"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
daar bood ik mn excuses al voor aan.....Op maandag 07 januari 2002 16:30 schreef Ragonite het volgende:
Niet zo snel omhoog kicken...
Probeer eens ander geheugen of videokaart..
ik heb dit probleem al eerder gehad en toen lag t aan de processor, maar toen piepte t moederbord, nu met de nieuwe processor erin deed ie t eerst wel, maar nu dus niet meer...
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Zelf heb ik ook dit moederbord, en ja, als ik geheugen eruit haal, hoor ik hetzelfde als wat jij aangeeft. Geheugen probleem dus.Op maandag 07 januari 2002 16:33 schreef salvador4 het volgende:
idd is meestal het geheugen. of je videokaart. als je em echt door hoort starten dan moet dus ook het windows geluid horen. dan ligt het zeker aan je videokaart. maarja het kan ook je cpu of mobo zelf zijn. Ik heb mijn epox trouwens nog nooit horen piepen en ik heb er al veel gekke dingen mee gadaan. dat word dus onderdelen verwisselen voor je.
nog nooit horen piepen? lijkt me sterk iedere keer dat je opstart piept ie een keer!Op maandag 07 januari 2002 16:33 schreef salvador4 het volgende:
idd is meestal het geheugen. of je videokaart. als je em echt door hoort starten dan moet dus ook het windows geluid horen. dan ligt het zeker aan je videokaart. maarja het kan ook je cpu of mobo zelf zijn. Ik heb mijn epox trouwens nog nooit horen piepen en ik heb er al veel gekke dingen mee gadaan. dat word dus onderdelen verwisselen voor je.
het gaat hier dus over de pc-speaker he...
en windows hoor ik niet want die mot ik nog installeren...
kan aan mij liggen maar jij hebt 2400 DDR geheugen... (volgens je sig)Op maandag 07 januari 2002 16:34 schreef Ragonite het volgende:
[..]
Zelf heb ik ook dit moederbord, en ja, als ik geheugen eruit haal, hoor ik hetzelfde als wat jij aangeeft. Geheugen probleem dus.
in het boekje van de Epox 8KHA+ staat toch echt dat het mobo alleen 1600 en 2100 geheugen aan kan
en dat pc2400 pakt ie wel omdat het gewoon pc2100 geheugen is dat zijn werk goed doet op 150mhz. pc2400 is dus verder geen standaart maar gewoon verzonnen als verkoop truukje. als je de spd uitleest zie je gewoon cas 2.5 up to 133mhz zoals dat altijd bij p2100 geheugen ook is.
anders zul je toch noodgedwongen terug moeten naar de winkel om daar als een n00b je systeem na te laten kijken door meestal grotere n00bs
staat een paar posts hierboven, heb ik gedaan maar zonder resultaat...Op maandag 07 januari 2002 16:59 schreef taz3d_nl het volgende:
clear cmos al geprobeerd ?
Verwijderd
Verwijderd
Dan zet ik nu je topic op slot, mijn excuses daarvoor, mail maar als hij weer open moet.Op maandag 07 januari 2002 16:28 schreef The_Operative het volgende:
en toch ga ik m omhoog schoppen
ik weet dat jullie t niet leuk vinden, maarja bedenk maar eens hoe t voelt als je pc niet werkt en je moet op de server zitten internetten
dus meteen ook m'n excuses
(want volgens mij is dat gewoon het hele probleem.)
zet er gewoon eens een andere vidkaart(agp) in om te kijken of hij het wel doet.
ja kan ookOp maandag 07 januari 2002 17:00 schreef ThuiSSiE het volgende:
Uhrz..als je monitor aangeeft dat ie geen signal heeft verdenk ik je AGP kaartje ervan dat ie nie goed zit. Heb je hem eringedrukt tot je een klik hoorde? Als die nie goed zit gaat je PC Speaker ook aan et mekkeren
bedankt dat je m toch weer opentOp maandag 07 januari 2002 17:00 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
[..]
Dan zet ik nu je topic op slot, mijn excuses daarvoor, mail maar als hij weer open moet.
het kan dus niet aan het mobo of aan het geheugen liggen...
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
te hebben blijft het beeld nu hangen tijdens het tellen van het geheugen. Gewoon compleet vast met wat gescrambelde lettertjes bij de memory count.
Ik heb alle 3 de banken geprobeert, geheugen getest bij een vriend(werkt perfect).
Geheugen is dus goed en toch blijft tie daar hangen. Ook het displaytje geeft aan geheugen fout.
Controller op moederbord misschien?
Welke fout geeft het display aan dan ? C1 of 0C ?Op maandag 07 januari 2002 22:07 schreef M'tjeu het volgende:
Ik heb dus ook de Epox 8KHA+ en na een maandje goed gewerkt
te hebben blijft het beeld nu hangen tijdens het tellen van het geheugen. Gewoon compleet vast met wat gescrambelde lettertjes bij de memory count.
Ik heb alle 3 de banken geprobeert, geheugen getest bij een vriend(werkt perfect).
Geheugen is dus goed en toch blijft tie daar hangen. Ook het displaytje geeft aan geheugen fout.
Controller op moederbord misschien?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB