Ik ben bezig een progje onder Linux te schrijven, en tot zo ver gaat het heel goed (misschien horen jullie er nog eens wat van als het de alpha-fase bereikt
). Alleen kom ik nu bij het compilen op een foutje:
Ik heb al wat gezocht op Google, en zelf gevonden, maar ik heb geen concrete oplossingen gevonden hoe ik dit probleem moet traceren en oplossen.
Help!
Bvd,
[edit] Misschien moet ik gewoon wat meer info hebben over hoe het compilen onder Linux eigenlijk in z'n werk gaat, ik weet hier namelijk niets van af, maar waar o waar zou ik dat moeten zoeken..? [/edit]
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| root@Argon:/home/junkyard/mp3ir# gcc -o irexec irexec.c playsong.c \ -I/usr/local/include/lirc -I/usr/local/mysql/include/mysql \ -llirc_client -lmysqlclient -lncurses -lz /tmp/cc5JqZ9j.o(.data+0x0): multiple definition of `playlength' /tmp/ccJZtITX.o(.data+0x0): first defined here /tmp/cc5JqZ9j.o(.data+0x4): multiple definition of `rows' /tmp/ccJZtITX.o(.data+0x4): first defined here collect2: ld returned 1 exit status root@Argon:/home/junkyard/mp3ir# |
Ik heb al wat gezocht op Google, en zelf gevonden, maar ik heb geen concrete oplossingen gevonden hoe ik dit probleem moet traceren en oplossen.
Help!
Bvd,
[edit] Misschien moet ik gewoon wat meer info hebben over hoe het compilen onder Linux eigenlijk in z'n werk gaat, ik weet hier namelijk niets van af, maar waar o waar zou ik dat moeten zoeken..? [/edit]