Toon posts:

MySQL tabellen synchroniseren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet bepaalde tabellen van de lokale database synchroniseren met de remote database en andere tabellen van de remote database met de lokale database. Heeft iemand daar een mooie oplossing voor? Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn.
Tom Suter

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

MySQL replication. Zie de MySQL manual voor info.

Verwijderd

Topicstarter
Replication wordt toch meer om twee databases te mirroren? Bij mij gaat het om een lokale database die niet constant een verbinding met internet heeft. Zodra men online gaat, dan moeten de lokale veranderingen doorgevoerd worden in de remote database. Zijn hier geen programmaatjes voor?

Verwijderd

Houdt een tabel bij met de wijzigingen :D of een extra veld met de tijd (unix_timestamp ofzo) en dan kijken naar de tupels met een tijd > laatste onlijn tijd

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, is wel een idee. Maar ik snap het niet helemaal. Hoe moet ik het dan synchroniseren? Met een php script?

• Bartholomew
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 12:56
je kunt een dump maken van de tabellen die je wilt gebruiken en dat sql statement draaien op de databse waar die tabelen moeten komen te staan ... dit kan je hardcore op de commandline doen maar ook met phpMyadmin zie: http://phpwizard.net/projects/phpMyAdmin/

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoiets zat ik ook aan te denken. Maar dit moet eigenlijk dagelijks geautomatiseerd gebeuren.

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ja dan moet je gaan kijken of je een een cronjob mag draaien op je server en of je in die omgeving toegang hebt tot php. Dan is het best mogelijk

Verwijderd

Topicstarter
Cronjob?? Sorry, die term die ken ik niet.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:44

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Op maandag 07 januari 2002 16:41 schreef Tommienbp het volgende:
Replication wordt toch meer om twee databases te mirroren? Bij mij gaat het om een lokale database die niet constant een verbinding met internet heeft. Zodra men online gaat, dan moeten de lokale veranderingen doorgevoerd worden in de remote database. Zijn hier geen programmaatjes voor?
De slave zal proberen om elke minuut opnieuw een verbinding met de master te maken als de master offline is. Zodra de lokale database een verbinding met internet heeft zou de remote database dus automatisch de veranderingen kunnen oppakken.

Als het een kleine database is, zou je ook een simpel script kunnen maken dat de database dump (mbv mysqldump) en vervolgens importeert in de remote database.
Pagina: 1