ik zit met een klein probleempje:
ik wil de html uit mijn nieuws berichten halen.
dit deed ik eerst voordat ik de zooi in mijn MySQL db gooide.
maar toen ik een edit functie ging bouwen kwam ik erachter dat dat heel irritant werkt als je al die gefilterde zooi enzo uit je db haalt en dan wil editten.
Dus nu wou ik het pas filteren etc als het uit de db komt, maar dat lukt dus niet
ik gebruik de volgende codes:
de zooi in de DB gooien:
sorry voor de teksten erbij, maar das zodat ik het goed begrijp enzo, want kben pas sinds het weekend met MySQL bezig
en nu de code waarmee ik het uit de DB haal:
het gaat fout bij het nl2br en htmlentities, wie heeft een andere oplossing?
ik wil de html uit mijn nieuws berichten halen.
dit deed ik eerst voordat ik de zooi in mijn MySQL db gooide.
maar toen ik een edit functie ging bouwen kwam ik erachter dat dat heel irritant werkt als je al die gefilterde zooi enzo uit je db haalt en dan wil editten.
Dus nu wou ik het pas filteren etc als het uit de db komt, maar dat lukt dus niet
ik gebruik de volgende codes:
de zooi in de DB gooien:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <? if ($submit) { // Maak verbinding met MySQL server $server = mysql_connect(); mysql_select_db("site", $server); // Zet voor 'gevaarlijke' tekens (', ", en \) een extra \ $ond = addslashes($ond); $art = addslashes($art); // aantal nieuws berichten tellen $select = "SELECT * FROM news"; $resultaat = mysql_query($select); $aantal = mysql_num_rows($resultaat); $id = "$aantal + 1"; // Maak SQL query om toe te voegen (INSERT) $sql = "INSERT INTO news (ond, art, id) VALUES ('$ond', '$art', '$id')"; // Voer SQL uit mysql_query($sql) or die("Oops..."); // Geef bevestiging echo "Cool, news is suxesvol toegevoegd.\n"; } ?> |
sorry voor de teksten erbij, maar das zodat ik het goed begrijp enzo, want kben pas sinds het weekend met MySQL bezig
en nu de code waarmee ik het uit de DB haal:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| <? // Maak verbinding met MySQL server $server = mysql_connect(); mysql_select_db("site", $server); // Maak een voorbeeld SQL-query $sql = "SELECT * FROM news"; // Voer die query uit $resultaat = mysql_query($sql); // Aantal rijen $aantal = mysql_num_rows($resultaat); echo "<html><head><title>News!</title></head>\n"; echo "<body bgcolor=#ff0000>\n"; echo "<u>Er zijn <b>$aantal</b> artikels gevonden:</u><br>\n"; echo "<table border=1>\n"; // Maak een lus om alle items te laten zien while ($record = mysql_fetch_object($resultaat)) { $id = "$record->id"; $bla = "$record->ond"; $blaat = "$record->art"; $ond = "htmlentities($bla)"; $iets = "htmlentities($blaat)"; $art = "nl2br($iets)"; echo "<tr>\n"; echo "<td valign=top>id: $id</td>\n"; echo "<td><b>$ond</b></td>\n"; echo "</tr>\n"; echo "<tr>\n"; echo "<td>.</td>\n"; echo "<td>$art\n</td>\n"; echo "</tr>\n"; } echo "</table></body></html>" ?> |
het gaat fout bij het nl2br en htmlentities, wie heeft een andere oplossing?