Kan sommige sites niet bezoeken

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hoi
ik heb heb thuis een netwerkje van 2 computers om 't internet te delen....
De twee computers staan in een crossover kabel met elkaar in verbinding ( zonder hub ofzo dus)

De Desktop desktop heeft verbinding met de buiten wereld doormiddel van een com21 casema modem

Nou is mijn probleem dat ik met mijn laptop geen toegang kan krijgen tot sommige site's, bijvoorbeeld www.startpagina.nl en op de windows update pagina kan ik wel komen maar als ik een update wil downloaden loopt IE vast!!!

Ik heb allerlei windows besturingssustemen geprobeert op de Desktop, win98, winME en nu winXP Pro... ook heb ik allerlei programma's geprobeert....
Op mijn Laptop gebruik ik WinME de oem versie van compaq!!

het vreemde is dat ik de pagina's wel kan pingen vanaf mijn laptop. En als ik rechtstreeks aan 't modem hang doet ie het ook prima!!!

Weet iemand hier een oplossing op????

mvg

Cao

BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122

Verwijderd

Dit zelfde probleem heb ik ook gehad met de com21 modem van
Casema, dit bleek te komen doordat ik de netwerkkaart in mijn computer had verbonden met een zeer lange utp-kabel die ik door een electrabuis had getrokken naar de meterkast (hier stond toen mijn com21 modem).

Ik kon niet op de beveiligde site's komen en soms leek het wel of de server niet reageerde op mijn vraag om naar een website te gaan.
Ik zou als eerste al je kabels controleren en evt. vervangen, en zeker de netwerkkabel (utp) weg houden van magnetische velden, zoals de utp-kabel samen met electra door een buis heen.
Ga ook eens naar deze site voor goede tweaks en dergelijke: http://www.speedguide.net/

Laat me horen hoe het afloopt.

Migael :)

• Red_Head
  • Laatst online: 21-08 04:40

Red_Head

Kleine moeite groot plezier !!

ik heb het ook eens gehad ik kwam er toen ook niet uit

toen heb ik eerst geprobeerd om internet explorerer opnieuw te installe en dat werkte toen ook nog niet toen heb ik mijn windows 98 ff opnieuw geinstalleerd

maar dat heb je ook al geprobeerd zie ik

erg vaag misschien weet microsoft het ff in de faq kijken of zo daar

• Eastman
  • Niet online
Een lange kabel heb ik idd....De UTP kabel is 30 meter lang en loopt afentoe wel is langs een elektriciteits kabel!!
Maar kan kan er volgens jou redenering ook geen site's worden bezocht met de Desktop (server). Dat kan dus wel!! met de desktop kan ik dus wel alle site's bezoeken!!!

De crossover kabel kan denk ik geen probleem zijn, die is namelijk maar 5 meter lang en loopt naar mijn mening niet langs elektriciteis kabels of iets wat daar op lijkt!!

Op nieuw installeren van de OS? bedoel je daarmee de server of de client??
Met de client zou dat moeilijk gaan omdat ik van compaq een Recovery Disk heb gekregen waar de installatie op staat!!!(De installatie is dus al gedaan, alleen moet je hem kompieren naar je C ). Natuurlijk is het mogelijk een andere OS er op te zetten, maar dan raak ik al het software en drivers kwijt....Misschien kan ik er wel een andere OS overheen gooien... Bv. winXP, heeft iemand er ervaring mee dat het dan wel werkt???

Allebei thanx voor de reactie!!!

Cao

BMW i4 | NIO ET5 | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V156 BMS 216 met CT003 V122

• BramBo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-08 10:36
Wat de drivers betreft is het opzetten van een ander os geen probleem. je kunt ze gewoon op de site http://www.compaq.com/support/files/index.html downloaden

en wat betreft de lengte van de UTP kabel, dat hij 30 meter lang is moet volgens mij nix uitmaken. als ik het zo uit m'n hoofd weet is de normale maximale lengte voor UTP 100m.

succes

• Eastman
  • Niet online
Thanx...

Heb het net voor informatica moeten leren... de maximale lengte van utp is 185 meter

• Eastman
  • Niet online
op de compaq site staan alleen drivers voor XP home!!! terwijl ik eigelijk toch liever XP Pro op wil zetten!!!

Zou dat een probleem zijn???

• BramBo
Ik heb niet echt ervaring met het gebruik van win XP maar voor zover ik weet moet het geen probleem zijn om de home drivers ook voor de pro te gebruiken.

Moet je maar een keer proberen, als het niet gaat dan hoor ik he wel.

P.S de lengte van utp kabel is 100 meter, die van thinnet coax is 185 meter.

Verwijderd

Op de client PC, heb je daar als je IPCONFIG draait 1, 2 of 3 DNS servers staan ?

Staat er 1 (die van je eigen PC) dan moet je eens proberen of je de 2 van je ISP erbij kunt zetten.
De DNS servers van veel ISP's zijn namelijk flink over de zeik, in ieder geval degene die Microsoft DNS gebruiken. Deze zijn namelijk helemaal niet gemaakt voor het werk dat ze moeten doen. Op een gewone PC resulteert het in 2 keer de pagina moeten opvragen, op een gelinkte PC betekent dit vaak (met ICS) dat je geen verbinding krijgt.

Klop in TCP/IP instellingen onder "advanced" gewoon de DNS IP's van je eigen ISP en die van 1 andere.

• Eastman
  • Niet online
Ik heb de twee IP adressen van Wanadoo toegevoed op mijn client...maar het lijkt niet te helpen!!

Moet ik ook nog iets aan mijn server veranderen??
en wat bedoelde je oin de laatste alinea ( klop.....)

En ook iets wat heel vreemd is dat ik een pagina als www.asianavenue.com wel 1 keer heb kunnen bezoeken. daarna is het mij niet meer gelukt om vanaf de client op die pagina te komen.... Zoiets was er ook met de microsoft update pagina...ik heb 1 keer een update kunnen downloaden. en nu loopt ie steeds vast als ik wil downlaoden van die pagina....

Coax heeft iid een max lengte van 185 meter....sorry...

• BramBo
Heb je ook al geprobeert op je server meerdere DNS servers van providers in te stellen. hoeft volgens mij niet enkel wanadoo te zijn maar kan ook een andere als ik het goed heb.

Je zou die van chello eens kunnen proberen. 212.142.28.66 en 212.142.28.130

en met de laatste alinea klop bedoelde sictc volgens mij (correct me if i'm wrong)een beschrijving hoe je DNS servers kan toevoegen in windows 2000 en Winxp.

• Eastman
  • Niet online
Heeft geen effect :'(

Ik ben eigelijk al maanden bezig met dit probleem...
Denk binnenkort maar een ander OS ga proberen op mijn Laptop....

Of hebben jullie misschien nog andere oplossingen?

BTW: op XP kan er slechts 2 ip van DNS servers worden ingevuld! klopt dat of doe ik iets verkeerd!!

mvg

Cao

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1