Zit met een moeilijk query waar k nie helemaal uitkompt ...
ik moet de theater voostelling(en) van alleen de eerstvolgende dag uit een tabel trekken
wat dus allemaal niet werkt is dit:
// hier krijg ik ALLE voorstellingen later dan vandaag
SELECT * FROM shows WHERE date >= now();
//hier krijg ik wel de eerstvolgende dag maar het kan voorkomen dat er meerdere voostellingen op die dag zijn
SELECT * FROM shows WHERE date >= now() LIMIT 1;
Dus nu probeer ik het met twee queries:
SELECT day FROM show_dates WHERE day >= now() ORDER BY day ASC LIMIT 1;
nu heb ik de eers volgende dag en dan gebruik ik die om de alle voorstellingen van die dag op te halen:
SELECT show_id FROM show_dates WHERE DATE_FORMAT(day,'%Y-%m-%d') = DATE_FORMAT($myrow_day[day],'%Y-%m-%d');
Maar deze laatste querie geeft geen resultaat! heeeel vreemd want hij geeft ook geen foutmelding ... dus de syntax is wel goed ...
Maar het moet toch wel op te lossen zijn met een enkele query?
ik moet de theater voostelling(en) van alleen de eerstvolgende dag uit een tabel trekken
wat dus allemaal niet werkt is dit:
// hier krijg ik ALLE voorstellingen later dan vandaag
SELECT * FROM shows WHERE date >= now();
//hier krijg ik wel de eerstvolgende dag maar het kan voorkomen dat er meerdere voostellingen op die dag zijn
SELECT * FROM shows WHERE date >= now() LIMIT 1;
Dus nu probeer ik het met twee queries:
SELECT day FROM show_dates WHERE day >= now() ORDER BY day ASC LIMIT 1;
nu heb ik de eers volgende dag en dan gebruik ik die om de alle voorstellingen van die dag op te halen:
SELECT show_id FROM show_dates WHERE DATE_FORMAT(day,'%Y-%m-%d') = DATE_FORMAT($myrow_day[day],'%Y-%m-%d');
Maar deze laatste querie geeft geen resultaat! heeeel vreemd want hij geeft ook geen foutmelding ... dus de syntax is wel goed ...
Maar het moet toch wel op te lossen zijn met een enkele query?