagen je 15kb upload vol hebt gaat het goed ;)

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Op maandag 07 januari 2002 20:09 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Dat laatste is bs iig :)
Dat laatste is geen bullshit, ik kan meerdere personen die ook chello hebben niet pingen wanneer ze online zijn.

Of ze die poorten blocken weet ik niet maar kan ze op 1 of andere manier niet pingen ;( :P

-

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
hier ook chello en ook (als ik wil, voor vrienden enzo :9 ) met gemak een site gehost, maarre het is wel zo met 16kbps is het niet echt super.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 07 januari 2002 20:54 schreef TheIceCoMan het volgende:
gedoogbeleid :)

't mag niet maar 't kan wel. Ze blocken geen poorten.
Doen ze wel.. hier wel iig (Rotterdam).. misschien andere delen niet.. Eerst was alles vrij, luisterde ik op school altijd m'n MP3tjes online (kan precies met 15 KB upload) maar nu is de pret dus over :(

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Server draaien is "officieel" idd verboden! Maar er wordt hier niet op gecontroleerd. Ook de fair-use is een luchtballon! Er wordt alleen steekproefsgewijs gecontroleerd. Probeer het maar eens (de meeste onder jullie doen het al): elke dag 2 of 3 gig aan dataverkeer! Geen haan die er naar zal kraaien!

You iz one special kid!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 07 januari 2002 20:56 schreef Aars het volgende:

[..]

Of ze die poorten blocken weet ik niet maar kan ze op 1 of andere manier niet pingen ;( :P
Dat noemen ze firewalls >:) die stuurt je ping terug....

Enne server mag niet, ze scannen actief op poorten. Een kennis van me draaide een PhP board en die kreeg een waarschuwing. Gewoon legaal board voor clangames dus dat was het niet en ook niet veel verkeer. Regio Arnhem was dat.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move [forum=19] > [forum=4]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1