Toon posts:

Alpha PEP66T goede keus voor 1,4 tb??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een coolermaster op mijn cpu zitten die vind ik teveel herrie maken.

Nu heb ik toevallig bij de oc-shop de Alpha PEP66T gezien en aangezien ik morgen naar de oc-shop ga vroeg ik me af of het verstandig is deze te kopen.

Hij moet: stil zijn en goed koelen.

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hehe en jij dacht die PEP66 is stil....., right! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is hij dan niet zo stil????

• Zamorano
  • Niet online
maar ff serieus. dat ding is best lawaaierig.

Als je stil wil, zou ik kijken naar een heatsink met een 80 mm fan, die verplaatst net zoveel lucht maar bij lagere toeren >dus minder herrie.
Das echt t stilst wat luchtkoeling betreft.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een beetje goede heatsink en waar zou ik die het beste kunnen kopen???

Alpha en Delta fans zijn geloof ik het beste en het stilste

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 07:21
Coolermaster HHC-001...
Ligt qua performance maar een halve graad onder de Swiftech.
Ohw kut, je wou er 1 met een 80x80 fan d'r op.. Hmm..
Fanadapter?

XBO: Michaël#3318

Verwijderd

Topicstarter
Maakt mij niet uit wat voor fan erop zit dik dun kort als het maar stil is en rond 100 piek

• Zamorano
  • Niet online
Alpha maakt voornamelijk heatsinks. Delta eigenlijk alleen Fans. fans zijn ook goed van YS Tech, Sunon en Papst o.a.

Bij OC-shop hebben ze er wel een aantal zag ik, heatsinks met 80 mm fan. alhoewel ik ze een beetje duur vind.
Die GlobalWin's zijn misschien een goeie optie met een 80 mm low noise fan(optioneel voor €19).

Verwijderd

Alpha pal8045 + papst
en delta's zijn helemaal niet stil! ze verplaatsen veel lucht ja, maar maken lawaai, zeker de HP modellen... Papst heeft de stilste fans... deze combo betaal je wel zo'n € 75 à € 80

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

De PEP66 blijft natuurlijk een beest van een heatsink (happen to own one :P ) maar de fans waar OC-shop ze mee verkoopt zijn nou niet echt stil.
Maar je kunt ze er ook los zonder fan kopen.
Aangezien het zo'n goeie heatsink is, kan ie toe met een fan met mindere capaciteit (lees stiller)
(voltage lager is natuurlijk ook een optie)
Wat echter blijft is dat het een slocket koeler is, en dus waarschijnlijk gemodificeerd moet worden.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Verwijderd

Topicstarter
Global Win WBK68 is dit ook een goeie.
ik zie veel mooi spul staan bij de oc-shop maar 140 gulden vindt ik een beetje overdreven

• Zamorano
  • Niet online
Ja die WBK68 is volgens mij gewoon een prima heatsink. ook omdat je er standaard meteen een 80 mm fan op kan plakken.
prijs is ook niet slecht.

Ik heb zelf ook een globalWin, de FOP38. Daar zit ook een 80 mm op nu, echt vel beter, gniet zo'n herrie maar wel veel lucht verplaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3 80mm fans in me kast 3 hd coolers 1 coolermaster en een 3d kaart fan als ik ze allemaal aan zet maakt het best een herrie maar als ik aan het typen ben zet ik ze uit vandaar dat ik een stillere cpu cooler wil

Verwijderd

Neem een alpha PEP66T met een delta 60MP of zet er een rhoestat tussen zodat je zelf die power kan regelen. De OC-Shop verkoopt deze ook. Je hebt dan een goede oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik toch de pep66t ga halen

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:47

random

Lost his marbles

Ik zit net te kijken in je sig, en daar staat dat je een MSI K7T turbo hebt. Dat moederbord heb ik ook, alleen past de pep er dan niet op met de delta koelers... :'(, je zult dus als je een pep66t wilt hebben er een ander koelertje bij moeten halen, b.v.: 6x6x1.5, als hij groter is (delta=6x6x2.5) dan komt hij tegen de condensator op het moederbord (en krijg je de koeler dus never-nooit-niet op je proc).

edit:
Of je moet de behuizing van de pep meteen rechtop zetten, dit heb ik (nog) niet gedaan

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Zamorano
  • Niet online
Op dinsdag 08 januari 2002 08:47 schreef BlueSpirit_Megaladon het volgende:
Ik denk dat ik toch de pep66t ga halen
Succes, ik heb een GlobalWin FOP38 (ook Delta 60mm 6800 rpm Fan) en ik kan je vertellen dat je geen stille koeler koopt met die PEP66 :)

En ja montage van dat ding is niet zonder problemen op de meeste borden. Ik geloof dat t enige Socket A bord waar ik m goed op zag passen de Asus A7V was maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Pep66T is inderdaad een vrij goede heatsink. Pas inderdaad op met wat voor Fan je erop wilt zetten: voor je het weet zit je tegen een condensator aan.

Ik heb er hier een liggen met een coolermaster 5000 rpm 60 mm fan en dat past precies op de meeste mobo's. Ik heb hem over dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op dinsdag 08 januari 2002 18:10 schreef Da_Seppo het volgende:
Pep66T is inderdaad een vrij goede heatsink. Pas inderdaad op met wat voor Fan je erop wilt zetten: voor je het weet zit je tegen een condensator aan.

Ik heb er hier een liggen met een coolermaster 5000 rpm 60 mm fan en dat past precies op de meeste mobo's. Ik heb hem over dus mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.
Ehm... pas op welke fan je erop zet :? Ik ken iemand met een PEP66 met een 80x80x38 delta screamer op z'n XP 1800+.. Hoezo maakt het wat uit wat voor fan je erop zet? Dat ding zit toch bovenop de heatsink.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
nee die fan zit aan de zijkant.

en dat ding is best goed http://www.blargoc.co.uk/reviews/oczdominator/page3.shtml
let wel dat ze em maar 10 min hebben laten stressen
Pagina: 1