Toon posts:

Maxtor hd gaat dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ik heb nu bijna een jaar een maxtor 30 gb 7200 rpm maar nu bij Si guardian geeft die deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/k.vegting/zie2.JPG

Betekend dit dat de hd binnenkort dood gaat? Ik hoor ook afentoe wat tikken en verdwijnt die en naar paar min verschijnt die weer in my computer.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fdisk, Format en Scandisk/surface.
dit blijven imho de beste en makkelijkste tools om te kijken of je hdd gaar is.

Verwijderd

merk je ook of hij soms zomaar even rust of als je iets opstart even prutttelt voor ie opgang komt??

• PostbodeSiemen
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08-2024
Ik weet eerlijk gezegd niet wat het betekent maar ik moet wel meteen denken aan de 2 maxtor 30GB schijven van net een jaar oud die ik 3 weken geleden heb teruggebracht naar de winkel.

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 22:47 schreef terw_dan het volgende:
Fdisk, Format en Scandisk/surface.
dit blijven imho de beste en makkelijkste tools om te kijken of je hdd gaar is.
Met scandisk is die wel ongeveer een uur bezig. Terwijl me andere hd (40 gb) binnen een min al klaar is.
[b]

merk je ook of hij soms zomaar even rust of als je iets opstart even prutttelt voor ie opgang komt??
Als die het eenmaal doet zijn er eigelijk geen problemen. Maaar hij valt dus zomaar even weg en komt die weer te voorschijn na paar min

Verwijderd

Topicstarter
oeps....

Ik zie nu dat ik nog ingelogd stond als iemand anders :) De post hierboven is dus van mij ;)

/edit

Ik heb eigelijk nog een vraagje :) Ik heb 2 seagate's die in mijn 233 zitten en de ene harde shcrijf haalt bij fitness test 14% en de andere 33%. Hoelang hebben die nog te leven of klopt er niks van die uitslagen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 15:29

wij

gewoon goed back-uppen en je merk wel hoelang ze nog meegaan. Misschien nog 1 dag of misschien nog 3 jaar¿¿

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

er was hier een ander topic en die gaf bij seagate altijd heel lage waarden te zien......mijn fitness bij seageat van 2 jaar oud was ook maar iets van 30 %.

edit: over de betrouwbaarheid van S.M.A.R.T ging dat....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op maandag 07 januari 2002 23:44 schreef AA het volgende:

[..]

Met scandisk is die wel ongeveer een uur bezig. Terwijl me andere hd (40 gb) binnen een min al klaar is.
Dan doe je geen volledige surface scan neem ik aan. (zou ik wel sterk vinden als dat zou kunnen)
40gb is hij minimaal 1 uur mee bezig.
Pagina: 1