Toon posts:

Wat repareert een pc-winkeltje nou het meest?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag is willen weten wat zo'n pc-winkel nou het meest repareert.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verklooide OSsen.
Of gevallen waarvan wordt gezegt... *hij doet het niet meer.*

Krankzinnige muziek vind je hier.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

DarkSide

theres no place like ::1

defecte apparatuur

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

idd, OSen het meest. Maar ook ram-chippies, die gaan nog wel eens kaduk.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:53 schreef DarkSide het volgende:
defecte apparatuur
Ja dat snap ik, dus als mij harddisk kaput is kunnen zij hem maken? Lijkt me sterk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:55 schreef ByMeS_Dy het volgende:
idd, OSen het meest. Maar ook ram-chippies, die gaan nog wel eens kaduk.
Vervangen ze de dan of repareren ze dat ram chiippie? Als ik aan uurloon denk lijkt me repareren niet het goedkoopst nl.

Verwijderd

Meest voorkomende blijft nog altijd vervangen van voedingen en upgrades...
Voedingen vooral omdat heel veel mensen geen deftige aarding in hun huis hebben, da's erom vragen natuurlijk he. Dat valt onder de noemer hij doet helemaal niks meer :r
Idem voor monitoren trouwens...

Alles van hardware wordt vervangen, repareren is niet doenbaar, alleja zoek maar eens op welk soldeerpuntje het misgelopen is, er staan er een heleboel op een moederbord ze B-)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo'n winkel repareert zelf bijna niets.. gaat allemaal terug naar de fabriek.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op maandag 07 januari 2002 17:55 schreef laddy17 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, dus als mij harddisk kaput is kunnen zij hem maken? Lijkt me sterk
in een winkel vervangen ze de hw gewoon of installeren de software op nieuw (kost wel veel) :P

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Ik kreeg altijd Pc's met brakke Os'sen op me bureau geslingerd. En af en toe een virusje

Waarom zetten ze in de windows 9x handleiding nou niet duidelijk hoe je je pc formatteerd |:(

Meh!

Verwijderd

Topicstarter
Tsja ik zit nl. te twijfelen of ik een keer stage (half jaartje) zal lopen in zo'n winkel. Maarja echt veel zal ik er wel niet van leren als ik dit lees.

Me buurjongetje kan windows nog op een pc zetten.
Hardware vervangen of doormeten is ook niet echt moeilijk.

Maarja het blijft beter dan werken bij dixons |:(

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 20:24
die voeding word vaak vervangen precies. en de software die word heel vak recht gezet.

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Op maandag 07 januari 2002 17:58 schreef thamar het volgende:
Meest voorkomende blijft nog altijd vervangen van voedingen en upgrades...
Voedingen vooral omdat heel veel mensen geen deftige aarding in hun huis hebben, da's erom vragen natuurlijk he. Dat valt onder de noemer hij doet helemaal niks meer :r
Idem voor monitoren trouwens...

Alles van hardware wordt vervangen, repareren is niet doenbaar, alleja zoek maar eens op welk soldeerpuntje het misgelopen is, er staan er een heleboel op een moederbord ze B-)
Wat bedoel je met een slechte aarding? en wat kan er dan gebeuren? |:(

Ik heb namelijk helemaal geen aarding en mijn bakjes werken toch ook allemaal normaal?

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 07 januari 2002 18:02 schreef De_Koele_Man het volgende:
Ik kreeg altijd Pc's met brakke Os'sen op me bureau geslingerd. En af en toe een virusje

Waarom zetten ze in de windows 9x handleiding nou niet duidelijk hoe je je pc formatteerd |:(
Ach, nu krijg je ook soms opmerking van, ik probeer mij HD te formateren maar windows zegt dat er nog bestanden in gebruik zijn |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 18:06 schreef Ligone het volgende:

[..]

