Ik weet niet of de package 'euro-support' erg veel specifieke debian-dingen gebruikt, maar je zou die kunnen downloaden en installeren met alien. Overigens is het niet waar dat hier erg laat op is ingespeeld door GNU/Linux-developers: zo is Debian Potato - inmiddels al ruim anderhalf jaar geleden gereleased, daarvoor ook nog in freeze geweest - al klaar voor de euro. Het probleem is alleen dat dingen niet standaard zo zijn ingesteld dat het euro-symbool ook werkt. Dit betekent namelijk overal een andere keymap gebruiken, wat weer gevolgen heeft voor programma's (sommige hebben zelfs nu nog problemen). Nu is er dus de package 'euro-support', die goede documentatie geeft voor de omzetting en waarbij ook een script zit (euro-test) dat uitzoekt hoe de instellingen nu zijn en het voor je verandert. Werkt prima, maar er is een waarschuwing op zijn plaats: bij mij (VesaFB framebuffer) krijgt dat script wel een prima euroteken in beeld (door een andere keymap te gebruiken), maar hij draait blijkbaar ook een fbset of iets dergelijks, in ieder geval zorgt het ervoor dat nu nog de helft van mijn consoles wordt gebruikt. Preciezer: alleen de bovenste helft van mijn scherm wordt nuttig gebruikt, de onderste helft is in eerste instantie leeg en wordt naarmate ik bovenin dingen typ gevuld met allerlei binaire onzin. Even mee oppassen dus.
[edit: ik lees net dat euro-support wel voor Debian geschreven is, maar ook onder andere distributies gebruikt kan worden.]
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.