Verwijderd

Topicstarter
Ajo.. weet iemand of het mogelijk is om je Rio 600 als drive te kunnen zien? Gewoon als X: ofzo..

Verwijderd

denk het niet... bij de rio500 was dit nog wel mogelijk omdat daarvan de firmware gehacked was zodat er ook third party software gebruikt kon worden in plaats van dat logge en onhandige rioport geval. Ook kon je met die software andere bestanden dan mp3 up en downloaden.

Diamond heeft echter wat legale probleempjes gekregen omdat de mp3-speler nu ook als kopieerapparaat te gebruiken was (je kunt immers bij de ene computer uploaden en bij de andere weer downloaden). En dus hebben ze het hele transfer protocol overhoop gehaald in de rio600. En tot zover is deze firmware dus (nog) niet gekraakt. Zelfs als uitgevogeld word hoe het transfer protocol werkt is het nog maar de vraag of de rio600 downloaden toe zal staan. Er is dus ook niet veel interesse om de firmware weer te gaan kraken. Je zit dus gewoon vast aan dat rioport programma omdat dat de enigste software is die met de firmware van de rio600 kan communiceren.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Bij mijn Rio300 kon ik idd gewoon zip files erin zetten, maar dan werd ie niet als X: gezien. Bij mijn rio600 heb ik ook nog geen mogelijkheid gevonden :(

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

met mijn rio500 kan ik idd met de riorio software die de firmware hacked hem gebruiken als kopieerapparaat, down en uploaden dus.

Zolang ik deze software ng niet had kon ik alleen maar uppen met de Rioport software, het is dus idd w88 op alternatieve software voor je riospelertje.

btw. ik vind dit iets meer voor 't Gadget Talk forum

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->GT