Ik heb namelijk helemaal geen aarding en mijn bakjes werken toch ook allemaal normaal?
Nee maar wel lullig als de bliksem in slaat ;)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35

markvt

Peppi Cola

compaq pç's hebben daar een ideale restore manual voor :)

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Op maandag 07 januari 2002 18:10 schreef laddy17 het volgende:

[..]

Volgens mij als de bliksem inslaat, helpt een goede aarding ook niet hoor, dat ragt overal doorheen!
Misschien is het zelfs slecht: als de bliksem in de buurt in de grond inslaat dan kan het voor een deel via de aarde je computer op een spanningspiek trakteren :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• Ligone
  • Laatst online: 07-06 15:08

Ligone

Moeha!

Hmm :) ik woon in een appartementje en vlak boven me (op het dak natuurlijk) staat ne knaller van nen bliksemafleider, dan zal die da wel opvangen zekers?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 18:16 schreef budi het volgende:

[..]

Volgens mij als de bliksem inslaat, helpt een goede aarding ook niet hoor, dat ragt overal doorheen!
Misschien is het zelfs slecht: als de bliksem in de buurt in de grond inslaat dan kan het voor een deel via de aarde je computer op een spanningspiek trakteren :)
Ja daar zit wat in (dan bedoel ik niet als je hem aard via je verwarming ofzo)

Verwijderd

printers die buiten de garantie vallen

Verwijderd

dubbel - post :(

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:20
Als iets tegen de bliksem wilt doen dan heb ik nog wel een trukje van een collega van me pa (hij is dus niet van mij, geen idee of het werkt).

Je maakt gewoon stuk of 5 knopen de snoer ik die in het stopcontact zit. Na een bliksem inslag moet je wel je snoer vervanger gelukkig niet je pc. Ik heb deze tip van hoor en zeggen dus bind me er niet aan vast a.u.b.

Powered by KPN

Verwijderd

[quote]Op maandag 07 januari 2002 18:14 schreef markvt het volgende:

[..]

of mensen die zelf een een mamabordje hadden gehaald er vervolgens een tube koelpasta op leegspoten en dan aan kwamen met hij deet het maar heel even???

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 03:29
hmmm, als je kan kiezen tussen winkeltje en Dixons zou ik voor het winkeltje gaan. Helemaal als het een beetje goed bekend staat kan je daar leuke probleempjes tegenkomen.
Bij Dixons krijg je nooit de kans een kast open te maken, om daar te werken heb je totaal geen technisch inzicht nodig.

• Yucko
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Op maandag 07 januari 2002 20:27 schreef Packardhell het volgende:

...

Je maakt gewoon stuk of 5 knopen de snoer ik die in het stopcontact zit. Na een bliksem inslag moet je wel je snoer vervanger gelukkig niet je pc. Ik heb deze tip van hoor en zeggen dus bind me er niet aan vast a.u.b.
Ik bind je er niet op (of mee vast), maar toch lijkt me dit niet echt iets wat ik wil proberen :)

Blikseminslag? Pfff ... daar heb ik dus een UPS voor.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Wees blij dat niet alle thuisgebruikers weten hoe makkelijk ze alles zelf weer opnieuw kunnen installeren!

Anders hadden een heleboel IT-ertjes geen werk meer >:)

• Yucko
  • Laatst online: 23:29

Yucko

One clown to rule them all !

Misschien juist wel :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 12:46
Op maandag 07 januari 2002 18:06 schreef Ligone het volgende:

[..]

Zucht ...

pak je radiator / kraan oid vast

lik met je tong tegen een blank stuk van je kast

na dat geprobeert te hebben pak je een multimeter

zet 1 pen op je kast en de andere op je verwarming
(meter op 200V AC)

en dan meet je iets meer of minder dan dit :

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~nadir123/stroom.jpg

Repareren doe je zo.

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Haha, ja die voltages zijn best hoog inderdaad. Vroeger met coaxkabels aansluiten kreeg ik ook altijd zovaak schokken, zal ook wel zoiets zijn geweest?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
2 weken terug ofzo waren de virussen schering en inslag. (maar ik heb toch een virusscan? ja alleen niet geupdate)
dus dat was met stip de nr 1. reparatie. qua software is de normale koploper toch wel de in de soep gelopen win98jes denk ik.

qua hardware staat de voeding met stip op 1.

