Oude Kaart ATI, Beeld loopt [FOTO]

Pagina: 1
Acties:

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoi jongens!

Ik heb hier een 486Dx 33 staan. Daarin wil ik een oude video kaart gooien.
Hij heeft een RGB uitgang zonder RGB :P (zwart wit dus). Als ik die op mn TV aansluit doet 'ie het perfect!! (buiten het feit dat 'ie iets buiten mn beeld valt, maar dat boeit me eigenlijk niet zoveel). Maar dit kan ik niet als standaard gebruiken!

Op mijn CGA beeldscherm die ik hier nog heb staan loopt mijn beeld gigantisch....je ziet hem 5 keer ofzo en gaat van beneden naar boven.

Door de switches om te zetten (zwarte blok naast RGB stekker) kan ik het enigsins goed zetten dmv 2 op AAN te zetten) (er zitten ook nog jumper stokjes op...maar daar zat niets op)

Ik kan GEEN informatie meer over deze kaart vinden :{

Mijn vraag dus: Iemand die WEL weet wat ik er mee moet doen zodat ik goed beeld krijg??
of in iedergeval weet wat voor een kaart dit is zodat ik goed kan zoeken.

Als ik me goed herrinder komt deze kaart uit een 8086 (8>
(klik op het plaatje voor Veel gedetaileerder plaatje)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~profoon/kaart.jpg

Verwijderd

Zit er op die monitor niet ergens een draaiknop waarmee je dat 'lopen' kunt afregelen? Anders even openschroeven en kijken naar de potmetertjes aan de binnenkant..

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Hmm... beeld van boven naar beneden lijkt erop dat de monitor geen sync signaal ontvangt.. weet ff niet hoe op te lossen. Ben aan het zoeken :)

UNOX: The worst operating system

• Mir
  • Niet online
nope, ding heeft al open gelegen......krijg het niet goed!! :(

[edit]
eerst even eten.... 8-)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
http://support.ati.com/products/pc/other_graphics/graphics_solution_specs.html#Graphics%20Solution,%20Rev.%201,%20Part%20Number%20168228

Gewoon ff zoeken op de ATI site hoor..
ff zoeken op ' Small wonder ' en je komt een end..

UNOX: The worst operating system

Verwijderd

als het met de instellingen niet lukt:
Soms was vroeger het signaal van de sync niet hoog genoeg en werd er met een truuk door een weerstand (1 mega ohm, maar dat weet ik niet meer zeker !!!!!!!!!), een pull-up gedaan van het (TTL-)spanningsniveau.
Destijds zat ik nog niet in PC's maar zag dit wel om mij heen gebeuren. Dus iemand in jouw buurt van het 1e uur met deze ervaring zou je kunnen helpen. Of probeer eens met een zoekmachine als Google dit te zoeken (in NL en Engels, dan meer kans).
Succes.

• Mir
  • Niet online
Tnx!

Heb geen idee of ik ooit goed beeld uit die 9 pinnetjes ga krijgen :-/

Maar ik ga vanalles proberen!!

MOET me gewoon lukken! :P

• Mir
  • Niet online
ok, mijn beeldscherm ligt nu open en staat aan, heb overal fijn aan zitten draaien; nothing happend! wel wat, maar niet het goede iig!

er zit wel een wit groot ding met dun koper eromheen, waar ik nog aan kan draaien: doen of niet? :P

Ik zou het niet weten wat ik nu nog kan proberen

* Mir heeft het benauwd warm :9

• Mir
  • Niet online
ok, ik heb dus nu jumpers op de JP1-3 bruggen gezet...

nu geeft 'ie op RGB ook geen lekker signaal meer.

conclusie: Video kaart verneukt? :D
Pagina: 1