PAL en America

Pagina: 1
Acties:

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-07 23:18

joskuiper

PapaCooper

Topicstarter
Ik heb een vriend in amerika en heb hem een videotape gestuurd, maar nu kan hij hem niet spelen, omdat het PAL is en in amerika werkt men met NCFS of iets watdaar op lijkt. Kan ik dat ook omzetten op 1 of andere manier?? Of kan hij dat doen?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Verwijderd

Het is NTSC, en je kan het laten omzetten ja. Kijk hier maar eens : [topic=141852/1/50]

Verwijderd

In die post zie ik niemand die op het idee komt om de film af te spelen met een pal speler en dan te capturen, om daarna weer via video uit terug te spelen als NTSC
Of jij kunt hem capturen en op CD zetten en dat naar de persoon in de US sturen, als je hem als VCD wegschrijft kun je hem in de meeste DVDspelers afspelen en op computers

Verwijderd

Als jij em nou eens op NTSC opneemt? :)

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-12-2025
Volgens mij moet dat kunnen met een goede SCART kabel van video naar video. Je moet wel dan opnemen via het RGB signaal deze zijn namelijk niet gekodeerd in pal of ntsc omdat het originele signaal is. Het probleem is meestal dat videorecorders direct uit de video compisite opnemen en die is dus wel gekodeerd in pal of ntsc. De oplossing hiervoor is om de videorecorder te forceren via het RGB signaal op te nemen door middel van het onderbreken van het video/composite signaal. Het is een kwestia van een draadje doorknippen in de scart kabel. Nu weet ik niet meer welke pin het was 19 of 21 die doorgeknipt moest worden.

=/\= System Status =/\=

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op maandag 07 januari 2002 16:06 schreef Anubis801 het volgende:
Volgens mij moet dat kunnen met een goede SCART kabel van video naar video. Je moet wel dan opnemen via het RGB signaal deze zijn namelijk niet gekodeerd in pal of ntsc omdat het originele signaal is. Het probleem is meestal dat videorecorders direct uit de video compisite opnemen en die is dus wel gekodeerd in pal of ntsc. De oplossing hiervoor is om de videorecorder te forceren via het RGB signaal op te nemen door middel van het onderbreken van het video/composite signaal. Het is een kwestia van een draadje doorknippen in de scart kabel. Nu weet ik niet meer welke pin het was 19 of 21 die doorgeknipt moest worden.
Alhoewel het goed klinkt denk ik helaas dat het niet gaat... Zover ik weet heb je echt een omvormer nodig omdat NTSC een wezenlijk ander signaal is dan PAL zoals een andere frame rate en size. Maar de boven beschreven methode heb ik nog nooit getest dus als een echte tweaker zou ik zeggen GO GO GO GO GO en post het resultaat :+

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Anubis801
Je kan kiezen uit: pin 19 door te knippen aan beide kanten van de kabel of pin 19 en 20 aan een kant deze zijn namelijk cross-linked als een X.

Je kan het altijd proberen en ik hoop dat het werkt zo niet kun je die draadjes weer terug solderen op hun plaats.

Op deze link kun je zien hoe de pins aan elkaar zitten. http://home01.wxs.nl/~ncc-1701-e/store/scarteng.gif
Tsja ik weet niet hoe ik dat plaatje in dit bericht moet plaatsen heb ik dus op mijn homepage gezet voorlopig.

TIP: Als je pin 19 aan beide kanten doorknipt heb je later geen problemen met welke was op pin 19 en welke op pin 20.

P.S. Weet iemand hoe je een plaatje van een scart schema in een bericht kan plaatsen???

=/\= System Status =/\=

• Baklap

Baklap

Een plaatje voer je als volgt in.
code:
1
 [img]http://home01.wxs.nl/~ncc-1701-e/store/scarteng.gif[/img]

En het resultaat is

Afbeeldingslocatie: http://home01.wxs.nl/~ncc-1701-e/store/scarteng.gif

• Anubis801
Op maandag 07 januari 2002 16:12 schreef Baklap het volgende:

[..]

Alhoewel het goed klinkt denk ik helaas dat het niet gaat... Zover ik weet heb je echt een omvormer nodig omdat NTSC een wezenlijk ander signaal is dan PAL zoals een andere frame rate en size. Maar de boven beschreven methode heb ik nog nooit getest dus als een echte tweaker zou ik zeggen GO GO GO GO GO en post het resultaat :+
Dat heb ik ook nooit geprobeerd maar met een goede videorecorder (een met zowel PAL als NTSC playback) zou het kunnen lukken omdat de RGB geen speciale decodeerschakeling nodig heeft zoals wel het geval is bij CVBS (Composite Video Broadcast System of was het Signal?)Wel blijft de frame rate inderdaad het zelfde maar als jij een NTSC band in zwart wit goed kan kijken is dat geen enkel probleem! In zes jaar van mijn hulp-TV-reparaties-carrieren in Italie heb ik zoiets nooit geprobeerd en ben dus heel nieuwsgierig naar het resultaat!!!

=/\= System Status =/\=

• Baklap

Baklap

Op maandag 07 januari 2002 17:08 schreef Anubis801 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit geprobeerd maar met een goede videorecorder (een met zowel PAL als NTSC playback) zou het kunnen lukken omdat de RGB geen speciale decodeerschakeling nodig heeft zoals wel het geval is bij CVBS (Composite Video Broadcast System of was het Signal?)Wel blijft de frame rate inderdaad het zelfde maar als jij een NTSC band in zwart wit goed kan kijken is dat geen enkel probleem! In zes jaar van mijn hulp-TV-reparaties-carrieren in Italie heb ik zoiets nooit geprobeerd en ben dus heel nieuwsgierig naar het resultaat!!!
Anders ik wel :9

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 07 januari 2002 16:06 schreef Anubis801 het volgende:
Sorry vriend, maar een gewone VHS werkt met composite, en op geen enkele manier met RGB of watvoor component vorm, tenzij je S-VHS hebt, deze werkt met Y/C (luma en chroma gescheiden.) Bovendien heeft RGB composite nodig voor de sync. En ALS je VHS machine RGB zou kunnen opnemen zou dit geweldig zijn want dan was je voorgoed af van alle "bloedende kleuren".

Maar goed,
Wat je kunt doen is naar bv. Cinevideogroep bellen, en als het niet te lang is wat je hebt dan kan je voor denk ik 50 piek je VHS laten kopieeren naar NTSC.

Videoduplication Holland, zal dit waarschijnlijk ook wel kunnen.

Zelf doen gaat lastig worden ben ik bang. Aangezien je dan met convertors moet gaan werken.

Of je moet een VHS machine hebben die daadwerkelijk NTSC kan opnemen, maar dat zijn geen standaard machines, de meeste kunnen ze tegenwoordig wel afspelen, maar opnemen dus niet.

Je vriend in de VS kan het waarschijnlijk ook gewoon daar om laten zetten, aangezien je in de VS ook gewoon bedrijven hebt die dit soort conversies doen.

Het hierboven geven idee is denk ik nog het beste, gewoon digitaliseren, en een divxje of een vcdtje van maken...

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1