Ik wil wat extra ventilator's in mijn PC stoppen. Die zitten er nou wel in. Maar ik weet niet hoe ik ze op mijn voeding moet aansluiten. Vanaf mijn vetilator komen 2 draadjes. Ik wil graag zo'n grote stekker(je weet wel zo eentje waarmop je je harddisks en cdrom spelers opzet) daar voor gebruiken. Nou weet ik alleen niet waar ik die 2 draden moet instoppen. En op die grote stekker kun je er vier op aansluiten. wil iemand me uitleggen welke kleuren ik moet gebruiken? (bijv. de rode en de gele):(
nou de rode is +5, de gele is +12, en de zwarte zijn allebei ground. Dus in jouw geval doe je dus de rode van de fan in de gele van de voeding, en de zwarte van de fan in de zwarte van de voeding. Als je vind dat dit teveel lawaai maakt, dan doe je de rode van de fan in de gele van de voeding en de zwarte van de fan in de rode van de voeding, dan draait ie op 7v, en als dat nog teveel lawaai maakt doe je rood in rood en zwart in zwart en dan draait ie op 5v.
maar dit moet makkelijk te vinden zijn als je de search gebruikt.
maar dit moet makkelijk te vinden zijn als je de search gebruikt.
Lennert.. LenL?
Als je wijs bent dan koop je alvast wat schakelaars om een baybus te maken.
Je zult ongetwijfelt van die momenten krijgen dat je minder herrie wilt horen.
Met die baybus kun je dan de fannetjes op 7 of 12volt laten lopen.
Het kost een paar euro, maar dan ben je wel meteen van het gezeik af.
Als je wijs bent dan koop je alvast wat schakelaars om een baybus te maken.
Je zult ongetwijfelt van die momenten krijgen dat je minder herrie wilt horen.
Met die baybus kun je dan de fannetjes op 7 of 12volt laten lopen.
Het kost een paar euro, maar dan ben je wel meteen van het gezeik af.
Precies, maak een fanbus of als je denk toch genoeg airflow te hebben dan zet je je fans gewoon op 7 volt en hoef je niet te switchen. Kan je die euro's ook in je portemonnaie houden
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Ik moet mijn CPU fan nog ffies op 7 volt zetten, dan moet ik dus een rooie en een gele draad hebben...
Boeit het dan nog welke draad van de fan op welke van de voeding zit?
ik dacht zelf dat het erom gaat dat vanaf de voeding er een rode en gele moet komen en het niet uitmaakt op welke kleur van fan die gaan... (niet op rpm meter duh)
Boeit het dan nog welke draad van de fan op welke van de voeding zit?
ik dacht zelf dat het erom gaat dat vanaf de voeding er een rode en gele moet komen en het niet uitmaakt op welke kleur van fan die gaan... (niet op rpm meter duh)
ik heb al eens eerder deze vraag gesteld in een topic maar geen andwoord opgehad en nu komt deze vraag weer van toepassing, dus stel ik em weer ff 
okay : 7 volt. rooie en geele. kan dat alleen met een ATX voeding of ook met AT? bij een AT voeding die ik gebruik voor knutselen wil het namelijk niet dan hoor ik getik in de voeding (kortsluiting) bij nog een andere gaatie gewoon niet aan??
okay : 7 volt. rooie en geele. kan dat alleen met een ATX voeding of ook met AT? bij een AT voeding die ik gebruik voor knutselen wil het namelijk niet dan hoor ik getik in de voeding (kortsluiting) bij nog een andere gaatie gewoon niet aan??
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
lennert
Een PC bouw jezelf!!!
En je weet niet hoe je een fan aansluit?
Een PC bouw jezelf!!!
Ghehe.... tja maar aan die fan zitten niet de standaard-molex-connector en dat maakt het meteen een stuk moeilijkerOp maandag 07 januari 2002 17:43 schreef Aerschtuner het volgende:
lennert
Een PC bouw jezelf!!!
Ik kan me er eigenlijk wel wat bij indenken.
Pagina: 1