Toon posts:

[NT 4.0] SID error bij plaatsen tweede server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst de beste wensen voor dit nieuwe jaar. :D

Bij mij op de zaak is onlangs een nieuwe server (STUDIO) draaiend onder NT 4.0 aangeschaft. Deze wil ik graag als bdc opnemen in het bestaande domein (YADDA.DOM) met een eveneens reeds bestaande NT 4 pdc (ACCOUNT).

Wanneer ik dat probeer te doen krijg ik een log vol met de onderstaande errors en hebben sommige clients problemen met inloggen. (kunnen niet inloggen of het login script wordt niet uitgevoerd).

STUDIO (de nieuwe server) was off-site geinstalleerd/geconfigureerd. Ik heb na enig speuren gevonden dat dit resulteert in verschillende SID's ook al is de naamgeving van domeinen gelijk. De enige oplossing schijnt een nieuwe install van NT4 te zijn :?

Kent iemand een snellere danwel elegantere oplossing voor dit probleem? Is er misschien een methode om de SID van de ene server uit te exporteren naar de ander?

Thnx alvast

Errors in het logboek:
---------------------------
Gebeurtenis-ID: 5511
Bron NETLOGON

De servers ACCOUNT en STUDIO beweren beide een NT-domeincontroller te zijn voor het domein YADDA.DOM. Een van de servers moet verwijderd worden van het domein omdat de servers verschillende beveiligings-ID's hebben (SID).

Gebeurtenis-ID: 5719
Bron NETLOGON

Er is geen Windows NT-domeincontroller beschikbaar voor domein %. (Deze gebeurtenis was te verwachten en kan genegeerd worden als gestart wordt met het hardwareprofiel 'Geen netwerk'.) De volgende fout is opgetreden:
Er zijn momenteel geen aanmeldingsservers beschikbaar om de aanmeldingsopdracht te verwerken.
---------------------------

Verwijderd

nee er is geen andere oplossing...

gewoon opnieuw installeren als BDC en gelijk aanmelden op het domein.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
tis zeker mogelijk check deze site maar even

http://www.systernals.com/ntw2k/source/newsid.shtml

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 16:35 schreef zwelgje2 het volgende:

voor clients wel mogelijk voor BDC niet dacht ik

hmmm
ik moet zelf lezen...

maar of ik dit zou uitproberen in produktie??? nee liever maar nieuwe installatie (hoe lang duurt dat nou? bespaart iig een hoop ellende als dat tooltje toch niet helemaal lekker werkt)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 07 januari 2002 16:35 schreef zwelgje2 het volgende:

Hey thnx, da's snel ;) Ziet er veelbelovend uit. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of zal ik maar gewoon verstandig doen en het idee van betweter volgen en het zaakje gewoon maar opnieuw installeren?

Verwijderd

Op maandag 07 januari 2002 17:07 schreef DV8 het volgende:

[..]

Hey thnx, da's snel ;) Ziet er veelbelovend uit. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben of zal ik maar gewoon verstandig doen en het idee van betweter volgen en het zaakje gewoon maar opnieuw installeren?
laat ik het zo zeggen... ik ken wel meerdere sideditors (deze niet) maar geen van die alle hebben ooit een bdc in een ander domein werkend gekregen...

verder geeft ms totaal geen garanties wat dit betreft, dus evt support kan je ook wel vergeten!!!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmzz, ik geloof dat ik betweter z'n naam maar eer aan ga doen en inderdaad maar op safe speel door dalijk een nieuwe install te doen...

In elk geval allemaal hartelijk bedankt ;)
Pagina: 1