Toon posts:

[AMD MPX] Mandrake 8.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zodra het gigabyte mobotje uit is heb ik een dual athlon machine (cpu's etc. heb k al liggen) maar wat k me nou afvraag ondersteund mandrake het mobo?, k gebruik namelijk al bijna een jaar alleen maar mandrake en ben er zeer tevreden over, k wil neit op een andere distro overstappen dus

en nog een vraagje, gaat het pijn doen om een kernel te compilen in mandrake (redhat had er geen problemen mee en suse ook nie) maar ik denk dat mandrake scriptjes lastig gaan doen bij een nieuwe kernel of niet?

Verwijderd

Gewoon de smp kernel gebruiken ipv de up kernel.
Zou prima moeten werken.

Als je zelf wilt compileren, misschien dat hij een aantal modules als module verwacht, terwijl jij die juist in de kernel bakt, of andersom.
Zou geen probleem moeten zijn.
Wel is het zo dat veel drivers niet in de kernel van kernel.org zitten. Dus pas even op waar je van afhankelijk bent, en of je dat in je kernel kunt bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 17:43 schreef MarcelP het volgende:
Gewoon de smp kernel gebruiken ipv de up kernel.
Zou prima moeten werken.

Als je zelf wilt compileren, misschien dat hij een aantal modules als module verwacht, terwijl jij die juist in de kernel bakt, of andersom.
Zou geen probleem moeten zijn.
Wel is het zo dat veel drivers niet in de kernel van kernel.org zitten. Dus pas even op waar je van afhankelijk bent, en of je dat in je kernel kunt bouwen.
dat is het hele probleem, dat weeknie, en die kernels van mandrake zitten in rpm dus die nemen je modules niet over terwijl je die niet kan aangeven :S

Verwijderd

Hmm, je kunt altijd de kernel-source.rpm installeren, en van daaruit de configuratie veranderen. Daar zitten ook de patches in van Mandrake.