Toon posts:

Enermax: Silent, Whisper of ActivePro. de stilste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de website van Enermax bieden ze voedingen in 3 categorien: Silent, de Whisper en de ActivePro serie.

Mijn vraag is nu: welke is de stilste??? :?

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
De Whisper (zoals de naam ook al zegt :P).

Verwijderd

anders kijk effe op de site van enermax.nl

http://www.enermax.nl/f_power.htm

eerst zoeken

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Oneej 'Whisper' is een fout antwoord denk ik.
De gewone Silent heeft "fan monitor"
De Whisper heeft "fan monitor fan control"
De ActivePro heeft "fan monitor fan control fan adjustable"
Dus ik denk dat je de ActivePro het stilst kan zetten..

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 19:29 schreef AMDude het volgende:
De Whisper (zoals de naam ook al zegt :P).
silent misschien nog stiller?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op dinsdag 08 januari 2002 17:51 schreef AMDude het volgende:
Oneej 'Whisper' is een fout antwoord denk ik.
De gewone Silent heeft "fan monitor"
De Whisper heeft "fan monitor fan control"
De ActivePro heeft "fan monitor fan control fan adjustable"
Dus ik denk dat je de ActivePro het stilst kan zetten..
Ja hier klopt dus ook niks van... Want het topmodel vd whisper heeft ook fan adjustable en fan monitor volgens mij. :?

Iemand die het antwoord weet, want ik word gek; ik wil de stilste/beste kopen maar ik weet niet welke het is. |:(

.... Ik weet het ook niet

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

men kan ook altijd nog even de moeite doen om heel eventjes een mailtje naar enermax te tikken.

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op donderdag 28 maart 2002 07:03 schreef zimbab het volgende:
men kan ook altijd nog even de moeite doen om heel eventjes een mailtje naar enermax te tikken.
Heb ik uiteraard al gedaan, nogal logisch. En naar 5 winkels en met andere mensen gepraat en gegoogled... Genoeg zo? :? Sorry hoor, maar als je niks weet neem dan niet de moeite iets onzinnigs te typen... nofi

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Ik gebruik zelf een (gemodificeerde) Zalman voeding. Ik gebruik hem zelf in een zogeheten HTPC (Home Theater PC) waarbij ik de verbinding naar de temperatuur voeler heb onderbroken. Daardoor draait de ventilator altijd langzaam en deze PC is nu werkelijk stil (de hoogspanning van de TV maakt meer lawaai :D .

Als processor koeler gebruik ik een Zalman flower en de drives hangen in Novibes frames (Seagate IV en Maxtor 54xx).

rgrds,
Wykat

• HGJ
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGJ

Enermax naar is geloof ik de stilste, maar verder geen ervaring mee.

Verwijderd

Daar wordt vaak over gediskuteerd in andere foren. Bij enkele is de Enermax stil, andere bouwen hem om met andere fan's. Deze verschillen hoort men bij Zalman niet.

Het probleem bij Zalman is dat hij in het begin absoluut stil is, maar al bij 25 graad begint the ventilator op volle toeren te blazen. Hoe hij dan is in vergelijk met Enermax heb ik helaas niet kunnen beoordelen. Vandaar mijn kleine modifikatie 8-) .

Wykat

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07
Ik zit ook met die vraag en ik kan nou niet zeggen dat ik het antwoord ergens heb kunnen vinden. Dus als iemand hulp kan bieden :)

Verwijderd

De silent voedingen van enermax en dan model EG-651P-VE(FMA)
is het stilst dit omdat deze versie (en paar andere) een adjustable fan hebben (dus handmatig toerental instellen) een aantal andere ook trouwens.maar Fan Control heb je voor geluidssterkte niks aan (dit is functie om fan uit te zetten bij slaapstand pc zelf) daarbij heeft EG-651P-VE(FMA)
een FMA functie zodat je moederbord altijd het stilste instellingsniveau kiest aan de hand van een aantal waarden. (optimaal)
Zelf heb ik deze voeding sinds een week en hij is in tegenstelling tot andere erg stil.

• Caspar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:07
Op maandag 01 april 2002 20:18 schreef Warezhelp het volgende:
De silent voedingen van enermax en dan model EG-651P-VE(FMA)
is het stilst dit omdat deze versie (en paar andere) een adjustable fan hebben (dus handmatig toerental instellen) een aantal andere ook trouwens.
Op onder andere aanraden van warezhelp heb ik ook deze voeding gekocht en ik ben er echt heel tevreden over. Heerlijk stil en je kan de snelheid van de fan makkelijk aan passen.

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

Ik heb onlangs een 430Watt Channel Well Technologies voeding aangeschaft bij Tweakshop; kijk daar maar eens, ik hoor hem NIET, is erg stil en levert een uiterst stabiel voltage! Voor mij geen andere voeding meer dan CTW!

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Ik heb een SuperFlower (of PowerFlower) 420W ... hijs echt absoluut stil en ook lekker stabiel (en goedkoper dan Enermax)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Mijn standaart Chieftech voeding (340Watt) hoor je ook niet hoor :D Die zat gewoon bij me kast (Chieftech Dragon) en hij heeft een automatisch regelbare fan :9 Weet iemand of die Enermax werkelijk NOG stiller is :?

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik heb ook een EnerMax, en wel de EG365AX-VE(G)(FMA. Kost wat maar dan heb je ook wat. Aan de buitenkant zit een potmetertje waarmee je de fan naar buiten kan regelen. 1500-3000 RPM geloof ik. Die hoor je dus niet. Binnenin zit een temp geregelde fan. Aangezien mijn CPU en GPU behoorlijk wat hitte genereren moet deze dus hard werken. Het geluidsniveau valt echter mee. Ik hoor hem niet boven de rest uit. Mijn bejaarde MSI bord stelt mij niet instaat enige metingen te doen (jammer)....

Asing

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Verwijderd

Heb sinds twee dagen een Enermax EG365AX-VE(G)(FMA), erg tevreden over. Er zit een potmetertje om de fan-snelheid te regelen en als je die op L(ow) (1500rpm) zet hoor je hem niet meer. Maakt voor m'n processor/kast temperatuur ca. 2 graden verschil. Stiller dan m'n voorgaande Chieftec standaard 340W voeding. Ik hoor nu alleen nog maar de Trolltech(tm) voeding van m'n server annex gateway die er naast staat :)
<EDIT>Da's ook toevallig, asing :)</EDIT>
Pagina: 1