Toon posts:

[DvD] pin afgebroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje dom geweest >:). Ik heb een pinnetje van de IDE-aansluiting van mijn DvDspeler eraf gebroken. Denken jullie dat ik dat ding nog kan redden, of moet ik hem maar in de vuilnisbak gooien??. Solderen kan misschien wel, maar er is zo weinig plek daar :(. En zo goed kan ik nou ook weer niet solderen :Y) Is er nog iemand anders die dit gedaan heeft en die het opgelost heeft??
bvd

Verwijderd

Je bent nu dus ook je garantie kwijt, omdat je onzorgvuldig met je appartauur betn omgegaan, dus er zijn idd nog maar 2 mogelijkheden:

1. Je geeft hem met de vuilnisman mee.
Maar als een echte tweakers kies je natuurlijk voor optie:
2. Je Gaat proberen de kabel of de IDE_poort van je DVD-speler probveren zo te tweaken dat er weer contact wordt gemaakt met het desbetreffende pinnetje zodat ie mischien gaat werken (of hij defenitief gemold is...

Indien je voor optie 2 kiest zou ik denk ik toch proberen te solderen, anders misschien iets creatiefs met aluminiumfolie oid proberen?
Probeer iig onderling contact tussen je pinnetje te vermijden...

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ja >:). Weet je toevallig ook of het blijvend schadelijk is als de pinnetjes met elkaar in contact komen ?. Als het alleen niet werkt, OK, maar als ik daardoor nog meer sloop.. :P

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-08 13:00
Als het pinnetje er uit ' gevallen ' is, dan kan je kijken of je hem er weer in kan plakken met zilververf ( bekend bij de unlockers onder ons) Andere mogelijkheid is om een ide kabel te ontdoen van de connector en dan direct op de printplaat van de dvd te solderen. Dit levert instant verlies van garantie op :)

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 13:38
Ligt er ook aan welk pin nr het is. Niet alle pinnetjes worden nuttig gebruikt.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op maandag 07 januari 2002 19:44 schreef GarBaGe het volgende:
Ligt er ook aan welk pin nr het is. Niet alle pinnetjes worden nuttig gebruikt.
Eens....

Kijk hier maar eens....
http://www.bbdsoft.com/ide.html pin layout :)

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:30

Super_ik

haklust!

welk pinnetje is het, mischien is het een data pinnetje, die kan je idd nie misse, mischien is het maar een massa pinnetje ofzow, die kan je wel misse, als je het nummer geeft van het afgebroke pinnetje kunne we kijke welke het is

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

je moet je dvd ff openmaken. dan zie je een printplaat met de connector. de pinnetjes komen van de printplaat af en gaan met een knik een plastic houdertje in en steekt dan iets uit, dat uitsteekseltjeachtigiets is afgebroken. je moet op die knik een draadje knopen/solderen en dan het andere uiteinde van het draadje in de kabel poeren.
klaar!

is bij mij gelukt!

suc6!

(ps, je garantie is toch al naar zijn kutten, dus openmaken maakt niet uit.)

Verwijderd

Topicstarter
thx voor alle reacties, ik ga ze 1 voor 1 proberen. Garantie is toch al weg :), dus. Het pinnetje is wel belangrijk, want hij werkt nu niet meer, herkent nix meer, DVD nog CDrom :(. Leuk werkje voor in het weekend :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:20

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Tjah, ik had ongeveer hetzelfde met een pinnetje van mn monitor... helemaal krom gebogen, plat dus...
onprofessioneel opgelost door een tang te pakken ennem weer recht te buigen, maareh, mayB kun je dat pinnetje idd weer vast solderen?... er bestaan wel van die hele puntige soldeerbouten, kunnie het mee proberen...

cya 2morrow@school :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:25

Glorificationer426

come we hero rush yes?

[off topic]
Op mijn werk buigen we gewoon de pinnetjes van een proc recht als we er eentje te hard indouwen, niet kopen bij ons dus, gelukkkig zijn het maar 486 tm p2 400tjes, maar toch
[/off topic]

Ik zou het ook gewoon proberen te solderen, ken je niet een vrselijk handig iemand? En kijk dan wel eerst ff of ie dat pinnetje gebruikt, gewoon door in je pc te doen en te kijken of ie het doet, daar kan je je pc echt niet mee slopen hoor.

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
beetje oftopic maar er is hier een kabeltje van een 80conductor kabel gebroken tussen m'n branden en mobo.

nu is het zo dat ie het nog perfect doet ook in UDMA

maar het is natuurlijk ook maar één van de twee per channel

sorry dat ik nix zinnigs te zeggen heb
Pagina: 1