Toon posts:

Midi-keyboardje..hoe ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn midi-keyboard (midi-out) aangesloten op mijn pc via mn gameport. Deze wil ik gebruiken voor Reason/Fruityloops en dergelijke.
Als ik naar de midi-instellingen van deze programma's ga, staat er: No midi-input.

Hoe kan ik mijn pc zo instellen dat deze het keyboard ziet?
Gameport enzo zijn geinstaleert.

ThankS!

PS. Ik werk in Windows 2000 Eng.

Verwijderd

moved HA >> AVH

Verwijderd

Dat no-midi-input staat er bij mij ook, maar er zit wel een pull-down menuutje achter (bij Reason tenminste). Kijk even of je door erop te klikken ook eentje hebt, want of je nou iets aangesloten hebt of niet, je zou sowieso de mogelijkheid moeten hebben om de midi-input van je geluidskaart te selecteren.

Als er niks te kiezen valt betekent dit dat je geluidskaart niet goed is geinstalleerd...in elk geval is er dan in je systeem geen midi-poort aanwezig

maar kijk dus eerst even of dat bij jou niet ook gewoon een pulldown-menu is...

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers had ik al geinstaleerd voor geluidskaart. Maar geen midi-input te selecteren.. nergens niet :(

Ik heb moederboard: K7T Pro2 (MS-6330) van MSI.
www.msi.com.tw

Daarin zit een ingebouwde soundcard (met midi port).
Hij geeft trouwens mijn gameport normaal wel gewoon aan.

Please help me :'(

Verwijderd

What do you want me to say??? I know nothing.....

Behalve dat we hem effe bij mij kunnen proberen.

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zit er geen juper op ..of in de bios
ROLAND MP404 ofzow aanzetten?

heel vaak moet je nog ff wat omzetten met die gameports

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

kijk eens bij je configuratiescherm->multimedia (of iets van dien aard)

daar ergens kun je kijken wat voor midi-poorten je in je sytseem hebt. Als daar niks staat, moet je misschien eens contact opnemen met de makers van je moederbord of de winkel waar je hem hebt gekocht...

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
welk midi-keyboard heb je? en voor hoeveel € of fl?

Verwijderd

Op dinsdag 08 januari 2002 13:17 schreef Trancentral het volgende:
welk midi-keyboard heb je? en voor hoeveel ? of fl?
welk midikeyboard er aanhangt is voor dit probleem niet van belang, zelfs als je er helemaal niks aan hebt hangen moet je nog die input-poort kunnen selecteren

(neemt niet weg dat je best wat mag vertellen over je keyboard :))

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
was ook meer een offtopic vraag ;(

Verwijderd

dan heb ik niks gezegd 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit keyboardje geleend van een maat van me die nu in Barelona zit.. kweet niet hoe veel hij kost.

Ik kan nu mijn VIA midi external port selecteren, maar signaal in de muziek programma's (fruityloops/Reason) ho maar :(

Damnit zit niet echt mee :(

Anyone?

Verwijderd

Topicstarter
Na lang kloten werkt hij!! Thanks!

Verwijderd

ah...handig :)

en weet je ook wat het probleem was?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn BIOS wat dingen aangezet en vervolgens een nieuwe kabel gehaald... nu ben ik ff kijken of het ook daadwerkelijk aan de kabel ligt...

Verwijderd

Ik heb in mijn BIOS wat dingen aangezet en vervolgens een nieuwe kabel gehaald... nu ben ik ff kijken of het ook daadwerkelijk aan de kabel ligt...
kan natuurlijk, maar wat je ook zou kunnen proberen. Configuratiescherm -> multimedia -> MIDI -> MIDI OUT (of MPU401) en dan 'Nieuw instrument toevoegen'. Kom je in een wizard terecht waarbij je een extern MIDI instrument kan configureren.

misschien helpt het
Pagina: 1