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
Wat je doet???

zooi repareren, veel virussen en verneukte windowsen.. (compuserve, windows pluspakket, viruskenners door elkaar) enz.

Hardware upgraden.. als dat kan in hun systeempje

fikkers plaatsen

modems plaatsen

veel simpele dingen, alleen is 't KUT om een klant duidelijk te maken dat bv windows fucked up is..

voorbeeld: systeem draait (ogenschijnlijk) prima..
nieuwe kaart erin, systeem finaal op z'n bek.. (windows was al brak, alleen niet zo op t gezicht)
Maak dan maar eens duidelijk dat er wat kosten bijkomen.

Leukere klusjes: netwerkjes bij klanten bouwen.. .huisnetwerkjes = irritant, van die kiddies die denken dat ze alles weten. bedrijfsnetwerkjes is wel lache.. (en wat leerzamer)

Op zich kun je in een pjoeterwinkel een beste hoop kennis opdoen. Niet zozeer software (is meer windows installen en klaar) maar wel met name probleemoplossing van verrotte hardware.

Softwareconfig / netwerkbeheer is minimaal bij zoiets.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 20:27 schreef Packardhell het volgende:
Als iets tegen de bliksem wilt doen dan heb ik nog wel een trukje van een collega van me pa (hij is dus niet van mij, geen idee of het werkt).

:D!
lijkt me echt bullshit, da kan toch niet :?

• DJSmiley
  • Laatst online: 15-08 11:31
Op dinsdag 08 januari 2002 22:42 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

:D!
lijkt me echt bullshit, da kan toch niet :?
gelul.. je krijgt wel een soort spoeleffect, maar je pc zal toch wel verrot zijn.

verder is blikseminslag via de voeding bij ons +/- 40%

VEEL mensen trekken bij onweer fanatiek de stekker van de PC eruit, maar denken niet aan de modem en eventuele TV kaart..

oftwel: verneukte modems en mammaplanken soms

• I_stealth_I
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op maandag 07 januari 2002 18:14 schreef markvt het volgende:

[..]

compaq pç's hebben daar een ideale restore manual voor :)
ja QUICK RESTORE >:)

/dev/null

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Samengevat, pc winkeltjes repareren pc's die door n00bs zijn gesl00pt.
Echte tweakers doen dit uiteraard zelf >:)

• theborgnl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-05 14:48

theborgnl

De mededeling begint hier:

dan zou je zonder werk zitten....

*ding* Einde bericht *dong*

• DrDrax
  • Laatst online: 16:47

DrDrax

Bacdafucup

Op dinsdag 08 januari 2002 22:44 schreef I_Stealth_I het volgende:

[..]

ja QUICK RESTORE >:)
Ja das handig, part. pleite of je nou wil of nie...

Wat weer in de mode is, merk ik de laatste tijd om een DDR dimm d`r verkeerd om in te drukken ... daar heb ik er al veel van gehad zeg, en moet je ze eens kijken als je verteld dat het GeeN garantie iss ... :+ :+ (en alle hardware installen we gratiz .. najaa) >:)
En je kan het ook presies zien aan het begin en in het midden van de dimm een printbaantje zwart >:) >:)

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb een hekel aan computerwinkels die denken dat ze verstand hebben van zaken terwijl ze dat niet hebben (dixons, vobis), als je daar bij de kassa staat en dr staat zo'n opa'tje voor je die wat vraagt over windows dan gaat die verkoper een lulverhaal ophangen dat wil je niet weten.

En pc's bouwen kunnen sommige zaken ook niet.
Mijn pc is instabiel krijg je dan te horen, ja gek he als je athlonnetje heel verrot gekoeld wordt.

