Wie weet hier raad mee ?? alles is welkom.

Pagina: 1
Acties:

• MaZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-08 14:24
*zucht*

Ik weet niet of ik mijn vraag/probleem in het goeie forum post, maar omdat mijn probleem erg vaag is moet het wel zo zijn.

Het begon allemaal toen ik met kerst een nieuwe brander gekocht, 24x van Lite-on, nadat ik hem had ingebouwd ging alles nog prima, software geinstalleerd enzo.
Toen ik hem daarna opnieuw opstarte begon het gezeik, tijden het opstarten blauwe schermen, ik kwam windows niet meer in, bij alles wat ik deed liep de machine vast.

Ik heb dus met een opstartdikette me schijf geformateerd, en geprobeerd windows er opnieuw op te zetten.
Ook tijdens de installatie liep hij vast met verschillende foutmeldingen, ik heb ze even genoteerd, misschien dat jullie weten wat het betekend, ik quote:

SUWIN caused a stack Fault in Module User.exe at 0001:54FO

Aplication error - SUWIN caused a general Protectoin Faultin Module setupx.dll at 0004:244a

Als eerste dacht ik dat me geheugen brak was, ik heb geheugen van iemand anders geleend, maar helaas nog steeds constant dezelfde problemen.
Ik heb de bios ge-reset, ik heb het geprobeerd met 1 schijf, ik heb het met verschillende IDE kabels geprobeerd, maar dat werkte allemaal van geen kont.

Wat me ook opviel is dat als ik een lange IDE kabel tussen de HD en een cd-rom zet, dat ik de foutmelding krijg:

No IDE channel 80 conducter cable installed

Ik zelf denk dat de processor kapot is, iets anders kan ik niet eer verzinnen, en voordat ik de pc door iemand anders laat repareren, wil ik eigenlijk toch wel graag weten of ik niet iets over het hoofd heb gezien, dus als je suggesties hebt ofzo, post ze maar, alles is welkom.

Bvd.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Gebruik je windows ME?

• MaZe
Ik gebruikte XP, maar ik probeer nu telkens ME erop te zetten, XP heb ik ook geprobeerd, en ja hoor ook daar weer een blauw scherm :(

• noshit

noshit

Dit heb ik ergens gevonden:

Q: I'm having trouble installing Windows Millennium. When Windows Setup checked for installed components and disk space, I got this error: "SuWin caused a general protection fault in module user.exe at 0001:5187." When I closed the message, another error popped up that said, "Standard module: bad fault in MS- DOS Extender. Fault: 000D stack dump 0000 0000 0070 raw fault frame: EC=0000 IP=50AB CS=06DF FL=3256 SP=8208 SS=02C7." I reformatted my hard drive, but the errors keep coming. Why can't I install Millennium on this PC?

A: This is a pretty serious error. It indicates that Windows encountered a defect in your PC's memory, motherboard, or a hardware device (serial port, parallel port, video card, network card, and so on). The problems you're encountering aren't specific to Millennium; they can occur with any version of Windows. Since Setup was able to check components and disk space, the problem is most likely in your memory or hardware, not your hard drive. Here are some troubleshooting steps that may help you figure out what's wrong.

First, try a few software diagnostics. Shut down the system and remove all nonessential plug-in cards--modem, network and sound--leaving the video card in place. This should leave you with just your hard drive, memory, and motherboard devices. Run Setup again, and if it fails the same way, you can suspect memory or the motherboard. If you can, swap RAM with another system and rerun Setup. If the system still fails, then your motherboard is bad and needs to be replaced.

If Setup proceeds successfully without the expansion cards you removed, the motherboard is probably OK, and it's time to identify which card is causing the problem. Shut the system down and install each card in turn, restart the system and run Setup again. Repeat the process with each card. If installation fails, the last card you installed is likely the culprit. Shut down and remove that last card and replace it with a new one.

• noshit

noshit

Oftewel: kans op verrot geheugen :(

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 12:05
Al geprobeerd om die brander er weer uit te trekken?

Verwijderd

En als je, zoals de error ook aangeeft, een 80 aderige IDE kabel probeerd???

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 16:47 schreef noshit het volgende:
Oftewel: kans op verrot geheugen :(
Tsjah, dat zou wel kunnen, maar ik heb ook iemand anders geheugen geprobeerd, en daarmee steeds dezelfde fouten gekregen als met me eigen geheugen :(
Op maandag

07 januari 2002 16:48 schreef rstegers het volgende:

Al geprobeerd om die brander er weer uit te trekken?
Yep, die brander heb ik niet veel meer aangeraakt, ik gebruik nu alleen de nog de gewone cd-rom speler, A-open 40x

Verwijderd

ik heb het geprobeerd met 1 schijf, ik heb het met verschillende IDE kabels geprobeerd, maar dat werkte allemaal van geen kont.
Heb je het ook geprobeerd zonder die brander? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Zo ja dan kan je dit bericht als niet verstuurd beschouwen ;)

Zo niet, probeer dat dan eens, want zoals je zegt begonnen alle problemen pas nadat je dat ding in je computer gehangen had.

