Wat is het nu van meerdere beeldschermen?

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:24
Zoals de topic al zegt: wat is het nut van meerdere beeldschermen op 1 PC hebben? Ik heb nog een scherm over, en ik heb een Radeon 8500 waarop ik dus 2 schermen kan aansluiten, maar wat kan ik hiermee? Kan ik per scherm afzonderlijke programma's draaien? Kan ik mijn Windows scherm verdelen over de 2 schermen? Zitten hier nog dikke voordelen aan of heb ik er eigenlijk helemaal niks aan?

Ik heb de search gebruikt, maar volgens mij is er niet iets specifieks over deze vraag? En anders: sorry :)

Join het GoT Pulse-Team!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Het is bijvoorbeeld handig met programmeren... op het ene scherm de code, op het andere scherm de uitvoer.....

Als je 2 dingen hebt waartussen je enorm vaak wilt wisselen is het erg handig....

Bijvoorbeeld een scherm met GoT en een scherm met (ik noem maar wat) ICQ of MSNmessenger ;)

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

het komt er op neer dat zodra je het nodig hebt je het nut er wel van in zult zien

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• Denman
Op maandag 07 januari 2002 17:43 schreef wfvn het volgende:
Het is bijvoorbeeld handig met programmeren... op het ene scherm de code, op het andere scherm de uitvoer.....

Als je 2 dingen hebt waartussen je enorm vaak wilt wisselen is het erg handig....

Bijvoorbeeld een scherm met GoT en een scherm met (ik noem maar wat) ICQ of MSNmessenger ;)
Maarre... is er dan een programma dat automatisch programma's op een ander scherm zet? Of zorgen die meerdere schermen er gewoon voor dat mijn Windows bureaublad in 2'en gedeeld wordt? Ik heb hier totaal geen ervaring mee, dus ik weet ook niet wat er gaat gebeuren :)

Zelf doe ik nog weinig met programmeren, maar misschien is het voor andere applicaties ook wel handig?

Join het GoT Pulse-Team!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 07 januari 2002 17:45 schreef the_dgc het volgende:
het komt er op neer dat zodra je het nodig hebt je het nut er wel van in zult zien
Of net als een magnetron... misschien mis je hem nooit als je hem niet hebt. Maar als je hem eenmaal hebt, wil je hem nooit meer kwijt....

Daarom neemt * WFvN geen tweede monitor.
(Weet ik zeker dat ik altijd op m'n bureau ruimte kwijt ben aan 2 monitoren)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Hang er gewoon een monitor aan en probeer het. Je windows bureaublad wordt gewoon vergroot, en je kan zelf bepalen wat je waar neerzet. Werkt erg makkelijk, en als je het eenmaal hebt wil je nooit meer zonder.

Verwijderd

Ander nut van meerdere beeldschermen is bij het gebruik van autoCAD
ene scherm je snelkoppelingen en het andere de tekening

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
1. Het staat cool 8-)
2. Je kan dus programma's in je 2e monitor openen, zo heb je dus veel meer ruimte op programma's kwijt te kunnen. Dit scheelt veel ge-alt-tab.

3. Zoals gezegd is, je kan makkelijker programmeren, door je source in 1 beeldscherm en het eindproduct in het ander.

4. Met bijvoorbeeld photoshop/flash (nog veel meer) kan je de panels op je andere monitor slepen, zo hou je 1 monitor helemaal leeg voor je plaatje/stage, reuze handig.

* JoostBaksteen is een trotse bezitter van een G400 DH 8-)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 17:47 schreef DenMan het volgende:

[..]

Zelf doe ik nog weinig met programmeren, maar misschien is het voor andere applicaties ook wel handig?
Een soortgelijk topic: [topic=368163] :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Denman
Dan nog iets: gaat de snelheid van mijn videokaart niet omlaag als ik 2 schermen aansluit? Een Radeon 8500 is wel een beest van een kaart, maar toch, ik kan me voorstellen dat ie het moeilijk kan krijgen als je een potje UT aan het spelen bent en op het andere scherm een 1280 X 1024 * 32 bits kleuren staat??

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik kan um trouwens ook altijd uitschakelen bedenk ik me net :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
En IS het sowieso wel mogelijk om in het ene scherm UT te spelen en op het andere scherm je Windows bureaublad te hebben??

