Ik zat een na te denken over de verschillende stadia van een heelal hoe het zich kan ontwikkelen (de vorm). Ik heb hieronder even 3 plaatjes gezet bij de 3 basisvormen die een stadium voor het heelal kunnen vertegenwoordigen.
(Plaatjes met paint gemaakt, hopelijk is het te begrijpen wat ik bedoel.)
Plat heelal:

In dit heelal duurt de uitdijing oneindig maar langzaam to zeer langzaam.
Open heelal:

In dit heelal gaat de uitdijng betrekkelijk sneller dan die van het platte heelal.
Gesloten heelal:

Het gesloten heelal begint met een uitdijing die later steeds langzamer verloopt tot een keerpunt waarna alle materie en deeltjes naar een centraal punt worden gezogen.
Terugreizende heelal:

Het nieuwe type heelal waar ik aan zat te denken dijt in begin langzaam uit maar zal steeds sneller verlopen. Zo snel zelfs dat de materie zo'n versnelling krijgt dat het met de snelheid van het licht of misschien nog sneller gaat reizen aar door het terug in de tijd reist en dan op het punt staat de Big Bang opnieuw over te doen. Dit lijkt een beetje op een tijdlus.
Nou is mijn vraag: is zoiets mogelijk?
(Plaatjes met paint gemaakt, hopelijk is het te begrijpen wat ik bedoel.)
Plat heelal:
In dit heelal duurt de uitdijing oneindig maar langzaam to zeer langzaam.
Open heelal:
In dit heelal gaat de uitdijng betrekkelijk sneller dan die van het platte heelal.
Gesloten heelal:
Het gesloten heelal begint met een uitdijing die later steeds langzamer verloopt tot een keerpunt waarna alle materie en deeltjes naar een centraal punt worden gezogen.
Terugreizende heelal:
Het nieuwe type heelal waar ik aan zat te denken dijt in begin langzaam uit maar zal steeds sneller verlopen. Zo snel zelfs dat de materie zo'n versnelling krijgt dat het met de snelheid van het licht of misschien nog sneller gaat reizen aar door het terug in de tijd reist en dan op het punt staat de Big Bang opnieuw over te doen. Dit lijkt een beetje op een tijdlus.
Nou is mijn vraag: is zoiets mogelijk?
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?