/edit
sorry, te laat.

Verwijderd

Het kan dus alles zijn, maar als het pas begonnen is nadat je die brander erin hebt gedaan zou ik die ermaar snel uithalen. En dan met alleen videokaart booten terwijl je op je knietjes zit.... Anders is je mobo toch wel kaput.

suc6

zuur * serious error *

• MaZe
Ik ik heb geprobeerd met 1 schijf eraan.
Dat pakt hij alles prima.

Tenminste geen fouten met de opstartdiskette, want een OS staat er dus niet op.
Op maandag 07 januari 2002

16:51 schreef doophoofd het volgende:

En als je, zoals de error ook aangeeft, een 80 aderige IDE kabel probeerd???
Yep, same shit

Verwijderd

en hoe zit het met je master/slave instelling van je CD en HDD??

Verwijderd

volgens mij is de Q&A die noshit had gevonden wel duidelijk... Gewoon onderdeel voor onderdeel verder opbouwen, dan weet je vanzelf waar het probleem zit. Kost alleen wel wat tijd... :)

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 16:58 schreef doophoofd het volgende:
en hoe zit het met je master/slave instelling van je CD en HDD??
Hd als master cdrom als slave,

Ik heb trouwens 2 schijven, ik heb geprobeerd om op die ander schijf 6,4 quantum een OS neer te planten, maar weer van die vage meldingen, aan de schijven kan het dus niet liggen.

Verwijderd

Die kabel error maakt toch geen reet uit? Zonder die kabel is het aleen niet mogelijk om UDMA 133 te gebruiken of zo (maar dat zullen jullie wel weten). Wat voor mainboard zit dr eigenlijk in (of heb ik dr overheen gelezen? of staat t in je sig?...)

Verwijderd

Die cable error komt gewoon doordat je de 80-adrige kabel weggehaald hebt, heeft niets met je probleem te maken, weet verder ook geen oplossing... sorry

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Is volgends mij een prob van MSI kijk eens bij hun op het forum.

Heb dit ook eens gehad erug irri

Turn it off and on again.

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 10:24
Zie tijdens de post de harde schijven en cd-rom speler wel voorbij komen? Zo ja, wat zie je dan?

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 17:03 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
Is volgends mij een prob van MSI kijk eens bij hun op het forum.

Heb dit ook eens gehad erug irri
En je weet toevallig niet meer wat je ermee hebt gedaan ?
Dit is heel erg frustrerend, trust me :'(
Op maandag 07 januari 2002 17:03 schreef Rendier2710 het volgende:
Zie tijdens de post de harde schijven en cd-rom speler wel voorbij komen? Zo ja, wat zie je dan?
Ja die staan er gewoon, en dat is ook dat ik denk dat er met die 2 niks mis is. Ik weet niet wat er precies staat, maar volgens mij staat er gewoon wat er altijd stond.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 13:16
kij keens hoe warm je processor wordt. Misschien dat die te warm wordt. Gaf bij mij ook suwin error's.

Verder zou ik als dat het niet is. Die Lite-On brander weer netjes terugstoppen in het plasticje waarin je hem hebt gehad. En dan kijken of je computer weer werkt. En eventueel ook is kijken of je niet perongegeluk met het loshalen van je IDE kabels iets anders scheef hebt gedrukt of los getrokken.

Lijkt me erg voor de hand liggend dat het door je brander is gekomen, aangezien het sindsdien is! :?

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 17:15 schreef eRRoR.InSiDe het volgende:
kij keens hoe warm je processor wordt. Misschien dat die te warm wordt. Gaf bij mij ook suwin error's.

Verder zou ik als dat het niet is. Die Lite-On brander weer netjes terugstoppen in het plasticje waarin je hem hebt gehad. En dan kijken of je computer weer werkt. En eventueel ook is kijken of je niet perongegeluk met het loshalen van je IDE kabels iets anders scheef hebt gedrukt of los getrokken.

Lijkt me erg voor de hand liggend dat het door je brander is gekomen, aangezien het sindsdien is! :?
Ja toevallig dat je het zegt, in de bios geeft het moederbord aan dat hij 70 graden is (ook bij het net starten), terwijl dat progje van msi aangaf dat hij maar 50 graden was, ik dacht dat het een bug was, maar het kan er best iets mee te maken hebben.

