Hoi,
Ik heb een 2de CPU in mijn pc gezet en hij bevriest.
Geen crash, nee gewoon een scherm wat vast zit.
ctrl alt del wil zelfs niet meer. (Win NT)
Ik weet dat de beide CPU's zelfde stepping moeten hebben, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Moet ik wel toegeven dat de originele in een iets ander doosje zit.. andere klemmetjes bv. en een andere heatsink.
Op het doosje vindt je de s-spec, die is van de originele: sl 354 en bij de nieuwe: sl 2xj.
Op de Intel site staat wel iets :
http://support.intel.com/support/processors/sspec/p2xp.htm
De specificaties zien er wel identiek uit lijkt me.
Nu draai ik de machine in single mode met de nieuwe CPU als actieve CPU.
Het bevriezen is ook in single mode 2 keer gebeurt - 1 keer net toen hij erin zat en daarnet de tweede keer toen ik een testprogje "hotcpu" draaide.
Nou zou je gaan denken dat de nieuwe CPU kapot is.. maar hoe kan een processor nou half kapot zijn, en hij draait voor de meeste tijd gewoon goed in single mode, terwijl in dual mode na 10 seconden of 10 minuten maximaal het scherm bevriest.
Is dit een geval van vergeet het maar of weet iemand iets?
Ik heb een 2de CPU in mijn pc gezet en hij bevriest.
Geen crash, nee gewoon een scherm wat vast zit.
ctrl alt del wil zelfs niet meer. (Win NT)
Ik weet dat de beide CPU's zelfde stepping moeten hebben, dus ik dacht dat het wel goed zat.
Moet ik wel toegeven dat de originele in een iets ander doosje zit.. andere klemmetjes bv. en een andere heatsink.
Op het doosje vindt je de s-spec, die is van de originele: sl 354 en bij de nieuwe: sl 2xj.
Op de Intel site staat wel iets :
http://support.intel.com/support/processors/sspec/p2xp.htm
De specificaties zien er wel identiek uit lijkt me.
Nu draai ik de machine in single mode met de nieuwe CPU als actieve CPU.
Het bevriezen is ook in single mode 2 keer gebeurt - 1 keer net toen hij erin zat en daarnet de tweede keer toen ik een testprogje "hotcpu" draaide.
Nou zou je gaan denken dat de nieuwe CPU kapot is.. maar hoe kan een processor nou half kapot zijn, en hij draait voor de meeste tijd gewoon goed in single mode, terwijl in dual mode na 10 seconden of 10 minuten maximaal het scherm bevriest.
Is dit een geval van vergeet het maar of weet iemand iets?