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:43 schreef DenMan het volgende:
En IS het sowieso wel mogelijk om in het ene scherm UT te spelen en op het andere scherm je Windows bureaublad te hebben??
Dat is mogelijk, tenminste met veel spellen gaat het gewoon goed. Met sommige wat minder dan moet je die 2e ff uitschakelen...

edit:
met UT iig geen problemen...

• Denman
Op maandag 07 januari 2002 18:45 schreef -DD- het volgende:

[..]

Dat is mogelijk, tenminste met veel spellen gaat het gewoon goed. Met sommige wat minder dan moet je die 2e ff uitschakelen...

edit:
met UT iig geen problemen...
Vet hoor... en moet ik daar nog een speciaal proggie voor gebruiken of pakt mijn Radeon Software automatisch UT (of een ander spel) op 1 scherm?

Join het GoT Pulse-Team!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

Ik weet niet hoe het onder Windows is maar het roelt onder X :) (=Linux enzo)

met papier mache kun je alles maken!!

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 07 januari 2002 17:48 schreef wfvn het volgende:

[..]

Of net als een magnetron... misschien mis je hem nooit als je hem niet hebt. Maar als je hem eenmaal hebt, wil je hem nooit meer kwijt....
Idd, ik had ook een 2e monitor, maar die ging stuk... ;(
Nu is het net alsof ik wat mis in mijn leven, ik voel me onthand... ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

De mensen in /13 schijnen er ook heel tevreden mee te zijn. Ik ga het misschien ook maar eens een tijdje proberen :)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 18:48 schreef DenMan het volgende:

[..]

Vet hoor... en moet ik daar nog een speciaal proggie voor gebruiken of pakt mijn Radeon Software automatisch UT (of een ander spel) op 1 scherm?
Je kunt gewoon in windows je primary scherm kiezen en dat wordt dan dus het scherm die door spellen (als eerste) gebruikt wordt.
Ik weet niet helemaal zeker of dit bij jou (2 monitoren op 1 kaart) ook zo simpel werkt, ik werk zelf met 2 videokaarten. En dan gaat dit iig goed.

Ik heb een tijdje geleden wel is iets gehoord dat het spel die twee monitoren dan als 1 gaat zien... en dat is dus niet helemaal de bedoeling. Maar ik weet niet of dit nog steeds een probleem kan zijn.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
oke..
laat ik ook maar er een vraag achteraan gooien. vast makkelijk te beantwoorden, maarja, ik weet van meerdere monitoren ook NIKS!

ken je ook een goedkoop videokaartje in je pci ding gooien, zodat je 2 videokaarten hebt?
en dan dan je ook 2 monitoren erop kan zetten. :D
ik kan namelijk vast nog wel aan een oude komen, lijkt wel wel geinig! :D

🌞🍃

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 19:18 schreef DataBeest het volgende:
oke..
laat ik ook maar er een vraag achteraan gooien. vast makkelijk te beantwoorden, maarja, ik weet van meerdere monitoren ook NIKS!

ken je ook een goedkoop videokaartje in je pci ding gooien, zodat je 2 videokaarten hebt?
en dan dan je ook 2 monitoren erop kan zetten. :D
ik kan namelijk vast nog wel aan een oude komen, lijkt wel wel geinig! :D
JEP! ;)

• Denman
Nou, ik heb mijn andere beeldscherm dus aangesloten...

booten ging prima, op alletwee de schermen bootte ie, maar in Windows maakt ie van mijn tweede scherm een 'Clone'. Misschien dat ik deze setting wel wil houden, maar ik kon de resolutie van dit scherm niet wijzigen? Zodra ik ga 'stretchen' (het bureaublad over 2 schermen verdelen) zie ik op mijn secondary beeldscherm niks meer. Alleen nog maar de achtergrond van XP. Ik kon overigens wel UT draaien op mijn Primary scherm en Windows op mijn andere scherm zien.

Heeft iemand hier ervaring mee met een Radeon 8500, of weet iemand de settings? Misschien een URL?

Join het GoT Pulse-Team!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 07 januari 2002 19:27 schreef -DD- het volgende:

[..]