Ik zou alleen niet weten hoe ik het kan fixen.

Verwijderd

maar de temperatuur van een processor gaar niet omhoog door het plaasten van een cdrom drive.... Heb je misschien je IDE connector een beetje gemold bij het plaatsen van de kabel?

Verwijderd

heb je niet bij het plaatsen een kabeltje (van je CPU cooler) o.i.d losgetrokken??

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 17:21 schreef pietersg het volgende:
maar de temperatuur van een processor gaar niet omhoog door het plaasten van een cdrom drive.... Heb je misschien je IDE connector een beetje gemold bij het plaatsen van de kabel?

Ja dat is goed mogelijk, heb zovaak van kabel geswitched, is het trouwens mogelijk om me hdd en cdrom speler op ide2 aan te sluiten ?
Op maandag 07 januari 2002 17:22 schreef doophoofd het volgende:
heb je niet bij het plaatsen een kabeltje (van je CPU cooler) o.i.d losgetrokken??
Neej ding draait op volle kracht, denk niet dat het daar aan ligt, (helaas)

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 17:25 schreef -= MaZe =- het volgende:

Ja dat is goed mogelijk, heb zovaak van kabel geswitched, is het trouwens mogelijk om me hdd en cdrom speler op ide2 aan te sluiten ?
Geen enkel probleem.....probeer eens HDD op 1 en CD op 2

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 17:31 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Geen enkel probleem.....probeer eens HDD op 1 en CD op 2
Goud plan ;)

Ik zit net dat stukje van Noshit nog is door te lezen:

First, try a few software diagnostics. Shut down the system and remove all nonessential plug-in cards--modem, network and sound--leaving the video card in place. This should leave you with just your hard drive, memory, and motherboard devices. Run Setup again, and if it fails the same way, you can suspect memory or the motherboard. If you can, swap RAM with another system and rerun Setup. If the system still fails, then your motherboard is bad and needs to be replaced.

Ik heb dus alle overige randapparatuur eruit gehaald, alleen me videokaart zit er nog in, samen met me geheugen de proc + die hd en cdromspeler.

Het zou best kunnen dat me moederbord gewoon kapot is, dan vraag ik me alleen wel af wanneer dat in godsnaam gebeurd zou kunnen zijn. :?

• noshit

noshit

Bij het monteren / aansluiten van de brander misschien |:(

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 20:29

WarPuppy

Electronic Technology

Nou, volgens mij heb je serieus iets hard naar de tieten geholpen :(
No IDE channel 80 conducter cable installed
Is dat je IDE kabel geen UltraDMA ondersteunt, voor ultradma moet je een speciale ide kabel...

Als je nou eens alle installatie bestanden van windows op je hd zet, en dan vanaf je hd windows gaat installeren?

Aan het geheugen kan het niet liggen, dat deed het hier ook perfect, tenzij je mobo voltage-override heeft :)

Ja tis idd vaag, maar welke handelingen heb je uitgevoerd toen je fikker erin deed :?
Iets aparts? welke stekkers heb je eruit gehaald (uit je mobo).

Ik vat het ook niet, anders moet ik weer me bak opentrekken voor je, en me gebakken cpu en videokaart erbij jou in testen.

Maar ik heb soort gelijke problemen gehad, maar toen was me geheugen kaduuk.
Niet toevallig weer met statische vingertjes me geheugen gemastrubeerd :? Anders kan het nog steeds daar aan liggen.

Verwijderd

verwijder al je partities met fdisk en probeer windows dan is opnieuw te installeren;

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Op maandag 07 januari 2002 18:51 schreef FoRzA het volgende:
verwijder al je partities met fdisk en probeer windows dan is opnieuw te installeren;
Heeft ie al geprobeerd :(

Verwijderd

Misschien nutteloos, maar check ff alle pinnetjes op alle ide connectors. Mischien is er 1tje krom..

Verwijderd

Ok als je je kleurenkaartje en een net format hd`tje in je pc`tje heb met wat geheugen en dan windhoss wil installen doet ie ut ook nie duz ?
Probeer is ff jumpertje cmos clear op je mobootje als je dat nog nie gedaan had anders is jou mobo brak ben ik bang

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Ook bij iemand gezien. Dit na het proberen te installeren van nieuw geheugen.

Die hebben maar een nieuwe PC gekocht (was toch aan vervanging toe: K6-2@450Mhz)

You can't have everything. Where would you put it?

• MaZe
Op maandag 07 januari 2002 23:10 schreef tweakerbee het volgende:
Ook bij iemand gezien. Dit na het proberen te installeren van nieuw geheugen.

