Als ik jou was had ik een led van 470 Ohm genomen maar dan een wat zwaardere dan standaard. Neem een 0,5W (de standaard 0,25W kan het niet aan op 12V)Op maandag 07 januari 2002 16:52 schreef pinny het volgende:
welke weerstandje moet ik bij dit schema gebruiken,
870ohm of
470ohm?
[afbeelding]
Maar vergelijk jouw verhaal eens met het verhaal op [topic=371775]
Daar heb ik op de eerste pagina, laatste topic de hele boel berekend.... (en ook uitgetikt).
Ik weet alleen niet wat voor led je gaat gebruiken. Gebruik je een rode, dan gaat dat verhaal op en kan je een kleinere weerstand nemen dan 470 Ohm. Mgoed... lees daarvoor even dat topic door.
Verwijderd
offtopic:
Even voor de duidelijkheid: wat jij aan het maken bent is een baybus.
Even voor de duidelijkheid: wat jij aan het maken bent is een baybus.
Wat betreft het weerstandje, het aantal Ohm's van je weerstand hangt af van je LED. Ik heb zelf gekozen voor 1kOhm.
zon baybusje met zon switchje lijkt mij super simpel inelkaar gesoldeert... maar dan wel met een mooi vel 12 v blauwe led... die gaan zeer waarschijnlijk ook op in 7 volt.
dan hoef je geloof ik ook niet teklooien met weerstandjes (correct me if iam wrong, want ik maak ook fouten net als elk ander
)
veel suc6 met je baybus, en ik hoop dat je er wat moois van maakt!!
dan hoef je geloof ik ook niet teklooien met weerstandjes (correct me if iam wrong, want ik maak ook fouten net als elk ander
veel suc6 met je baybus, en ik hoop dat je er wat moois van maakt!!
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel