Toon posts:

Novell en W2K

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag desbetreffebde novel en w2k.

Hier op mijn werk moet er een server bij geplaats worden. Dit wordt een W2K server, welke tools of services moeten er mee installeren en Active Directorie synchroon te laten lopen aan nds van novell.
Bijvoorbaad dank
<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Om AD te synchorniseren met de NDS moet je e-directory en account management voor win2k installeren.
Dit samen zorgt ervoor dat de AD en NDS via DIRXML synchroniseren met elkaar.

PS. Ga wel ff van te voren na of dit wel echt nodig is. Soms draait er alleen maar een pakket op win2k (bijv. Oracle) waarmee de gebruikers connecten zonder dat ze echt iets met AD te maken hoeven te hebben. In dit geval is het jammer van je geld om account management te kopen. (e-directory is gratis)

Verwijderd

Sorry dat ik het moet zeggen, maar de directories Windows 2000 en Novell door elkaar ?

Dat is een ramp wachtend te gebeuren.
Ik zie meer heil in een push van NDS :9~ naar MAD :r, zeker omdat MAD niet compliant is met andere producten.

Je kunt er namelijk gif op innemen dat je per ongeluk een keertje een "update" draait en dan ineens blijkt dat je MAD (leuke afkorting ook he ! Microsoft Active Directory) je NDS om zeept helpt (zal de eerste keer niet zijn dat M$ , Novell producten als een trojan horse om zeep helpt).

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Op maandag 07 januari 2002 18:47 schreef sictc het volgende:
Sorry dat ik het moet zeggen, maar de directories Windows 2000 en Novell door elkaar ?

Dat is een ramp wachtend te gebeuren.
Ik zie meer heil in een push van NDS :9~ naar MAD :r, zeker omdat MAD niet compliant is met andere producten.

Je kunt er namelijk gif op innemen dat je per ongeluk een keertje een "update" draait en dan ineens blijkt dat je MAD (leuke afkorting ook he ! Microsoft Active Directory) je NDS om zeept helpt (zal de eerste keer niet zijn dat M$ , Novell producten als een trojan horse om zeep helpt).
Dit is niet waar!

Wijzelf hebben op het werk ook een mixed enviroment!

- Novell 5.1
- NT 4.0 -> Exchange
- Windows 2000 Terminal Services
- Citrix MetaFrame 1.8

Als wij een gebruiker moeten aan maken binnen Novell word
deze user ook gelijk aan gemaakt binnen NT.

Dit alles gebeurt met NDS4NT met behulp van Console One van Novell!

Verwijderd

NDS4NT is niet gelijk aan Account Management.

NDS4NT kan PDC's en BDC's op NDS inloggen en laat een PDC gewoon NDS uitlezen.
Account management is om AD en NDS te synchroniseren.

Het ene zorgt ervoor dat je 1 database hebt die je uitleest en het andere zorgt er voor dat je 2 databases opbouwt die beide dezelfde gegevens hebben en constant geupdate blijven.

Het feit dat AD de NDS omzeep zou helpen lijkt me sterk omdat de driver waarmee gesynct wordt door Novell gemaakt is en aan strenge voorwaardes en checksum voldoet.

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Je hebt helemaal gelijk!

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen mijn dank, ik zal het een en ander gaan proberen.

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
denk er wel aan dat je wel eerst edir 8.5.x op je netware 5.1 / 6 doos draait. daarna account mgmt 2.1 installen. idd. gaat de replicering via dirxml

Verwijderd

e-dir moet op Netware EN win2k. account management draait immers op e-directory

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op woensdag 09 januari 2002 17:20 schreef mozeskriebels het volgende:
e-dir moet op Netware EN win2k. account management draait immers op e-directory
Dat is niet zo vanzelfsprekend als jij het doet klinken, Account management voor Linux werkt bijvoorbeeld prima zonder eDirectory op dezelfde server.

Verwijderd

Ik denk dat je tegen erg veel problemen aan gaat lopen, (zoals ik) :+

Verwijderd

Op woensdag 09 januari 2002 19:41 schreef Onno het volgende:

[..]

Dat is niet zo vanzelfsprekend als jij het doet klinken, Account management voor Linux werkt bijvoorbeeld prima zonder eDirectory op dezelfde server.
Idd doe ik het vanzelf sprekend laten klinken want:
Account Management is a full-service, platform-independent directory that serves as the foundation for many directory-enabled services. Account Management is composed of the following products:

* NDS® eDirectoryTM
* Account Management
en
System Requirements
* Linux 2.2 and glibc 2.1.3.
* A minimum of 64 MB RAM (128 MB recommended)
* 56 MB of disk space to install NDS Server. Additional
disk space requirements will depend on the number of
objects you will have in NDS.

ConsoleOneTM requirements:
* ConsoleOne1.2d
* A minimum of 64 MB RAM (128 MB recommended)
* 200 MHz processor (a faster processor is recommended)
* 32 MB disk space
Pagina: 1