JEP! ;)
:)
daar zal m'n pappie blij mee wezen, die vind die lompe scherm afschuwelijk. Hij wil het liefst een mac. :r

;)

🌞🍃

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 19:44 schreef DenMan het volgende:
Nou, ik heb mijn andere beeldscherm dus aangesloten...

booten ging prima, op alletwee de schermen bootte ie, maar in Windows maakt ie van mijn tweede scherm een 'Clone'. Misschien dat ik deze setting wel wil houden, maar ik kon de resolutie van dit scherm niet wijzigen? Zodra ik ga 'stretchen' (het bureaublad over 2 schermen verdelen) zie ik op mijn secondary beeldscherm niks meer. Alleen nog maar de achtergrond van XP. Ik kon overigens wel UT draaien op mijn Primary scherm en Windows op mijn andere scherm zien.

Heeft iemand hier ervaring mee met een Radeon 8500, of weet iemand de settings? Misschien een URL?
Dat is toch ook de bedoeling, het klopt dat je dan verder niks meer op het tweede scherm ziet, maar deze kun je nu dus gewoon gebruiken om venstertjes heen te slepen enzo :P
Probeer het programma ULTRAMON (www.realtimesoft.com) is dat heeft wel aardig wat handig functies voor meerdere monitoren...

• Denman
Op maandag 07 januari 2002 20:30 schreef -DD- het volgende:

[..]

Dat is toch ook de bedoeling, het klopt dat je dan verder niks meer op het tweede scherm ziet, maar deze kun je nu dus gewoon gebruiken om venstertjes heen te slepen enzo :P
Probeer het programma ULTRAMON (www.realtimesoft.com) is dat heeft wel aardig wat handig functies voor meerdere monitoren...
Maarre... ik kan er dus wel venstertjes heenslepen, maar er verder niks mee doen? Ik bedoel: het zou wel handig zijn als ik bijvoorbeeld tijdens een potje UT gewoon naar mijn andere scherm kan kijken (zonder te ALT-TABBEN) als er een MSN bericht binnenkomt, en dan iets kan typen ofzow... maar dat behoort dus niet tot de mogelijkheden?

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Sorry dat ik nog een oude }:O uit de sloot haal, maar is er geen programma of mogelijkheid om met een soort Hotkeys snel de cursor te switchen naar een 2e scherm? Als ik in een potje UT zit, zie ik namelijk wel berichten binnenkomen op MSN of iets dergelijks, maar ik kan er verder niks mee. Aangezien UT geen ALT-TAB optie heeft, moet ik eerst UT uit of verkleinen voordat ik wat met die berichten kan doen.

Is er echt geen mogelijkheid dat ik ff snel heen en weer kan tussen schermen? Ik gebruik nu UltraMon, opzich een handig proggie, alleen heeft het die optie niet.

Join het GoT Pulse-Team!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Wat jij nu wilt kan niet, je kan niet tijdens UT zonder alt tab naar je MSN schermpje gaan. Helaas.
Je kan met 2 monitoren een hoop, maar niet alles (heb er zelf ook 2)

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 21:05

NEOTEK

Neotek

Kan op de ene monitor FS2002 en op de andere FsNavigator?
Dat lijkt mij wel erg handig :P

Kubuntu

Verwijderd

Hmm, maar of je nou even op alt-tab drukt, of dat je een programma zou hebben waarmee je de muis pijl even naar het andere scherm kan plaatsen. Ondertussen met UT verder gaan zal op beide manieren niet lukken... Dus wat maakt het uit? :7 :)

• Denman
Op dinsdag 08 januari 2002 14:19 schreef -DD- het volgende:
Hmm, maar of je nou even op alt-tab drukt, of dat je een programma zou hebben waarmee je de muis pijl even naar het andere scherm kan plaatsen. Ondertussen met UT verder gaan zal op beide manieren niet lukken... Dus wat maakt het uit? :7 :)
Nee, dat kan inderdaad ook niet. Maar met UT kan ik helemaal niet ALT-TABBEN, dus vroeg ik me af (omdat dat bij meer spellen zo is) of er geen mogelijkheid of programma is om Windows te laten 'denken' dat het gewoon op het bureaublad is. Omdat het bureaublad en andere applicaties gewoon op de achtergrond draaien zou je denken dat dit mogelijk is, maar blijkbaar dus niet... :'(

Join het GoT Pulse-Team!

• Denman
Op dinsdag 08 januari 2002 14:13 schreef Sick_Nick het volgende:
Wat jij nu wilt kan niet, je kan niet tijdens UT zonder alt tab naar je MSN schermpje gaan. Helaas.
Je kan met 2 monitoren een hoop, maar niet alles (heb er zelf ook 2)
Wat doe jij dan zoal met je beeldschermen allemaal??

