Toon posts:

fps1600=>ander subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een fps1600 setje.Best wel mooi setje,alleen had ik op het internet nog een verhaal gelezen van iemand die de subwoofer van z'n fps2000 had vervangen door een 1 of ander 10'' subwoofer zonder dat ie BOEM!! deed :? . hij had niks aan de versterker gedaan.Maar goed mijn vraag nu is dus als ik de subwoofer van m'n setje zou vervangen door een andere met meer vermogen.Dan zou natuurlijk m'n versterker natuurlijk ontploffen.Maar wat als ik nou dan de bass level heeeel laag zet.Zou ie het dan nog wel doen?

b.v.d.

Verwijderd

Dit is een actieve of passieve sub? En wat voor een merk is het dan?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Het kan wel, maar in die sub zit ook de versterking voor de satlietten. Als deze dan ook een stuk hoger word op die fps1600 satellieten, dan kan je ze opblazen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
het is een creative set en is dacht ik een actieve sub zoals bij alle pc speakersets? (ik zal het zo ff opzoeken).Maar de versterking van de sattelieten zit toch in die receiver waar je ze ook op aansluit?.Maar als het toch zo is dat de sattelieten ook worden versterkt door de subwoofer dan zou ik het toch ook bv. de volume zacht kunnen zetten en niet hoger dan wanneer de sattelieten beginnen te vervormen?

p.s. maar wat ik bedoel is dus niet een nieuwe actieve subwoofer maar alleen de speaker zelf vervangen voor een andere woofer

p.s.2 kan ik er ook een auto woofer in? of is de bekabeling ervan heel anders?

• JT

JT

VETAK y0

Um....de behuizing is afgesteld en gebouwd naar de woofer, dus ik denk niet dat het gaat werken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
wat als ik een kast bouw die geschikt is voor de nieuwe subwoofer?

Verwijderd

Alles kan, en ik denk dat als je sattelietspeakers via een vesterke gaan dan kan je hem wel vervangen. Maar als ze via je subwoofer gaan moet je ff kijken bij de specs of dat je set het wel kan hebben wat je wilt aansluiten. Voor de rest, een autobox is gewoon een normale box, dus kan er gewoon op worden aangesloten. Alleen zijn ze meestal minder sterk. Deze zijn gemaakt voor autoradio's. Dus alles kan zoals ik al zei. Als je alles maar goed checkt en aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bedankt ik ga nu die subwoofer open schroeven ff kijken wat waarop is aangesloten

• JT

JT

VETAK y0

Niks is minder sterk. Das bullshit. Maar uiteindelijk ben je dan nog duur uit....een nieuwe woofer, nieuwe kast, nieuwe versterker die 4 ohm trekt...en denk jij dat je 6 watt satellietjes op een receiver kennen ???

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
receiver versterker gewoon de versterker in de subwoofer kast waar je je sattelieten op aansluit.En ik heb dat ding open geschroeft die woofer zit gewoon net als ''normale'' speakers met zo'n rode en witte draad aangesloten aan de versterker.En ik hoef nou niet zo'n superdeduper nieuwe er in te zetten maar een gewone goedkoop eentje.Maar ik zou er toch ook bv. een normaal speaker op aansluiten?.En dit hele gedoe wil ik gewoon doen voor de lol en om gewoon een beetje te experimenteren.

BTW. Die sattelieten zijn 7wattRMS wat een power!:D

Verwijderd

Die sattelieten kan je niet op een andere versterker aansluiten, kan wel. Maar ze doen het 2 sec. en dan zijn ze naar de ****ten. :) En je kan op een subwooferaansluiting van de versterker geen gewone box aansluiten, tenzij deze minimaal de zelfde sterkte heeft als de oude box. Anders doet ie het ook niet lang. Maar als het toch voor de lol is, ga je gang. Leeft je uit. Je ziet vanzelf of ie ut doet of niet.

Verwijderd

Topicstarter
ik sluit ze ook niet aan op een andere versterker.Maarja ik wil ze eigenlijk ook niet echt opblazen.Anders ga ik een andere kast voor de subwoofer bouwen in plaats van een 4kant doos van 19x19cm
Pagina: 1