Maar dus heeft nix te maken met dit topic maar toch.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zelf werk op een helpdesk en het onderdeel dat over het algemeen het meeste vervangen moet worden is de voeding.

Of dat ligt aan brakke voedingen die gebruikt worden (lijkt me sterk) of aan het feit dat pcs niet geaard zijn weet ik niet, maar voedingen staan op 1.

1. voeding
2. mobo
3. modem
4. monitor
5. hdd

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Op 1 (met stip) windows opnieuw installeren door:
- Algehele ouderdom (2 jaar met 1 win98 instal oid)
- Allerlei programma's door elkaar (kazaa, 2 virusscanners, etc)
- Virussen
- Algehele onkunde (mensen die geprobeerd hebben zelf een probleem op te lossen terwijl ze het niet kunnen. Gaat vaak gepaard met verneukte BIOS-instellingen |:( :r)

Verder is het vaak upgraden (geheugen, processor, HD), voedingen vervangen, brandertjes inbouwen, proc+mobo vervangen (gaan het vaakst stuk)...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op dinsdag 08 januari 2002 22:44 schreef DJSmiley het volgende:

[..]

VEEL mensen trekken bij onweer fanatiek de stekker van de PC eruit, maar denken niet aan de modem en eventuele TV kaart..

oftwel: verneukte modems en mammaplanken soms
Welke kabel trekken die gasten uit de pc dan? als door dat effect ook het mobo dood gaat? >:)

edit:

Ohja, compjes hebben meestal randapparatuur ja? $%^^&* waar blijft me koffie

Ey!! Macarena \o/

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-08 11:00

Nessuno

io sono nessuno

nou zal ff een opsomming maken :) :

op stip met

nr 1 Winxp alles versies

nr 2 geheugen modules MT rommel enz

nr 3 cpu's tja de Amd's tja ze bijven hard gaan

nr 4 voedingen echte rommel de meeste voeding 300 wat en dat weegt dan 250 gram of zo

nr 5 upgrade's van de meest gekke machines
klant wil in zijn 386 een P IV 2ghz en maar uit leggen dat het niet past |:(

Na rose e cient spin

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 08 januari 2002 22:40 schreef DJSmiley het volgende:
Leukere klusjes: netwerkjes bij klanten bouwen.. .huisnetwerkjes = irritant, van die kiddies die denken dat ze alles weten. bedrijfsnetwerkjes is wel lache.. (en wat leerzamer)
Nog leuker als het tussen verschillende vestigingen met VPN tunnels moet gaan werken :) Liefst nog internationaal ook :P
Op zich kun je in een pjoeterwinkel een beste hoop kennis opdoen. Niet zozeer software (is meer windows installen en klaar) maar wel met name probleemoplossing van verrotte hardware.
Moet je geen "collega" hebben die het benul niet heeft om een simpele netwerkkaart eens op een ander PCI slot uit te proberen |:(
Softwareconfig / netwerkbeheer is minimaal bij zoiets.
Ligt eraan.
Als Tweaker zijnde weet je natuurlijk wel welke drivers je wel en niet voor een klant moet gebruiken, en welke SP's/patches je wel/niet moet hebben in combinatie met andere software (telebankieren, Dbases, CRM pakketten enzo)

Kan best wel eens "verhelderend" zijn voor collega's als je een standaard out-of-the-box systeem softwarematig helemaal top laat draaien binnen een uur (incl. install).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kleipop
  • Laatst online: 10-08 16:07
over een knoop in je draad leggen. moet kunnen bij een dunne draad met een strakke knoop erin, dan is het mogelijk dat de temp zo erg oploopt dat de draad doorbrand ipv de voeding maar de kans dat het plastic dan in de fik vliegt is zeer groot dus NIET DOEN!!

• DaRoot
  • Laatst online: 17-08 10:57

DaRoot

Some say...