Join het GoT Pulse-Team!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Browsen met 4 vensters tegelijk op 1e monitor (allemaal op 800*600, netjes naast elkaar gezet) en chatzooi/winamp op 2e.
Photoshop plaatje op 1e, tools en bars op 2e.
Film kijken op 1e, lijst met films en zooi op 2e.
Games op 1, outlook open op 2e of een lijst met moves als het een vechtgame is ofzo.
En zo kan ik nog wel 20 mogelijkheden bedenken.

• Denman
Mjah, dat gamen op je 1ste scherm en op je 2e scherm Outlook en MSN open werkt inderdaad erg relaxt...

Kijken wat ik er nog meer allemaal mee kan :)

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Check mijn screenshot meer eens. Ik heb een triple-head opstelling.

Specs:

Eizo F77S (21") op 2048*1536*32@81Hz aangestuurd door een Matrox G400 DH 32MB Sgram AGP, de 2e monitor aansluiting gebruik ik voor de TV-Out.

Eizo T57S (17") op 1280*960*24@92Hz aangestuurd door een Matrox Millenium 1 4MB Wram PCI.

Eizo F35 (15") op 1152*864*16@78Hz aangestuurd door een Matrox Millenium 1 2MB Wram PCI.

Ik weet dat de refreshrates misschien niet helemaal 100% zijn van de 21" en 15", maar deze waardes draai ik alleen maar als ik aan het 3D Studio'en ben ofzo. Normaal 1600x1200@100Hz en 1024*768@85Hz voor gewoon beetje surfen enzo.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/j.a.kokenberg/desktop%20bezig.jpg

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Eigenlijk is het niet zo nuttig als je litestep gebruikt of linux, dan heb je al meerdere desktops waar je heel makkelijk tussen kan switchen. Meer iets voor mensen die niet weten wat ze met de oude monitor moeten doen en weggooien zonde vinden, niet iets om nou 2 monitors voor aan te schaffen voor 1000 piek.

MechWarrior || Monsters Game

• Denman
Op dinsdag 08 januari 2002 15:38 schreef Carambal het volgende:
Check mijn screenshot meer eens. Ik heb een triple-head opstelling.

Specs:

Eizo F77S (21") op 2048*1536*32@81Hz aangestuurd door een Matrox G400 DH 32MB Sgram AGP, de 2e monitor aansluiting gebruik ik voor de TV-Out.

Eizo T57S (17") op 1280*960*24@92Hz aangestuurd door een Matrox Millenium 1 4MB Wram PCI.

Eizo F35 (15") op 1152*864*16@78Hz aangestuurd door een Matrox Millenium 1 2MB Wram PCI.

Ik weet dat de refreshrates misschien niet helemaal 100% zijn van de 21" en 15", maar deze waardes draai ik alleen maar als ik aan het 3D Studio'en ben ofzo. Normaal 1600x1200@100Hz en 1024*768@85Hz voor gewoon beetje surfen enzo.

Screenshot:

[afbeelding]
Sjeez... dat ziet er relaxt uit zeg :)
mooie opstelling hoor!!

[off-topic mode]
Wat draai jij voor programma met ICQ en MSN geintegreerd als ik vragen mag? ziet er chill uit!
[/off-topic mode]

Join het GoT Pulse-Team!

Verwijderd

Thnx :)

Dat is Trillian, check de meuktracker maar es. Versie 0.71 is de laatste.

• MindWarp
  • Laatst online: 20-08 14:30
FF tussendoor:
Dus mijn Voodoo3 is nog wel te gebruiken naast mn GF2?
Dat werkt gewoon samen in 1 compu?
En je kunt dan per monitor een andere resolutie/refresh instellen? of moeten beide monitoren hetzelfde gaan draaien... :? Dit begint aardig interessant te worden! :7

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

• Denman
Op dinsdag 08 januari 2002 16:04 schreef njboersma het volgende:
FF tussendoor:
Dus mijn Voodoo3 is nog wel te gebruiken naast mn GF2?
Dat werkt gewoon samen in 1 compu?
En je kunt dan per monitor een andere resolutie/refresh instellen? of moeten beide monitoren hetzelfde gaan draaien... :? Dit begint aardig interessant te worden! :7
Ik kan met mijn Radeon 8500 per beeldscherm een andere resolutie en refresh rate instellen, dus ik denk dat het met 2 videokaartjes ook wel kan

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1