Die hebben maar een nieuwe PC gekocht (was toch aan vervanging toe: K6-2@450Mhz)
Ja maar is ook weer zo radicaal ;(

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
welke bios versie van de turbo2 hebbie?

Sinlath | Opinions may contain latency

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Toen ik Suwin error shite had lag dat aan Windows Millenium, mijn drivers voor mijn videokaart waren niet goed oid. Ondertussen is de PC opnieuw opgebouwd, en werkte hij perfect.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Helemaal uit elkaar halen, controleren of je geen schade ziet, en vervolgends terug in elkaar zetten wil weleeens helpen.

• MaZe
Als ik windows wil installeren kirjg ik trouwnens ook deze melding:

Deze versie van Micrsoft Scandisk werkt alleen als u versie 5.0 of hoger van MSdos gebruikt.
Setup heeft een gecomprimeerd volume of een schijfcache programma op uw schijf aangetroffen.

Weet iemand wat dit betekend ? M'n schijf is fris geformateerd

Daarna de melding dat als ik wil stoppen dat ik op enter moet drukken, doorgaan is escape, al sik op escape druk, krijg ik weer die foutmelding van SUWIN :( .

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Al es
code:
1
fdisk /mbr

Gedaan :?

en anders je partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt :?

Verwijderd

Suwin....hrm......

Das bijna altijd te wijten aan het geheugen. Al vervangen? Dan is het misschien je mobo dat de geest aan het geven is...:(

Die no 80-pin opmerking hoef je je weinig zorgen over te maken...heeft sowieso geen bal te maken met de andere foutmelding (99.9% kans althans :)). Das gewoon dat je mobo ziet dat een ATA66/100 HDD aan een ATA33 kabel zit...

Hoe warm wordt je proc btw? Zie dat je een HX08 hebt, en dat in combi met een Zalman die vreselijk afhankelijk is van de airflow...Zou fout kunnen gaan...:?

• MaZe
Op woensdag 09 januari 2002 00:10 schreef werty het volgende:
Suwin....hrm......

Das bijna altijd te wijten aan het geheugen. Al vervangen? Dan is het misschien je mobo dat de geest aan het geven is...:(

Die no 80-pin opmerking hoef je je weinig zorgen over te maken...heeft sowieso geen bal te maken met de andere foutmelding (99.9% kans althans :)). Das gewoon dat je mobo ziet dat een ATA66/100 HDD aan een ATA33 kabel zit...

Hoe warm wordt je proc btw? Zie dat je een HX08 hebt, en dat in combi met een Zalman die vreselijk afhankelijk is van de airflow...Zou fout kunnen gaan...:?
Klopt, processor wordt erg warm als de kap erop zit. maar hij is er nu toch constand af, dus denk niet dat dat het probleem is.

Het probleem kan kan gewoon vanalles zijn, moederbord, geheugen, warmteprobleem, misschien processor (?) of toch het geheugen ? Misschien dat ik hem gewoon in een computerwinkle laat repareren, die jongens daar hebben vanalles bij de hand. Als ik allemaal spullen moet lenen is ook zo'n gedoe, als je geen 2e eigen pc bij de hand hebt.

of ?

Verwijderd

via chipset toevallig?

• JF_
  • Laatst online: 20-08 14:22

JF_

Beetje vage thread begint dit te worden... De korte samenvatting is toch:
- fikker ingebouwd
- goed werkende PC verkloot
- fikker uitgebouwd, fresh install
- nog steeds verkloot?

Dus je hebt iets gesloopt met het inbouwen van die fikker. Ik neem aan dat je niet zo stom bent geweest om dat te doen terwijl de spanning er nog op stond? (een ATX-PC heeft *altijd* spanning tot je de stekker eruit trekt of de schakelaar achterop de voeding omgooit)

• WarPuppy

WarPuppy

Electronic Technology

Op woensdag 09 januari 2002 11:20 schreef The1 het volgende:
via chipset toevallig?
Idd.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Op woensdag 09 januari 2002 11:33 schreef JF_ het volgende:
Beetje vage thread begint dit te worden... De korte samenvatting is toch:
- fikker ingebouwd
- goed werkende PC verkloot
- fikker uitgebouwd, fresh install
- nog steeds verkloot?

Dus je hebt iets gesloopt met het inbouwen van die fikker. Ik neem aan dat je niet zo stom bent geweest om dat te doen terwijl de spanning er nog op stond? (een ATX-PC heeft *altijd* spanning tot je de stekker eruit trekt of de schakelaar achterop de voeding omgooit)
Nee, dat zou ik niet doen. Is nog link ook, strax krijg je zelf een schok (en niet vergelijkbaar met een telefoonkabeltje...}>)

Pagina: 1