Kijk maar eens naar de achterkant van een voeding van een pc van een gemiddelde leek... of gewone gebruiker... Dan zie je gelijk waarom ze stuk gaan. Het stof komt er soms met bakken tegelijk uit. Ventilator draait daardoor slechter, koelelementen kunnen hun warmte niet kwijt, en PATS! weer een voeding stuk...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Whaha :P ik trok laatst een PC open die een jaar op dezelfde plek had gestaan, lag een volle centimeter stof in, kon de proc-fan bijna niet meer zien door het stof :+ >:)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

raar dat veel mensen problemen hebben met aarde ik heb hier boven helemaal geen aarde en nooit problemen :)

Verwijderd

Verkeerd geplaatste koelers of verzopen in de koelpasta, zie je ook regelmatig voorbij trekken |:(

En natuurlijk de kinderziektes van pas op de markt gebrachte hardware. Tegen de tijd dat fabrikanten bios updates / patches of hardware aanpassingen hebben doorgevoerd :Z, weet zo'n beetje elke TD in Nederland al lang van het probleem en vaak ook hoe het op te lossen is.

• Waterlelie
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op woensdag 09 januari 2002 01:01 schreef BackSlash32 het volgende:

[..]

Nog leuker als het tussen verschillende vestigingen met VPN tunnels moet gaan werken :) Liefst nog internationaal ook :P
[..]

Moet je geen "collega" hebben die het benul niet heeft om een simpele netwerkkaart eens op een ander PCI slot uit te proberen |:(
[..]

Ligt eraan.
Als Tweaker zijnde weet je natuurlijk wel welke drivers je wel en niet voor een klant moet gebruiken, en welke SP's/patches je wel/niet moet hebben in combinatie met andere software (telebankieren, Dbases, CRM pakketten enzo)

Kan best wel eens "verhelderend" zijn voor collega's als je een standaard out-of-the-box systeem softwarematig helemaal top laat draaien binnen een uur (incl. install).
Oja?, wat dan? ik bedoel welke combi progs dan niet

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Multivers en telebankieren van de ABN. Zorg dat telebankieren eerder is geinstalleerd, dan heb je met Multivers geen problemen, om een voorbeeld te noemen.

Wat het meest GEREPAREERD wordt, zullen wel printers zijn, de rest is niet (rendabel) te repareren, maar is allemaal vervangingswerk (computers zijn net auto's, niks repareren, alleen vervangen.)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Wat ik echt "Echt" repareer:

Veel laserprinters, en dure inkjetprinters, en de all in one apparutuur, monitoren van garantie en daarbuiten, mist niet ouder dan 4 jaar., Loopwerken van streamers, al dan niet DAT, scsi torens, etc..

De rest is gewoon oorzaak zoeken en verhelpen door de defecte kaart/onderdeel te vervangen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bijna niks, dure appartuur laten we door spacialisten repareren, gaan we niet zelf mee pielen. Ben geen electronicaspecialist....

• sniperz
  • Laatst online: 07-08 14:34
Ik zelf werk al 3 jaar naast mijn school in een Computer zaak en het meest wat voor komt meneer mijn computer doet het niet meer hier ff een top 3 van dingen die langs komen:

1. Windows is verkloot
2. Voedingen die klappen
3. De buur man of ander prutser komt ff langs bios instellen of updaten

• Padje
  • Laatst online: 19-05-2025
Op maandag 07 januari 2002 18:10 schreef laddy17 het volgende:

[..]

Ja en als verzekerd ben dan krijgje het allemaal vergoed :Y) Ik een keer wel :Y) kon wel dag zeggen tegen mijn p133 toen mooi een 266 voor terug gekocht voor het bedrag :D

Verwijderd

ik kreeg altijd brakke OSen en virusje binnen en ook nog wel een mensen die een molle hd hadden en soms ook nog wels voedinkies waarvan de fannetjes er meej gekapt waren omdat er te veel stof tussen zat..

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:04
Windows is inderdaad de grootste arbeidsbron voor een td-er. De dag dat windows perfect is zitten er een hoop mensen zonder werk.... :P
Pagina: 1