Toon posts:

Chello uploaden en downloadspeed weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met chello al mijn upload speed gebruik 16 geweldige K's dan gaat mijn download speed zeer snel en dramatisch naar beneden ! kan dit aan mijn netwerk kaart liggen ( geen standaard 3com chello kaart) of is dit normaal bij chello ?

• oc_maniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 00:15
Is normaal, als je alle upload bandwith gebruikt, kan voor het downloaden de ACK pakketjes niet meer weg.

Specs: AMD XP2000+(P), Asus A7V133 mb, Asus V7100Pro 32MB SDRAM, 768MB RAM 2-2-2, SB Live! Platinum, LG F900P, WD1200JB

Verwijderd

Topicstarter
hmkay en hoeveel upload speed heb ik daar ongeveer voor nodig ? dus hoeveel zou daar voor gereserveer moeten blijve !?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
Dit is normaal. Niet alleen bij chello, maar in het algemeen. Voor het downloaden is er ook een klein beetje upload nodig. (oa om aan de server wijs te maken dat je een bepaald pakket goed hebt gekregen)

Als al je upload al bijna weg is, dan vertraagt je downloadverkeer ook (oa) omdat de server langer moet wachten op respons...

Hoe sneller je download, des te sneller je upload moet zijn... :) Testen dus, hoeveel upload je nodig hebt om nog deftig te kunnen downloaden...

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
komt omdat je verbinding niet fullduplex is, dus kun je alleen maar uploaden of downloaden

geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
ja dat full en half duplex verschil dacht ik al dat het aan lag maar wist niet dat chello dus half duplex was :) jammer :( enne bedankt

kent iemand een programmatje waarmee je je upload speed kan cappen ? beperken dus

Verwijderd

je hebt ongeveer 3 kb/s nodig om nog lekker te kunnen downloaden. (tenminste, met minder dan 3 kb/s vrij kan ik niet meer lekker ssh-en)
Pagina: 1